sendt hjem 4 cm åben+nægtet epidural? passer det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

Mettefpigen

Jeg kom på OUH da jeg var 4 cm åben, og jeg fik ikke en epi.... Blev slet ikk spurgt om jeg ville have den (Det ville jeg heller ikk så det betød ikk noget)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

Levi&LilysMor

På Viborg sygehus har jeg født begge mine børn og hvis man er 3 cm åben når man kommer eller mere så skal man ned på fødegangen... Epidural kan man ikke få hvis man er 8 cm åben eller mere... 

Anmeld

15. februar 2015

Snoopy77

LinLin skriver:

Jeg var 4 cm åben da vi kom til Skejby her 3. Gang. Jordemoder sagde at det jo var lige på grænsen til at vi kunne tage hjem igen men hun lavede istedet hundeluftning og så kom der for alvor gang i det  

Og nej man kan ikke altid få en epidural - jeg bedt om det de første to gange - men alt for sent i forløbet 

Hundeluftning??

Anmeld

15. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det lyder underligt både med hjemsendelse og smertelindringen.

Jeg blev endda indlagt og fik fødestue langt før 4 cm. 

mht epi det kan de simpelthen ikke nægte. Det er et tilbud. Men de kan råde en til det ene eller det andet. De har den faglige viden til bla at råde til at få den senere(pga den kan stoppe veerne og dermed sænke fødslen pga mangel på udvidelse) eller de kan evt sige at set er for sent pga fødslen er for fremskreden i forhold til presseveer.

jeg synes du skal snakke med din jm. Du skal ikke være nervøs til din fødsel

Anmeld

15. februar 2015

Mami

Snoopy77 skriver:

Hundeluftning??

Hindeløsning er mit gæt  

Anmeld

16. februar 2015

FrkGranger

Jeg kom på fødeafdelingen da jeg var 4 cm åben efter 9 timer med veer og fik en stue...

I Herning hvor jeg fødte hedder det 4 cm og epidoral ind til 8 cm, fik min lagt da jeg efter 14 timer med ved kun var åbnet 6,5 cm

Anmeld

16. februar 2015

Cecilieparbst

lottelabs skriver:

var i fredags ovre og besøge en gammel bekdent. Hans kæreste har født for 1½ år siden. vi snakkede om fødsels, da det om 7 ugers tid er min tur. 

hun sagde at hun var blevet sendt hjem fra fødegangen fordi hun kun var 4 cm åben! gør de virkelig det ved første gangs fødende? lyder ret vildt synes jeg, da vi har langt til sygehuset.

hun sagde også, at da hun kom tilbage igen, måtte hun ikke få epidural, men 2 panodiler.. fordi ikke alle må få den og fordi hun var for langt henne i fødslen? 

^hmm.. nu har jeg før opretter en tråd ang. epidural, da jeg ønsker sådan en fordi jeg er bange for at føde.. der har folk da fået dem på forskellige tidspunkter skriver de? og så vidt jeg har forstået og læst i diverse bruchure ang. fødsel, må man selv vælge hvilken form for bedøvelse man vil have også når man laver sin fødselsplan?? eller er der noget jeg har misforstået fuldstændig??

Jeg skulle til min fødsel havde lagt epidural, men da det gik alt for stærkt ville lægen ikke ligge den da han sagde den så først ville virke når jeg havde født. :-)

Anmeld

16. februar 2015

LinLin

Snoopy77 skriver:

Hundeluftning??

Hahaha 

hindeløsning 

(damn you, autocorrect!!! )

Anmeld

16. februar 2015

o1Mutte

LinLin skriver:

Hahaha 

hindeløsning 

(damn you, autocorrect!!! )

Haha det kunne godt være hun lige luftede sin hund og så kom der gang i det hele  

Anmeld

16. februar 2015

Loan

Ved min første fødsel (i Sønderborg) fik jeg en epi længe før det egentligt blev alvorligt med smerter, nok fordi jeg ikke havde sovet i to dage. Vågnede en lille time inden jeg havde født og epiduralen virkede for mig lige indtil de sidste 5 min.

Anden fødsel (i Kolding) havde jeg et ønske om at klare det uden epidural, og da jeg klynkede efter en prøvede hun at hjælpe mig igennem uden, der kom dog en for at lægge den til sidst, men nåede aldrig at få den da presseveerne kom i samme sekund de begyndte og 5 min efter var han ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.