Er vi gamle eller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.031 visninger
29 svar
0 synes godt om
29. august 2009

Heidi B

Min mand har en datter der lige er blevet 13 år....
Vi har hende ca halvt hver....
Problemt er at rammerne for hvad vi synes er iorden og hvad hendes mor synes er iorden er meget forskellige...
Hos sin mor må hun gerne se Paradise hotel, det må hun ikke hos os. Hun har mascara og eyeliner på hos hendes mor, men det må hun ikke hos os.

Det sidste der er sket er at hun  har fået sat negle på, og de er rigtig lange... Vidst ikke nogle dyre nogen..
DET synes hendes far ikke er iorden.... Og jeg må indrømme at jeg synes det sender nogle signaler man måske ikke kan styre når man er 13...
Og hun kan ikke lave noget med dem på...
Hun vidste hun skulle ned og gøre rent på sit værelse hos os, men da hun kom igår sagde hun at det kunne hun jo ikke med negle på...jeg sagde så at det skulle hun, for hun gjorde det ikke sidst, plus vi skal holde fødselsdag idag, så der var ingen vej udenom... Hun blev godt nok eddikesur...
Nå men rent blev der gjort...
Og så en lidt sjov historie... Vi skulle puste en masse balloner op vi skulle pynte med, men det kunne hun ikke, for hun kunne ikke binde dem, og heller ikke binde dem på snoren.... DET synes hun var surt!!! Man er vel stadig barn...

Nå men mit spørgsmål er så om vi skal tage os sammen og følge lidt med, eller om man er for ung til negle i den alder...

Knuz Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Diana...

Uhh hvor jeg forstå jer, Jeg synes os bare det er mega tidligt.
Min søster på 13 går os med make up hver dag osv hun ligner jo en der er meget ældre end hun er jeg forstå ikke hvorfor de har så travlt med at blive voksne 

Jeg ved ikke hvad i skal gøre jeg synes den er svær og aner ikke hvad jeg ville gøre hvis det var mig.

Håber i finder ud af det.

Knus Diana

Anmeld

29. august 2009

Mira0911

Jeg har heller ikke lige nogen råd...

Men mon ikke piger i den alder har det med at vise sig frem for fyrene, med make up, nedringede bluser og lårkort?

Anmeld

29. august 2009

6800

Hejsa
Nu er jeg lærer, og er klasserlærer for netop den aldersgruppe, og det er meget normalt  det du beskriver, pigerne begynder tidligere og tidligere med at dulle sig ud (undskyld udtrykket), men derved ikke sagt at jeg synes det er okay, tværtimod. Men tror desværre ikke der er så meget du kan gøre, hun følger ganske enkelt bare med hendes veninder....

Anmeld

29. august 2009

lykkepigen80

Jeg tror også bare man er nødt til at følge med. Hvad gjorde man ikke også selv da man var 13 år!? Det er værd at huske på! Hvis man stritter for meget imod bliver det blot mere spændende for sådan en teenager at bryde grænserne. (Dermed ikke sagt at der ingen skal være) Derimod tror jeg dialog er vigtig - sig til hende hvad du mener om de ting, hvad du synes og hvorfor du ikke synes om det, men accepter det samtidig!. Det er jo en speciel alder og det er meget vigtet tror jeg at sætte sig ind i en teenagers tanker - selvom det kan være svært Man må dykke ned og huske sin egen teenagetid! Hun er jo midt i at skabe sin egen identitet og der er ting hun selv skal løse nu fremover - bare hun ved i er der og at i blander jer - så hun kender jeres holdninger. Man skal blande sig. For meget eller for lidt - det er en balance der er svær for alle.. Held og lykke med hende i de næste mange teenage år

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

Jeg vil også hoppe med på vognen og sige at jeg tror desværre det er meget normalt nu, jeg er selv 24 år og syntes heller ikke det er oki, gjorde det ikke selv dengang og har aldrig gjort det, så hvis i er gamle må jeg jo også være det.
Men sådan er det nu, og hun vil jo nok ikke skille sig ud fra mængden alt for meget.
har en kusine på 14 og hun har da gjort sådan noget rigtig længe nu, og min kærestes søster på 13 går også med make up osv. Syntes det er meget forkert. Men har sagt at det kan godt være min kusine(som jeg har et godt forhold til) går med make up og kunstige negle, men det vigtigste er så at hende sind stadig er en på 14 og det er det, hun følger bare moden, men kan stadig være barnlig og det er herligt

Men har de fælles forældre myndighed er det jo sådan nogle ting i skal tage og sætte jer ned sammen med hendes mor og få lidt fælles regler omkring.

Anmeld

29. august 2009

wamse

Jeg synes nu egentlig det er okay med neglene, fordi det bare er at prøve sig frem fra at være pige til at blive en kvinde. Jeg klædte mig også ud i dame tøj, da jeg var barn, og det med neglene er for mig lidt at se som noget udklædning. Tiden er også meget anderledes end da vi var hendes alder, og nu er lange negle meget mere almindelig, end de var da jeg var teenager.
Synes bestemt ikke det behøver at være en ulempe, at rammerne hos jer er meget forskellige, hun er ihvertfald gammel nok til at kunne rumme den forskel. Jeg synes fx heller ikke der er noget galt i at hun ser paradise hotel hos sin mor.  Der vil jo ganske givet også være noget som i siger er ok, som moderen nok også studser over.

Anmeld

29. august 2009

Dansker i England

Nu kan jeg kun tale ud fra mine egne teenageår, og jeg begyndte også at gå med make-up da jeg var 13 samt begyndte med det lidt mere vågede tøj (og det er altså 14 år siden) - samtidigt som jeg ibland også kunne gå i mit sports tøj i skole - det er en periode, hvor man går fra barn til voksen, og jeg tror, I kan være glade for, at hun i det mindste har ventet til hun er 13 - har set alt for mange piger i 11-12 års alderen, der er helt stadsede op. Men det er bare min mening og erfaring.

Anmeld

29. august 2009

ekzunz

Jeg synes den er lidt svær. Ingen tvivl om at jeg slet ikke synes det er iorden, og stod det til mig så hørte make-up og kunstige negle slet ikke hjemme hos en pige før de er min. 15. Men - sådan er verden desværre ikke, og jeg tror ikke at totalt forbud er vejen frem. Mht. make-uppen  så ville jeg sige at mascara er ok - men ikke andet. Mht. neglene, kan i så ikke tale med hende om evt. at klippe dem lidt ned. Tal med hende om at du godt kan forstå at hun synes det er sagen med kunstige negle, men at de jo ikke behøver at være så lange at man ikke kan noget.

Den der med at "sådan er det nu om dage" det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg har nogle holdninger, og selvfølgelig kan man blive nødt til at revurdere dem af og til, men man skal bare ikke give køb på alt hvad man tror på og mener, bare fordi at andre gør noget andet! I skal stå fast på det i synes er det rigtige. Der vil altid være nogle som giver deres børn mere frihed end andre, men de skal jo ikke være fællesnævner for hvordan jeres børn skal opdrages.

Vi har selv debatten herhjemme mht. sprog. Jeg bliver sindsyg at det sprog vores drenge bruger, jeg synes slet ikke det er ok. Men deres far siger at sådan er verden nu om dage så det skal vi bare vænne os til. Men gu vil jeg ej sidde og høre på fuck og fanden hele dagen - ikke i mit hjem uanset hvad alle andre gør!!!!

Anmeld

29. august 2009

mor_sabina

Heidi Bakke skriver:

Min mand har en datter der lige er blevet 13 år....
Vi har hende ca halvt hver....
Problemt er at rammerne for hvad vi synes er iorden og hvad hendes mor synes er iorden er meget forskellige...
Hos sin mor må hun gerne se Paradise hotel, det må hun ikke hos os. Hun har mascara og eyeliner på hos hendes mor, men det må hun ikke hos os.

Det sidste der er sket er at hun  har fået sat negle på, og de er rigtig lange... Vidst ikke nogle dyre nogen..
DET synes hendes far ikke er iorden.... Og jeg må indrømme at jeg synes det sender nogle signaler man måske ikke kan styre når man er 13...
Og hun kan ikke lave noget med dem på...
Hun vidste hun skulle ned og gøre rent på sit værelse hos os, men da hun kom igår sagde hun at det kunne hun jo ikke med negle på...jeg sagde så at det skulle hun, for hun gjorde det ikke sidst, plus vi skal holde fødselsdag idag, så der var ingen vej udenom... Hun blev godt nok eddikesur...
Nå men rent blev der gjort...
Og så en lidt sjov historie... Vi skulle puste en masse balloner op vi skulle pynte med, men det kunne hun ikke, for hun kunne ikke binde dem, og heller ikke binde dem på snoren.... DET synes hun var surt!!! Man er vel stadig barn...

Nå men mit spørgsmål er så om vi skal tage os sammen og følge lidt med, eller om man er for ung til negle i den alder...

Knuz Heidi

Jeg tror det er vigitgt at hjælpe sine børn med at finde balancegangen mellem at følge med strømmen samtidig med at huske på at de ha forpligtelser, er børn osv. Jeg tror på at man med masser af støtte, kærlighed og forståelse kommer længst og på den måde tror jeg man undgår flest konflikter. Der kan godt være ting man ikke vil tillade som fx netstrømper hvis nu det var det men lange negle og mascarra eraltså bare normalt i 2009. Men man må finde ud af at lave nogle fælles regler som alle kan affinde sig med. Synes det var flot at du stod ved at hun skulle gøre rent på værelset hvis du roste hendes negle så har i begget fået noget godt ud af det
Jeg kan sagtens sige det for har ikke teenage børn men har næsten lige været det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.