Barnevogn valg ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2015

August2015

Vi har også en lille bil - en Chevrolet Spark. 

Vi kiggede også først på kombivogne - men endte med en Odder Zip på X-dream-stel. 

Det kan sagtens lade sig gøre at have den i bilen, når man bruger bagagerummet og lægget et sæde ned. 

Hjulene er nemme at tage af og på og stellet fylder ikke ret meget, når det er klappet sammen. 

Vi kender nogle, der har samme bil som os - og de var ude i flere babybutikker og afprøve alverdens vogne i bilen... og de var slet ikke i tvivl om, at det fungerede bedst med Odder X-dream. 

Så vi lænede os op af deres erfaringer, da vi besluttede os for ikke at vælge en kombivogn. 

Hvis det var endt med en kombivogn, så ville vi have valgt en FlipFlap ( www.flipflap.dk) - men er så glad for, at vi valgte Odderen... den er sååå lækker. Glæder mig til at komme ud at trille med den til sommer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

migxher

HVPigen skriver:

Det selvfølgedig rigtigt nok, men vi har kigget på en af de der kombi vogne som nemlig kan laves om til klapvogn og det vil passe perfekt ind til den lille pis bil! (ja vi havde så ikke regnet med vi nogensinde skulle se de 2 streger, så det var rent praktisk bare en bil der skulle være lille og køre langt - rigtigt dumt valg hvis man ser det idag, ) 

Men vi jo stadig mest solgt til en kombi vogn , men syntes bare det er rigtigt mange penge for en vogn hvis den kun kan bruges 6 måneder. Havde håbet på ihvertefald 1 år for så måtte hun sove i weekend seng eller ligne , 

men syntes nemlig også en klapvogn virker lidt træls og have som "barnevogn" for vi har nemlig i forvejen en klapvogn , den kan dog ikke bruges til at sove i eller ligne have lift i 

6 måneder er vist også hvis du har et ret stort barn. I vores vogn er liggemålet vist 80, det er nok ikke lige alle børn der er så lange ved 6 måneder (: 

Anmeld

12. februar 2015

HVPigen

migxher skriver:

6 måneder er vist også hvis du har et ret stort barn. I vores vogn er liggemålet vist 80, det er nok ikke lige alle børn der er så lange ved 6 måneder (: 

Jeg syntes altså også det lyder rimlig mærkeligt hvis de kun kan ligge i den til 6 måneder!  

Det er jo selvfølgedig ikke til at vide hvor stor hun er når hun kommer ud 7-9-13 håber jeg ikke hun er en 4 kg eller 5 kg's baby 

Syntes bare de virker så lækker og små de der kombi vogn. 
også fordi vi ikke har plads til og have 2 store barnevogne til at stå  vi bor i et lille rækkehus som vi heller ikke bare sådan lige indtil videre kan flytte fra. 

Anmeld

12. februar 2015

HVPigen

August2015 skriver:

Vi har også en lille bil - en Chevrolet Spark. 

Vi kiggede også først på kombivogne - men endte med en Odder Zip på X-dream-stel. 

Det kan sagtens lade sig gøre at have den i bilen, når man bruger bagagerummet og lægget et sæde ned. 

Hjulene er nemme at tage af og på og stellet fylder ikke ret meget, når det er klappet sammen. 

Vi kender nogle, der har samme bil som os - og de var ude i flere babybutikker og afprøve alverdens vogne i bilen... og de var slet ikke i tvivl om, at det fungerede bedst med Odder X-dream. 

Så vi lænede os op af deres erfaringer, da vi besluttede os for ikke at vælge en kombivogn. 

Hvis det var endt med en kombivogn, så ville vi have valgt en FlipFlap ( www.flipflap.dk) - men er så glad for, at vi valgte Odderen... den er sååå lækker. Glæder mig til at komme ud at trille med den til sommer. 

Den har vi også kigget på
 - men problemet er vi har 2 hunde som også skal med plus tøj. 
og vi har heller ikke ret stort hus da vi bor i rækkehus så syntes
det virker voldsomt med 2 store barnevogne også. 

Men det er rigtigt sæderne kan ligges ned.  

Desværre syntes jeg bare ikke odder er særlige pæne
syntes de ser rigtigt klodset ud (jeg er lidt kræsen) 
ellers er det fordi kærestens mor nærmest prædiker med den mærke at det nærmest har været til at kaste op over  

Anmeld

12. februar 2015

Pigent

Prøv og kig på den nye Stork barnevogn fra ønskebørn.

Jeg har selv en lille bil, lidt større end jeres. Jeg tror at jeg skal have en Stork når jeg skal have børn. Er ellers vild med Emmaljunga men vil have hele barnevogn i bagagerummet og det tror jeg ikke den kan. 

Anmeld

12. februar 2015

August2015

HVPigen skriver:

Den har vi også kigget på
 - men problemet er vi har 2 hunde som også skal med plus tøj. 
og vi har heller ikke ret stort hus da vi bor i rækkehus så syntes
det virker voldsomt med 2 store barnevogne også. 

Men det er rigtigt sæderne kan ligges ned.  

Desværre syntes jeg bare ikke odder er særlige pæne
syntes de ser rigtigt klodset ud (jeg er lidt kræsen) 
ellers er det fordi kærestens mor nærmest prædiker med den mærke at det nærmest har været til at kaste op over  

He he... Lidt sjovt... For jeg synes bare, at odderen er såååå flot :-) 

godt, at der findes så mange forskellige mærker og modeller... Så er der da noget for enhver smag :-) 

held og lykke med at finde JERES vogn :-)

Anmeld

13. februar 2015

HVPigen

Pigent skriver:

Prøv og kig på den nye Stork barnevogn fra ønskebørn.

Jeg har selv en lille bil, lidt større end jeres. Jeg tror at jeg skal have en Stork når jeg skal have børn. Er ellers vild med Emmaljunga men vil have hele barnevogn i bagagerummet og det tror jeg ikke den kan. 

Jamen hvis det er en alm barnevogn ville den ikke kunne være der med mindre sæderne bliver lagt ned  
vi har ca 45 cm i bredden i vores baggage rum der er adels intet. 
Men en kombi vogn har vi prøvet og der kan vi have alle de ting vi nu skal have med som er nødvendigt 

Men ja vi må ude og kigge på de der små kombi vogne er sikker på det er sådan en hun får. 

Anmeld

13. februar 2015

HVPigen

August2015 skriver:

He he... Lidt sjovt... For jeg synes bare, at odderen er såååå flot :-) 

godt, at der findes så mange forskellige mærker og modeller... Så er der da noget for enhver smag :-) 

held og lykke med at finde JERES vogn :-)

Hehe  ja jeg tror næsten også jeg er den eneste der ikke kan lide den vogn + min kæreste kan heller ikke! 

Men mund ikke vi nok skal finde en der er da stadig 5 måneder endnu 

Anmeld

13. februar 2015

Pigent

HVPigen skriver:

Jamen hvis det er en alm barnevogn ville den ikke kunne være der med mindre sæderne bliver lagt ned  
vi har ca 45 cm i bredden i vores baggage rum der er adels intet. 
Men en kombi vogn har vi prøvet og der kan vi have alle de ting vi nu skal have med som er nødvendigt 

Men ja vi må ude og kigge på de der små kombi vogne er sikker på det er sådan en hun får. 

Stork er den mindste barnevogn der laves.

Her kan du læse hvilken biler den fx kan være i  http://www.storkbarnevogn.dk/faq

Hvis i går efter en kombivogn så kig på Seed Pli den kan pakkes sammen til ingenting. Jeg synes ikke den er pæn, men kan jo være i kan lide den.

Hvis i vælger kombivogn så tænk over at den kan ligges helt ned så barnet ligger vandret og på længden på klapvogns delen.

Anmeld

13. februar 2015

Vik

Vi har en Odder Classic vogn og emmaljunga nitro klapvogn . Odder bliver kun brugt til at sove i herhjemme og nitro skal med "til byen" . Det fungerede perfekt med vores datter ( september barn) . Hun lå fra starten i nitroen i en voksipose ( vi har faktisk ikke haft lift til hende). Nu.venter vi et barn til maj og jeg har købt en lift til emmaljunga til de første 5-6 måneder og når sønnen vokser ud af den skifter vi bare til voksiposen igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.