Er der nogle af jer som har fået hjælp fra....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2009

Tina Andersen

Hej Igen

han kunne gå helt i baglås og ville ingenting bliver også meget vred over ingenting og havde vildt let til tårer.
Han skal ligesom have tingene lidt at vide på forhånd f.eks hvis han ser tv / spiller pc så skal vi fortælle ca 10 min før at nu skal han snart i bad / have børstet tænder  osv så gør han tingene helt uden brok ellers diskutere han tingene og det orker jeg bare ikke han bliver nemt "hylet" ud af den hvis han ikke er helt med på hvad der skal ske men det er heldigvis blevet bedre.
Normalt skal børnehaven indstille barnet til PPR men det var ikke nødvendigt da det er småting der er med Emil, men han skal f.eks også lære at han ikke altid kommer i første række, og evt må vente til de voksne er færdige med at snakke og så videre. Jeg ringede der op og fik fat i sekretæren og fortalte hende om nogle af de episoder vi har haft med Emil hvor det er gået i hårdknude for os så hun gav mig nummert til psykologen og hun ringede efter et par timer og jeg tror at vi snakkede i 45 min hvor hun ligesom analyserede de ting jeg fortalte hende. Det var helt rart at tale med en udeforstående dere kunne fortælle mig at det ikke var helt galt hverken med os som forældre, men heller ikke med Emil.
håber det gav lidt forklaring ellers spørger du bare igen.

p.s det susan engang skrerv med at sige jeg vil gerne have at du ....gør dit eller dat det virker altså kanon her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Susan1978

"p.s det susan engang skrerv med at sige jeg vil gerne have at du ....gør dit eller dat det virker altså kanon her "

Bare den dog stadig virkede her.. Tina* dit indlæg kunne være mit, men det er du jo ikke i tvivl om..  

selv i aften har vi haft et mega anfald... hvor både Jannik og jeg måtte helt op i det røde felt.

Hvis man kunne få hende der Magrethe bruun Hansen på besøg uden TV, så gjorde jeg det...  VI MÅ GØRE NOGET FORKERT... det kan ikke være rigtigt hun skal opføre sig som hun gør...  og det er især når jeg er hjemme...
Der er aldrig noget når hun er i børnehaven eller hos sin Bedstemor, men hos Mormor er der altså også en snert af det.

Jeg er snart ved at opgive, men hvad får jeg ud af det.. intet.. det blir det jo ikke bedre af...  puhhhh

Ikke et indlæg der hjalp dig en skid Tina, men bare for at sige du ikke er alene..

Anmeld

30. august 2009

tumle81

Puha Tina den er svær!

Victoria har også nemt til tårer, og kan let græde over ingenting. Det er dog blevet bedre, men der opstår stadig situationer hvor man tænker er det virkelig min dejlige lille pige som står der og skaber sig??!!

Vi er nok temmelig konsekvente, Peter lidt mere end mig! Synes ikke de har stramme regler, men der er ting som jeg synes de skal kunne og skal gøre. De skal fx høre efter hvis jeg beder dem om noget, de skal gerne sidde pænt ved bordet, og prøve at smage den mad der bliver serveret. Hvis vi er ude og andre børn har lidt mindre grænser end vores prøver jeg at overholde vores regler lidt, men slipper dem nemmere så de ikke skal gøre en masse som de andre børn måske ikke behøver, hvis du forstår hvad jeg mener...??

Vi gør meget ud af at fortælle Victoria 10 min inden hun skal rydde op, børste tænder, gå i bad osv så hun er forberedt. Hun bliver nemlig stiktosset hvis man afbryder hende midt i noget og hun ikke er forberedt, egentlig forståeligt nok...

Det lyder jo som om I er konsekvente og siger de rette ting til hende, og i mine øjne virker I ikke urimelige.

Hmm det var vist ikke en masse gode råd, desværre... Ville bare sige at det kan blive bedre med tiden, her hos os er Victoria ihvertfald forbedret i forhold til for et halvt år siden. Hun er stadig pjevset med visse ting, men synes det bliver bedre og bedre...

Meld endelig tilbage hvad I finder ud af... Ville også enormt gerne have Margrethe Bruun Hansen eller lign ud på besøg uden kamera

Knus Kathrina

Anmeld

30. august 2009

Tina2

Jeg synes faktisk vi netop er rigtig gode til at sige til 10 min før hun skal noget... I seng, i bad, spise, ud af døren om morgenen osv... Men kan da være vi kan blive endnu bedre:-) Vi vil i hvert fald helt sikkert prøve!

At sige "jeg vil gerne ha' du...." virker overhovedet ikke her, det er hun ligeglad med....

Jeg synes også vi begge er ret gode til at lave noget alenetid. Har jeg fx en fridag holder jeg ofte Filuca hjemme og sender Milas i DP. Og så hygger vi- er inde i byen og spise frokost eller lign. Laver noget herhjemme.
Og skal jeg ind i byen en lørdag formiddag er hun som regel også med....

Synes det går fint det meste af tiden. Det er de der udbrug vi slet ikke ved hvordan vi bedst håndterer. Synes det er mega svært, når man nærmest ikke kan nå ind til hende. Virker som om hun går ind i sin egen osteklokke og ignorerer alt vi siger og bare raser i vildskab:-(

Men tak for jeres svar... Tror vi vil prøve at snakke med dem, kan være de kan komme med lidt flere råd. Vil i hvert fald prøve ENDNU mere at sige i god tid hvad hun skal.....

Anmeld

31. august 2009

Heidimed lea

hej igen Tina...    nogen gange tror jeg bare man kommer ind på et galt spor hvor intet hjælper og i har jo prøvet længe, så jeg synes da det er en god ide og få andre øjne på.

som jeg forstår det har i arbejdet hårdt med at få tingene til at lykkes, så kan godt forstå det er frustrerende at intet af det i prøver hjælper..    kender godt den følelse.    måske er det nok bare at tale i tlf med dem. hvem ved måske skal der ikke så meget til....     knus Heidi

Anmeld

31. august 2009

Tina2

Heidimed lea skriver:

hej igen Tina...   nogen gange tror jeg bare man kommer ind på et galt spor hvor intet hjælper og i har jo prøvet længe, så jeg synes da det er en god ide og få andre øjne på.

som jeg forstår det har i arbejdet hårdt med at få tingene til at lykkes, så kan godt forstå det er frustrerende at intet af det i prøver hjælper..   kender godt den følelse.   måske er det nok bare at tale i tlf med dem. hvem ved måske skal der ikke så meget til....     knus Heidi

Hej Heidi:-)

Ja, jeg synes vi har prøvet rigtig længe.... Og man blir jo ikke ligefrem mere tolerant med tiden....

Hun var lige omme hos naboen her iaften. Spiste deromme. Fik lov at være der til kl. 20.30 og da hun kom hjem gik hun straks igang med at tigge om is. Der blev sagt nej og så startede hun... Nægtede at ville tage nattøj på og få børstet tænder, ville ikke det og det før hun havde fået is....
"Jeg vil INGENTING før jeg får is"!!!!!!

Jeg snakkede stille og roligt med hende og fik hende afledt selvom det tog sin tid...... Så vi undgik konflikt idag:-)

Anmeld

1. september 2009

Catja77

Hej Tina.

Her kommer også et lille pip fra mig.

Vi har også i perioder haft det rigtig svært med Sebastian, men har også haft STOR succes med at forberede ham på alting. I den forberedelse har det af og til været nødvendigt for os at skære planen helt ud i pap, også selv om det måske bare handlede om at putte. F.eks. "Om ti minutter læser vi en bog, så børster vi dine tænder, du får nattøj på og så putter mor dig. Du kan få lov til at høre musik lige så stille og ikke andet. Du skal også lige tisse først og have en tår vand, så du ikke skal op senere..." I den dur.

Derudover bed jeg mærke i, at der ikke havde været nogen problemer, når I havde spillet kort inden sengetid på ferien.  Vi har fundet ud af, at Sebastian flipper helt ud, hvis han ikke får en ordentlig portion koncenteret mor/far tid hver dag. Så føler han sig overset og reagerer med gråd og trods bare for at få vores opmærksomhed - egentlig lidt trist .

Jeg ved jo ikke, hvordan dagen kører hjemme hos jer, men hos os går det nemt op i praktiske gøremål fremfor familiehygge. Når vi glemmer at hygge og lege med ungerne, så må vi også prompte betale for det.

Jeg håber, I hurtigt finder en løsning, for det er SÅ opslidende med umulige børn!

Knus fra Catja 

Anmeld

2. september 2009

Avi

Hejsa Tina
Vi fik jo bevilget 12 timer igen  til Naja i BH...De havde problemer med at fåhende til at høre efter, hun er jo meget selvstændig
Det har virkelig hjulpet, men vi har dog lige været igennem en tur hjemme på en måneds tid hvor hun havde svært ved at høre efter uden at diskutere en masse.. - gøre storebror også, der har vi valgt at være meget kontante...siger:"TI STILLE" også gør du bare som der bliver sagt !
Jeg har gjort meget ud af at tage nogle minutter med hende hver dag, hvor vi to er alene f eks. hjælper hun med at lave mad, eller hjælper med David det giver hende VIRKELIG selvtillid. Den alder de er i nu er jo en hvor de skal have styrket deres selvtillid.. Jeg snakker med hende og når hygger med det som hun har lyst til. Førhen fik jeg ikke altid brugt nok putte-tid på hende, og det kan jeg virkelig mærke lige nu er meget vigtigt for hende...
De har ikke problemer med Naja i BH længere - så noget har vi gjort rigtigt vi fik af vide at det var vigtig at forberede Naja på hvad der skal ske i god tid...så kan hun nå at forberede sig, plus jeg forsøger at få det til at lyde spændende - f eks. hvis du går ind og vælger hvilken historie du gerne vil høre nu, så læser jeg den for dig - du skal bare lige børste tænder og tisse først. (putter det gode ind først, også kommer pligterne som en indskudt bemærkning)
Jeg er meget konsekvent med SPECIELT is!! og hvis hun plager så siger jeg stille og roligt at det må hun ikke få, og hvis hun skaber sig får hun af vide at bliver hun ved, så får hun måske ikke en is næste gang hun spørger.
Du er selvfølgeligt velkommen til at ringe til mig også - ku være hyggeligt  hihi

Anmeld

2. september 2009

Tina2

Vi har de sidsrte par dage prøvet at sige stort set ALT 10 min før... Altså hvad hun skal om 10 min. Viser hende evt også på uret, hvor viseren skal stå... Det har hjulpet en del, men der har heller ikke rigtig været optryk til de helt store ture, så om det ligger og ulmer, håber jeg ikke....

Filuca hjælper stort set altid mig med maden, medmindre hun er hos naboen. Selv midt i børnetime kan hun ind imellem vælge at ville hjælpe med maden istedet for.....
Hun elsker også når det bare er os to der handler og hun hjælper med at finde tingene.....

MEN det er meget tydeligt at hun VIL ha sin vilje pt...!!! Hun bliver ved og ved, men vi har snakket stille og roligt med hende og det har taget lang tid, og ikke hver gang kan det gøres uden hun blir møgsur.....

Jeg ved ikke hvor længe jeres unger bliver ved at plage selvom der er sagt nej.... Og jeg siger altid at hun ikke skal spørge mere, for det bliver som jeg har sagt... Men hun kan faktisk godt blive ved i ½ time og bliver mere og mere sur og stamper i jorden og nogle gange med gråd.....
Hun VIL i visse tilfælde IKKE acceptere det nej hun får....

Men det bliver vel bedre med tiden. De sidste dage har været ok, så nu må vi se......

Anmeld

2. september 2009

Muslingen

Hej Tina.
Vi har også problemer med Amalie ind imellem. Dog lyder det ikke helt som slemt som hos jer. Men jeg har opdaget, at det primært er, når hun er sulten, at tingene går op i en spids. Problemet er at hun ikke selv er klar over, at hun er sulten, og derfor tænker vi ikke altid over, at det er der problemet ligger.
Jeg talte med min far om det, og han fortalte, at han har det på samme måde. Han bliver fuldstændig utilnærmelig og urimelig, og 10 minutter senere mærker han så sulten, og opdager hvorfor han er så hysterisk.
Selvfølgelige er der også en del kampe på andre tidspunkter, men de er typisk lidt nemmere at få stoppet igen.

Kh Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.