"Sove, shhh.....sove"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

AlberteSophie

Hvad tid kommer han i seng.

min datter vågnet kl 5 hver morgen, og blev lagt kl 19. Vi valgte derfor at rykke den en halv time så 19.30. Nu sover hun til kl 06.30 nogle dage kun til kl 06.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Babilooo

Vi havde en periode på 6 måneder hvor vores ældste søn vågnede ca. 4.30 hver dag - også i weekenden og ferier. Han var 3 år. 

Det er et vilkår at børn kan vågne tidligt og absolut ikke en garanti at de gider sove mere end til 5.30 ��

hos os hjalp  det ikke at sende ham tidligere i seng. Han gad heller ikke putte / hygge i vores seng. 1 time er da flot!

Jeg ville bide i det sure æble og stå op med ham. 

Uanset om de er trætte ef det min erfaring meget svært at få dem til at sove når de er vågnet.

Anmeld

14. februar 2015

CaWi

Synes en time er lang tid at ligge med et barn der mosler rundt og ikke kan finde ordentligt ro.

Herhjemme ligger vi som regel og putter lidt i vores seng. Når vores dreng siger vi skal op (altså når han vil op før os forældre) ja så står vi op og spiser morgenmad hvis vi stadig er trætte, sætter vi nogle gange en tegnefilm på dvd'en efter morgenmaden, og så ligger vi på sofaen og slapper lidt af, inden dagen for alvor går i gang

Anmeld

14. februar 2015

Sissel

Min datter på 5 1/2 står tit op 5.30 og før.. Hun har altid været et morgenmenneske. Hendes lillebror havde en periode da han var knap to år, hvor hans (og vores) startede mellem kl 3 og kl 4.. Der var bare ikke noget at gøre.. Han var ikke udhvilet, men han stod op og ville ikke puttes igen.. Perioden varede nogle måneder, og så begyndte han at stå op sammen med storesøster.. 

Jeg tror ikke I kan gøre andet, end at acceptere at sådan er det lige nu.. Og så håbe på at han med tiden måske lærer at sove længere.. 

Anmeld

14. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror jeg ville dø, hvis min dreng vågnede så tidligt  

Anmeld

14. februar 2015

MysteriousAngel

Moaren skriver:

Hvad gør i når lille dreng (knap 2 år) vågner for tidligt om morgen. I morges var den 5.30. Han var ked og ville absolut ikke puttes igen. Jeg tog ham med ind i vores seng, men der ligger han bare og leger, brokker sig, mosler rundt, så ingen sover. Han er meget temperamentsfuld og bliver tosset hvis han ikke får sin vilje. 

Blev til sidst (efter 1 time) så gal i skralden, at jeg smed ham ind i sin egen seng igen. Det var bestemt ikke en god beslutning, for der vrælede han højere end før  Resten af dagen har bare været træls. Er stadig i vildt dårlig humør og det smitter selvfølgelig af på knægten. 

Hvad gør i? Står op?

Jeg gjorde det da den ældste stod op kl 5, at hun kom ind i vores seng hvorpå jeg smed en tegnefilm i dvderen og så blundede min mand og jeg videre i en times tid. 

Anmeld

14. februar 2015

Clisolka

Hvad gør i når lille dreng (knap 2 år) vågner for tidligt om morgen. I morges var den 5.30. Han var ked og ville absolut ikke puttes igen. Jeg tog ham med ind i vores seng, men der ligger han bare og leger, brokker sig, mosler rundt, så ingen sover. Han er meget temperamentsfuld og bliver tosset hvis han ikke får sin vilje. 

Blev til sidst (efter 1 time) så gal i skralden, at jeg smed ham ind i sin egen seng igen. Det var bestemt ikke en god beslutning, for der vrælede han højere end før  Resten af dagen har bare været træls. Er stadig i vildt dårlig humør og det smitter selvfølgelig af på knægten. 

Hvad gør i? Står op?

Her er det ganske normalt at begge børn står op på det tidspunkt - hver dag! Vi går bare det tidligere i seng om aftenen, for vi ved at de vågner omkring det tidspunkt  Det er lige før vi ikke behøves at sætte vækkeuret  Den ældste på 4 har aldrig sovet længere end til kl. 7. 

Anmeld

14. februar 2015

Tulle28

Vi står op...

Anmeld

14. februar 2015

moaren

Tak for svar piger 

I morgen vil jeg prøve bare at stå op 

Vil lige tilføje, at hvis smølfen ser noget på phonen, så er det i vores seng, sammen med mig. Han ligger ikke alene. 

Godnat 

Anmeld

15. februar 2015

God-mor

Moaren skriver:

Hvad gør i? Står op?

Vågner min datter Kl. 05.30, bliver hun taget op, og får morgenmad osv. Men vågner hun Kl. 04.00, som hun gjorde i morges, så gør vi hvad vi kan for at hun sover videre, fordi det ER for tidligt, og hun skal ikke vænne sig til at komme op midt om natten, fordi hun er absolut ikke udhvilet på det tidspunkt (!) Hun er 19 måneder.  Jeg kender godt til at blive frustreret, og fx sige "ej nu sover du altså" eller i den dur, men ved jo godt det ikke hjælper en dyt tværtimod. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.