Søskendevogn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.430 visninger
12 svar
5 synes godt om
12. februar 2015

Looni

Jeg er gravid, og står i den situation, at hvis alt går vel, kommer jeg til at have omkring 26mdr imellem mine to guldklumper.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad man skal gøre med "køretøjer" med den aldersforskel, så har brug for råd fra jer der har børn med nogenlunde den aldersforskel - hvad har I gjort?- søskendevogn? Eller er er ståbræt nok til den "store"? 

Ååh det svært, kom endelig med alle jeres godt råd og erfaringer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

TNBC

Looni skriver:

Jeg er gravid, og står i den situation, at hvis alt går vel, kommer jeg til at have omkring 26mdr imellem mine to guldklumper.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad man skal gøre med "køretøjer" med den aldersforskel, så har brug for råd fra jer der har børn med nogenlunde den aldersforskel - hvad har I gjort?- søskendevogn? Eller er er ståbræt nok til den "store"? 

Her er der 15måneder mellem ungerne, vi har både en søskendevogn, men også et ståbræt.

Vognen bliver ikke brugt så meget mere(en gang i år), ståbræt er fint, han kan sagtens gå langt, og når han bliver træt kommer han op og stå på brættet. Og hvis vi er to, har de hver deres.

Skal i på lange ture, hvor den store skal kunne sove eller er det bare for at have det?

Tror jeg ville købe et bræt, eller lade den store køre på løbecykel ved siden af..

Anmeld

13. februar 2015

Chevro

Looni skriver:

Hvis du har en barnevogn som Odder eller lign, der kan holde til et søskendesædde ville jeg ihvertfald anskaffe sådan et 

Anmeld

13. februar 2015

Signe-bine

Jeg får 19 mdr mellem mine og vi køber en side-by-side søskendevogn da jeg holder min store hjemme i barslen, så jeg vil kunne komme omkring med begge unger nemt.

Vi køber en 2me klapvogn hvor vi kan sætte en lift på i den ene side til den lille :-)

Anmeld

13. februar 2015

Looni

Yurie skriver:

Her er der 15måneder mellem ungerne, vi har både en søskendevogn, men også et ståbræt.

Vognen bliver ikke brugt så meget mere(en gang i år), ståbræt er fint, han kan sagtens gå langt, og når han bliver træt kommer han op og stå på brættet. Og hvis vi er to, har de hver deres.

Skal i på lange ture, hvor den store skal kunne sove eller er det bare for at have det?

Tror jeg ville købe et bræt, eller lade den store køre på løbecykel ved siden af..

Vi køber uanset hvad et ståbræt.

Men næsten hele vores familie bor et stykke væk, så det er heldagstur man er på når man besøger dem, så der vil storebror jo skulle sove mens vi er der (og han har aldrig været typen der kan sove lur i andet end barnevogn/klapvogn)  

Jeg synes bare det er så svært at forholde sig til, hvor stor han vil være, og hvor meget han vil kunne når baby kommer - nu er han halvandet, og bruger stadig både barnevogn og klapvogn meget, han er i mine øjne stadig en baby, og er slet ikke nået til at kunne køre på fx løbecykel -  men om 7-8mdr er han jo slet ikke så lille mere, så synes det er svært at bedømme hvad man kan kan regne med sådan en størrelse kan.

Anmeld

13. februar 2015

Looni

Chevro skriver:

Hvis du har en barnevogn som Odder eller lign, der kan holde til et søskendesædde ville jeg ihvertfald anskaffe sådan et 

Det har jeg desværre ikke. Har en Emmaljunga Big Star supreme med drejehjul, så den må ingenting bære i fodenden. Så desværre ikke en mulighed. 

Anmeld

13. februar 2015

TNBC

Looni skriver:

Vi køber uanset hvad et ståbræt.

Men næsten hele vores familie bor et stykke væk, så det er heldagstur man er på når man besøger dem, så der vil storebror jo skulle sove mens vi er der (og han har aldrig været typen der kan sove lur i andet end barnevogn/klapvogn)  

Jeg synes bare det er så svært at forholde sig til, hvor stor han vil være, og hvor meget han vil kunne når baby kommer - nu er han halvandet, og bruger stadig både barnevogn og klapvogn meget, han er i mine øjne stadig en baby, og er slet ikke nået til at kunne køre på fx løbecykel -  men om 7-8mdr er han jo slet ikke så lille mere, så synes det er svært at bedømme hvad man kan kan regne med sådan en størrelse kan.

Men hvis I er hos familie, er i vel to, så er det vel bedre at bare have barnevognen til den lille og så klapvogn/barnevogn til den store. hvis det bare er så han kan sove, hvis han overhovedet sover til middag på det tidspunkt.

Vi har aldrig søskendevogn med, hvis vi er mere end en voksen(har aldrig selv brugt den, for hårdt med bakkerne), så har de hver deres.

Anmeld

13. februar 2015

Stjerneskud84

Looni skriver:

Den båd har jeg også været i.. Vi valgte ståbrættet, hvilket fungeret fint her... 

Anmeld

13. februar 2015

(august)

Vi har 17 mdr mellem. Vi brugte ståbræt det først stykke tid frem og tilbage til institution efter nogle måneder lærte dem store at køre på løbecykel og brugte så den til hverdag. Hun sov i klapvogn og brugte den når vi skulle noget og baby havde barnevognen. Det var først efter 11 mdr vi købte en baby jogger City select og brugte den i afbrudt fra den lille var 11mdr til hun blev 2 år (der var den store2,5-3,5år), derefter brugte vi den overhovedet ikke mere. 

Anmeld

13. februar 2015

Looni

Yurie skriver:

Men hvis I er hos familie, er i vel to, så er det vel bedre at bare have barnevognen til den lille og så klapvogn/barnevogn til den store. hvis det bare er så han kan sove, hvis han overhovedet sover til middag på det tidspunkt.

Vi har aldrig søskendevogn med, hvis vi er mere end en voksen(har aldrig selv brugt den, for hårdt med bakkerne), så har de hver deres.

Ja, men vi kan bare ikke have både barnevognen og klapvognen i bilen på en gang. 

Men vi overvejer om vi måske skal anskaffe os en af de små kombivogne med en liftdel til, så vi kan have både den og klapvognen i bilen samtidig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.