Hvad gør i når lille dreng (knap 2 år) vågner for tidligt om morgen. I morges var den 5.30. Han var ked og ville absolut ikke puttes igen. Jeg tog ham med ind i vores seng, men der ligger han bare og leger, brokker sig, mosler rundt, så ingen sover. Han er meget temperamentsfuld og bliver tosset hvis han ikke får sin vilje. 
Blev til sidst (efter 1 time) så gal i skralden, at jeg smed ham ind i sin egen seng igen. Det var bestemt ikke en god beslutning, for der vrælede han højere end før
Resten af dagen har bare været træls. Er stadig i vildt dårlig humør og det smitter selvfølgelig af på knægten.
Hvad gør i? Står op?
Han var udhvilet på det tidspunkt og skulle der(kl 05.30) være taget op og have fået morgenmad. Det er ikke ok at blive gal på så lille et barn(eller børn overhovedet), og specielt ikke over at han var udhvilet. Så må i forældre lære at gå tidligere i seng.
min datter vågnede også tidligt i morges(kl 7), og på trods af at jeg er totalt utilpas pga omgangssyge, stod vi op og fik en god start på morgenen med morgenmad og hygge.
Som forældre må man nogengange tilsidesætte sit eget behov, selvom det ikke altid er lige sjovt.
Jeg forstår godt at han så har været træls hele dagen. Giv ham krammer, mys og kærlighed. Det nytter ikke at skælde ud.
Anmeld