"Sove, shhh.....sove"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.048 visninger
19 svar
26 synes godt om
14. februar 2015

moaren

Hvad gør i når lille dreng (knap 2 år) vågner for tidligt om morgen. I morges var den 5.30. Han var ked og ville absolut ikke puttes igen. Jeg tog ham med ind i vores seng, men der ligger han bare og leger, brokker sig, mosler rundt, så ingen sover. Han er meget temperamentsfuld og bliver tosset hvis han ikke får sin vilje. 

Blev til sidst (efter 1 time) så gal i skralden, at jeg smed ham ind i sin egen seng igen. Det var bestemt ikke en god beslutning, for der vrælede han højere end før  Resten af dagen har bare været træls. Er stadig i vildt dårlig humør og det smitter selvfølgelig af på knægten. 

Hvad gør i? Står op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Jupiter

Min erfaring siger mig at 5.30 ikke nødvendigvis er tidligt for et barn 

Jeg kender mange forældre hvis børn vågner omkring dette tidspunkt.

Og jeg synes en hel time i jeres seng er flot! Her går den kun 10-15 minutter før hun bliver utilfreds (hun er 21 mdr.) 

I min optik er det ikke fair at blive gal i skralden over at barnet ikke vil sove igen når det vågner om morgenen. De "gør det jo ikke med vilje" og de kan altså ikke gøre for det. De kender ikke klokken, og de sover det de har behov for.

Anmeld

14. februar 2015

Loa

Her er det ikke unormalt at vi står op kl.5 

Ville elske at finde den gyldne nøgle til at få hende til at sove længe, men er ikke sikker på det er noget man partou kan få sine børn til.

Anmeld

14. februar 2015

mor88

Hvad gør i når lille dreng (knap 2 år) vågner for tidligt om morgen. I morges var den 5.30. Han var ked og ville absolut ikke puttes igen. Jeg tog ham med ind i vores seng, men der ligger han bare og leger, brokker sig, mosler rundt, så ingen sover. Han er meget temperamentsfuld og bliver tosset hvis han ikke får sin vilje. 

Blev til sidst (efter 1 time) så gal i skralden, at jeg smed ham ind i sin egen seng igen. Det var bestemt ikke en god beslutning, for der vrælede han højere end før  Resten af dagen har bare været træls. Er stadig i vildt dårlig humør og det smitter selvfølgelig af på knægten. 

Hvad gør i? Står op?

Han var udhvilet på det tidspunkt og skulle der(kl 05.30) være taget op og have fået morgenmad. Det er ikke ok at blive gal på så lille et barn(eller børn overhovedet), og specielt ikke over at han var udhvilet. Så må i forældre lære at gå tidligere i seng.

min datter vågnede også tidligt i morges(kl 7), og på trods af at jeg er totalt utilpas pga omgangssyge, stod vi op og fik en god start på morgenen med morgenmad og hygge.

Som forældre må man nogengange tilsidesætte sit eget behov, selvom det ikke altid er lige sjovt.

Jeg forstår godt at han så har været træls hele dagen. Giv ham krammer, mys og kærlighed. Det nytter ikke at skælde ud.

Anmeld

14. februar 2015

moaren

Jupiter skriver:

Min erfaring siger mig at 5.30 ikke nødvendigvis er tidligt for et barn 

Jeg kender mange forældre hvis børn vågner omkring dette tidspunkt.

Og jeg synes en hel time i jeres seng er flot! Her går den kun 10-15 minutter før hun bliver utilfreds (hun er 21 mdr.) 

I min optik er det ikke fair at blive gal i skralden over at barnet ikke vil sove igen når det vågner om morgenen. De "gør det jo ikke med vilje" og de kan altså ikke gøre for det. De kender ikke klokken, og de sover det de har behov for.

Du har fuldstændig ret. Det er jo ikke med vilje han vågner og ikke kan sove videre. Desværre har sønnen ikke sit temperament fra fremmede og jeg har det ret dårligt med at jeg blev så gal 

Ved godt at 5.30 ikke er tidligt for de små, men kunne høre på ham, at han ikke var færdig med at sove, så jeg håbede jo han ville putte hos os 

Manden siger så "vi skal ikke tage ham med ind i vores seng. Det gjorde vi ikke med den store og han skal lære at sove i sin egen seng". Ja...det er rigtigt, men med den store, der stod jeg bare op når han vågnede, så det opdagede far jo ikke. Og hvad skal vi så? Stå op kl. 6 i weekenden? Så vil jeg heller putte under dynen og så lade knægten kigge billeder på mors phone

Anmeld

14. februar 2015

moaren

mor88 skriver:

Han var udhvilet på det tidspunkt og skulle der(kl 05.30) være taget op og have fået morgenmad. Det er ikke ok at blive gal på så lille et barn(eller børn overhovedet), og specielt ikke over at han var udhvilet. Så må i forældre lære at gå tidligere i seng.

min datter vågnede også tidligt i morges(kl 7), og på trods af at jeg er totalt utilpas pga omgangssyge, stod vi op og fik en god start på morgenen med morgenmad og hygge.

Som forældre må man nogengange tilsidesætte sit eget behov, selvom det ikke altid er lige sjovt.

Jeg forstår godt at han så har været træls hele dagen. Giv ham krammer, mys og kærlighed. Det nytter ikke at skælde ud.

Han var netop IKKE udhvilet og det var derfor han kom ind til os i håb om at han sov lidt mere. 

Jeg syntes bestemt jeg sætter mine børns behov før mine egne!

Bliver du aldrig vred på dine børn? 

Anmeld

14. februar 2015

Jupiter

Moaren skriver:

Du har fuldstændig ret. Det er jo ikke med vilje han vågner og ikke kan sove videre. Desværre har sønnen ikke sit temperament fra fremmede og jeg har det ret dårligt med at jeg blev så gal 

Ved godt at 5.30 ikke er tidligt for de små, men kunne høre på ham, at han ikke var færdig med at sove, så jeg håbede jo han ville putte hos os 

Manden siger så "vi skal ikke tage ham med ind i vores seng. Det gjorde vi ikke med den store og han skal lære at sove i sin egen seng". Ja...det er rigtigt, men med den store, der stod jeg bare op når han vågnede, så det opdagede far jo ikke. Og hvad skal vi så? Stå op kl. 6 i weekenden? Så vil jeg heller putte under dynen og så lade knægten kigge billeder på mors phone

Jeg forstår udmærket din frustration, man er jo selv dødtræt 

Men når det er sagt, så ville jeg bide i det sure æble, stå op og se det på den lyse side: Man får en god lang dag med mange timer til at lege og hygge 

Og lidt putte-hygge i sengen med iphone er da også helt okay i min verden, bare ikke så længe at man når at blive "gal i skralden" (get my point?) 

Anmeld

14. februar 2015

mor88

Han var netop IKKE udhvilet og det var derfor han kom ind til os i håb om at han sov lidt mere. 

Jeg syntes bestemt jeg sætter mine børns behov før mine egne!

Bliver du aldrig vred på dine børn? 

Nu må du huske på at dette er et debatforum

Sådan som du har beskrevet situationen lød det til at han godt havde kunnet komme op og få morgenmad, men det er nemt at fejltolke det man læser.

Selvfølgelig kan jeg føle vrede, men jeg skælder ikke ud. Det nytter aldrig. Og specielt ikke når det er skældud over ting, som et barn ikke kan styre. Så får hun hellere en krammer for meget. Det betyder dog ikke at jeg ikke kan være konsekvent.

Men min mening er at så lille et barn ikke skal ligge vågen i sengen og lege med en mobil  

Anmeld

14. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Mine børn vågnede også så tidligt da de var i den alder, og det betød jo så bare at vi forældre også gik tidligt i seng, så vi var "friske" kl. mørk om morgen.

Det kan godt være du ikke mener at dit barn var veludhvilet, men faktum er at barnet vågnede og ikke kunne sove mere, også er det altså bare ud af sengen for mor eller far.

Anmeld

14. februar 2015

Missy_B

Moaren skriver:

Hvad gør i? Står op?

Vi står op! Længere er den ikke. Det er hårdt ja, men sådan er det jo desværre at have små børn. 

Dog deler vi weekenden så man kan få lov at sove længe en af dagene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.