Ville det være realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.138 visninger
23 svar
2 synes godt om
13. februar 2015

Oktober12

Har lige et spørgsmål angående hus/lejligheds køb.

Min kæreste og jeg er begge studerende og er færdigtuddannede om to år, og vil til den tid gerne købe et hus. Vi har været nødt til at stoppe PB da vi af banken fik at vide vi ikke ville kunne låne et særligt højt beløb, hvis også havde et barn når vi skulle købe. Jeg tænker bare, om det ville kunne betale sig at købe en andel (fx. lejlighed) nu, hvilket jeg har hørt fra mange at fx. Lån og spar bank i mange tilfælde gerne vil finansere, for så have bedre mulighed for at købe hus hvis vi vælger at få et barn inden vi er færdigtuddannede da vi så allerede ville være på boligmarkedet, i en hvis grad.

Håber nogen kan forstå hvad jeg mener med dette spørgsmål da jeg godt kan se det virker lidt kringlet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

migxher

Altså hvorfor vil de ikke låne jer et særlig højt beløb hvis i har et barn? Det lyder da underligt....

Anmeld

13. februar 2015

(august)

Det afhænger jo nok hvor meget friværdi i kan nå at få i andelen, for hvis i skylder det hele, vil det jo være det samme. 

Læg hellere penge tilside så der er til en større udbetaling. 

Ja rådigheds beløbet skal være større når man har barn/børn, da de jo koster lidt ☺️

Anmeld

13. februar 2015

Oktober12

migxher skriver:

Altså hvorfor vil de ikke låne jer et særlig højt beløb hvis i har et barn? Det lyder da underligt....

Er er begge pædagogstuderende og kommer ikke til at tjene særligt meget når vi er færdige og vi vil rigtigt gerne have 3-4 børn og et hus med plads til det i Hillerød området koster på den gode side af 2 mio. 

Min kæreste vil rigtigt gerne have at vores børn skal vokse op i det samme hus og ikke flytte rundt, hvilket jeg er helt enig i, så vores første huskøb kommer nok til at blive af en ret stor størrelse  

Og banken har i et møde fortalt at hvis vi har et barn inden vi køber, stiger rådighedsbeløbet en del + man i mange tilfælde kan låne 100.000-200.000 mindre. 

Anmeld

13. februar 2015

migxher

elb1210 skriver:

Er er begge pædagogstuderende og kommer ikke til at tjene særligt meget når vi er færdige og vi vil rigtigt gerne have 3-4 børn og et hus med plads til det i Hillerød området koster på den gode side af 2 mio. 

Min kæreste vil rigtigt gerne have at vores børn skal vokse op i det samme hus og ikke flytte rundt, hvilket jeg er helt enig i, så vores første huskøb kommer nok til at blive af en ret stor størrelse  

Og banken har i et møde fortalt at hvis vi har et barn inden vi køber, stiger rådighedsbeløbet en del + man i mange tilfælde kan låne 100.000-200.000 mindre. 

Okay, men det lyder da som en underlig bank, at fordi man har børn vil de ikke ikke låne en helt så meget. Måske i skulle snakke med en anden bank?  hvilken bank har i nu?

Anmeld

13. februar 2015

Bissen

Hvilket bank har i? Måske skal i undersøge hvad andre banker sig. 

Jeg er stud. Og min kæreste er i arbejde og vi har et barn. Allerede nu kan vi låne op til 1,4 og det beløb ville jo være væsentligt højere når jeg er færdig. 

Men kommer jo også an på, hvad banken mener med højt beløb. Og hvad i selv forestiller jer. 

Anmeld

13. februar 2015

(august)

Vores bank sagde vi skulle have 6000kr i rådighedsbeløb efter alt var betalt og det var to voksne og et barn på det tidspunkt og det er knap 5 år siden. Så kan man jo selv regne på hvor meget man kan låne. 

Anmeld

13. februar 2015

Oktober12

Vi har Nordea nu, men har planer om at gå ned og tage en snak med Arbejdersnes landbank og Lån og Spar Bank da vi har hørt de skulle være bedre og nemmere at låne hos

Da vi var nede og snakke med vores nuværende bank sagde de vi skulle have et rådighedsbeløb på 8.500 hvis det kun var os to og + 2500 pr. barn. Men syntes nu det er noget pjat med det rådighedsbeløb for vi er f.eks. begge studerende og ville med ret stor sandsynlighed få en friplads i daginstitutionen. Men ved godt de bliver nødt til at sætte det så højt  

Anmeld

13. februar 2015

Abracadabra

migxher skriver:

Okay, men det lyder da som en underlig bank, at fordi man har børn vil de ikke ikke låne en helt så meget. Måske i skulle snakke med en anden bank?  hvilken bank har i nu?

Det er  helt almindelig økonomi. Børn koster penge. De penge, man bruger på dine børn, kan man ikke bruge på afdrag. Ergo et lavere lån. 

Indlånsrenterne er nu så lave, at det ikke vil kunne betale sig at spare almindeligt op (når man indregner inflation). I skal formentlig investere jeres penge - og en andelsbolig var bestemt en mulighed. Eller en mindre bolig (selvom din kæreste er imod). 

Vi købte for 5 år siden en bolig, som vi nu sælger for knapt halvanden mio mere, end vi gav. Dét afkast kan ingen opsparingskonto matche! 

Snak med banken, jeres penge skal yngle og ikke ædes af minus-renter og inflation. 

Anmeld

13. februar 2015

Janey

Profilbillede for Janey
migxher skriver:

Det er der såmænd ikke noget usædvanligt i. Når de fleste banker udregner, hvad de vil låne dig, så siger de, at man skal have et vist beløb at leve for og det beløb stiger så pr. barn, man har, da man jo får flere udgifter jo flere personer, man skal betale for. Så jo flere personer i husstanden jo flere udgifter har man og jo færre penge er der til at betale huslånet med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.