Gravid, men kæreste ved ikke hva han ska gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. august 2009

Anonym trådstarter

Hejsa.

det er sådan at jeg lige har fundet ud af jeg er i 6 uge. jeg var gået 11 dage over tiden, og tog derfor nogle graviditets tests. de første to viste negative. min kæreste ånede let ud.

nogle dage senere tog jeg igen en test. svag positiv. min kæreste undskyldte og tog på arbejde.

senere på dagen ringede han og vidste ikke helt hva han skulle sige. det skal lige siges at han har sagt til mig op til flere gange at det er mig han vil have børn med og har tit snakket om det.

jeg fik en tid hos lægen og havde ham med, og fik så konstateret at det var rigtig nok at jeg var gravid.

dernæst sad min kæreste bare i min stue, uden at snakke med mig overhovedet. jeg spurgte ham hva han tænkte og han sagde at han ikke følte sig parat. han har altid kendt til min holding omkring abort. Jeg ville aldrig selv kunne gennemføre en. og  jeg har givet ham valget at være her eller gå sin vej, da jeg ikke vil tvinge ham til noget han ikke vil.

lige siden jeg har fået konstateret min graviditet har han ignoreret mig, eller rettere siddet i min lejlighed uden at sige et kvæk han har ringet til mig uden at vide hva han skulle sige, samt skrevet og fortalt hvor nederen han har over jeg er gravid. han er 27 år gammel og fortæller mig at han ikke føler sig parat til at få børn selvom han for blot 2 måneder siden sagde at han ville have børn inden han var 30 år.

jeg spurgte indtil hvorfor han ringede hvis han ikke havde noget at sige, han fortalte da at ellers ville han ikke høre fra mig.

jeg fortalte ham at jeg ville give ham tid og ro til at bestemme om han vil det her eller ej.

jeg ved ikke om nogle af jer har prøvet noget lign. jeg ved faktik ikke hva jeg føler pt. jeg er blevet lidt harm over hans opførelse og gider ikke have en dårlig graviditet fordi han ikke kan finde ud af om det er det han vil, når jeg har givet ham valget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Lise

Du virker afklaret, så det er en god start!

Har du/i beskyttet jer? Var det en smutter, eller var det noget i "ikke gjorde noget for ikke ville ske"? Går ikke ud fra at det er helt planlagt...

Tror det er en næsten normal reaktion fra mænd. Han tror nu hans liv er ovre, og kan måske kun se en fremtid med bleer og søvnløse nætter. Men der er jo trods alt stadig tid til at have et liv  Måske han skal have lidt tid til at sunde sig.. Fra det øjeblik vi kvinder står med en postiv test i hånden er vi mødre med alt hvad det indebærer, men med mænd går der altså liige lidt tid (de ER jo mænd  ).

Det lyder ikke til at han vil miste dig. Lige nu vil han bare gerne KUN have dig. Men det er jo ikke længere en mulighed. Men mit bedste råd er, selvom det er irriterende og man bare gerne vil have at han tager sig sammen, at give ham tid...

Held og lykke!

Lise

Anmeld

29. august 2009

Diana...

Dejligt du er afklaret med det, og dernæst vil jeg så sige at jeg tror det er en meget normal reaktion fra mænd når det er et ikke planlagt barn der er jo stor forskel på at det er planlagt og ikke så selv om man gerne vil så kan man godt blive lidt nervøs og ikke føler sig klar. Jeg synes faktisk at han tager det fint det jo tydeligt ud fra det du skriver at han tænker men han ringer til dig fordi han er bange for han ellers ikke vil høre fra dig. Jeg forstår ham godt de fleste kvinder vil os mærke i løbet af deres graviditet at de os er i tvivl men det jo meget normalt det jo en kæmpe omvendning i han og dit liv. 

Ud for det du skriver så tror jeg skam nok han skal kommer sig nok hurtigere end du ander 

Kæmpe tillykke med den lille spir der er jo bare ikke noget skønnere.

Knus Diana

Anmeld

29. august 2009

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Du virker afklaret, så det er en god start!

Har du/i beskyttet jer? Var det en smutter, eller var det noget i "ikke gjorde noget for ikke ville ske"? Går ikke ud fra at det er helt planlagt...

Tror det er en næsten normal reaktion fra mænd. Han tror nu hans liv er ovre, og kan måske kun se en fremtid med bleer og søvnløse nætter. Men der er jo trods alt stadig tid til at have et liv  Måske han skal have lidt tid til at sunde sig.. Fra det øjeblik vi kvinder står med en postiv test i hånden er vi mødre med alt hvad det indebærer, men med mænd går der altså liige lidt tid (de ER jo mænd  ).

Det lyder ikke til at han vil miste dig. Lige nu vil han bare gerne KUN have dig. Men det er jo ikke længere en mulighed. Men mit bedste råd er, selvom det er irriterende og man bare gerne vil have at han tager sig sammen, at give ham tid...

Held og lykke!

Lise

Nej det var ikke helt planlagt overhovedet. vi har ikke beskyttet os men blot ikke tænkt over det.

han har været rigtig dårlig til at hoppe af toget inden det var forsent. hvorpå jeg har sagt hver gang at det ikke er smart.

derfor har jeg forstået det som om han gerne ville ha et barn, selvom jeg har sagt jeg gerne ville vente lidt, jeg er trodsalt 5 år yngre end ham .

ja, det er skide irriterende. vi har et fællespar som lige har fået en lille pige, hvorpå jeg har fortalt den nybagte mor at jeg nu os venter mig.

hun ringede til mig igår og fortalte at nu havde min kæreste fortalt hendes kæreste at jeg var gravid. mændene skulle ses igår og drikke. så håber at hendes kæreste har snakket med min og givet ham lidt fornuft.  

Anmeld

29. august 2009

Anonym trådstarter

Nej det var ikke helt planlagt overhovedet. vi har ikke beskyttet os men blot ikke tænkt over det.

han har været rigtig dårlig til at hoppe af toget inden det var forsent. hvorpå jeg har sagt hver gang at det ikke er smart.

derfor har jeg forstået det som om han gerne ville ha et barn, selvom jeg har sagt jeg gerne ville vente lidt, jeg er trodsalt 5 år yngre end ham .

ja, det er skide irriterende. vi har et fællespar som lige har fået en lille pige, hvorpå jeg har fortalt den nybagte mor at jeg nu os venter mig.

hun ringede til mig igår og fortalte at nu havde min kæreste fortalt hendes kæreste at jeg var gravid. mændene skulle ses igår og drikke. så håber at hendes kæreste har snakket med min og givet ham lidt fornuft.  

Anmeld

29. august 2009

Anonym trådstarter

Dejligt du er afklaret med det, og dernæst vil jeg så sige at jeg tror det er en meget normal reaktion fra mænd når det er et ikke planlagt barn der er jo stor forskel på at det er planlagt og ikke så selv om man gerne vil så kan man godt blive lidt nervøs og ikke føler sig klar. Jeg synes faktisk at han tager det fint det jo tydeligt ud fra det du skriver at han tænker men han ringer til dig fordi han er bange for han ellers ikke vil høre fra dig. Jeg forstår ham godt de fleste kvinder vil os mærke i løbet af deres graviditet at de os er i tvivl men det jo meget normalt det jo en kæmpe omvendning i han og dit liv. 

Ud for det du skriver så tror jeg skam nok han skal kommer sig nok hurtigere end du ander 

Kæmpe tillykke med den lille spir der er jo bare ikke noget skønnere.

Knus Diana

ja, jeg har også taget det som at han ikke vil give helt slip på mig. derfor letter det også mit hjerte når han ringer til mig, men dernæst blir det knust når han intet har at sige og det kun er negativt eller med en negativ tone.

jeg har da fortalt ham at jeg ikke føler det er fair at jeg bliver straffet for noget jeg ikke burde straffes for.

lige pt. er han ret kold og køllig, men jeg tager den med ro og venter. alt godt kommer til den der venter hørte jeg engang en klog sige.

og tusind tak .. jeg er nu seks uger og 2 dage henne  

knus

Anmeld

29. august 2009

Mira0911

Håber da virkelig i finder en løsning....

Anmeld

29. august 2009

Anonym trådstarter

Dutte84 skriver:

Håber da virkelig i finder en løsning....

det håber jeg også vi gør.

Anmeld

29. august 2009

SmørBlomstens Mor

Den situation har jeg stået i og det er rigtig ubehagelig at føle at ens kæreste ødelægger graviditeten. 

Jeg gav min nu ekskæreste plads og han indfandt sig da også med at vi havde en datter på vej da jeg var ca. halvvejs i graviditeten.

Da hun blev født var han meget stolt og har altid fortrudt hans opførsel under graviditeten men i dag vil han ikke undvære hende for noget andet i verden

At han så var utro i starten af graviditeten og vi derfor gik fra hinanden da vores datter var knap 2 år (fandt først ud af det da vores datter var 1 år og forsøgte at få det til at fungere 1 år efter det) er så en anden historie  

Håber han kommer på bedre tanker, for klar skal han nok blive med tiden Min eks havde den forestilling at hans liv ville blive ødelagt af at blive far, men han blev godt nok gjort til skamme og han har aldrig følt sig fastspændt eller noget andet negativt af at have fået en dejlig datter  

Anmeld

29. august 2009

Anonym trådstarter

Cilia skriver:

Den situation har jeg stået i og det er rigtig ubehagelig at føle at ens kæreste ødelægger graviditeten. 

Jeg gav min nu ekskæreste plads og han indfandt sig da også med at vi havde en datter på vej da jeg var ca. halvvejs i graviditeten.

Da hun blev født var han meget stolt og har altid fortrudt hans opførsel under graviditeten men i dag vil han ikke undvære hende for noget andet i verden

At han så var utro i starten af graviditeten og vi derfor gik fra hinanden da vores datter var knap 2 år (fandt først ud af det da vores datter var 1 år og forsøgte at få det til at fungere 1 år efter det) er så en anden historie  

Håber han kommer på bedre tanker, for klar skal han nok blive med tiden Min eks havde den forestilling at hans liv ville blive ødelagt af at blive far, men han blev godt nok gjort til skamme og han har aldrig følt sig fastspændt eller noget andet negativt af at have fået en dejlig datter  

det lyder bare herligt, at han indfandt sig.

sådan håber jeg os min kæreste kommer til at se på det med tiden. håber så ikke at han vælger at være mig utro af afmagt.

lige pt. føler jeg ikke trang til at kontakte ham, da han ikke ved hva han ska sige eller gøre, så blir jeg bare mere rastløs.

jeg fortryder intet med det lille spir i maven. jeg er kun glad og afklaret med at nu skal jeg være mor.  

tusind tak for dit indlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.