Overtro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2015

August2015

Jeg er normalt ikke spor overtroisk..... MEN har ikke lyst til at "udfordre skæbnen" på nogen måde i forhold til min graviditet. 

Vi har fundet en brugt barnevogn i super stand, som vi virkelig gerne vil have (nypris 12000 kr.) - det er præcis den vogn, vi gerne vil have... og vi kan få den til en god pris.... så overvejer at hente den nu, selv om jeg kun er i 15. uge..... og faktisk synes, det er lidt tidligt at købe barnevogn. Det er bare VOGNEN, vi gerne vil have.

Kan have den stående hos min mor - men først fra næste uge, da hun ikke bor "lige om hjørnet".... og tør ikke rigtigt have den i bilen i 4-5 dage. 

Må man gerne have den på loftet? (Vi bor i lejlighed på 3. sal - men har et loftsrum på 6. sal). I princippet - ja det må man selvfølgelig gerne.... men siger overtroen noget om, at det kun giver ulykke i selve lejligheden?

Føler mig faktisk lidt fjollet over pludselig at gå op i overtro. 

Må man (i følge overtroen) havde en lift i lejligheden og rede den med dyne inden fødslen? Kan huske, at der er noget overtro om, at man ikke må rede sengen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

Lotte1981

Rigtig spændende at høre jeres mening 

jeg er nemlig heller ikke så langt henne, men kan jo dårligt vente med at købe ind og har også fundet den barnevogn vi gerne vil have, meget billigt, men har ikke de store muligheder for at opbevare den hos andre. 

Anmeld

11. februar 2015

babyprojekt

Lotte1981 skriver:

Hej 

Nu er der jo en overtro på at man ikke må tage barnevognen hjem, før barnet er født, gælder den regel også hvis man køber en brugt barnevogn... Nogen der har hørt noget om det ?

I har købt en ny Odder zip og den kommer først hjem når babyen er født det samme sker med vuggen  

Anmeld

11. februar 2015

lineog4

Barnevognen har været hjemme ved alle 4 børn (men okay med en gik det jo heller ikke helt efter planen ).

sengen har ikke været redt alene fordi vi har katte, så det ville alligevel skulle af og vaskes før baby kom i den. Men sengen har da stået fremme, og den ene gang vi havde vugge var den også hængt op. 

Jeg tror meget af det med ikke at gøre klar, hænger sammen med man tidligere mente det var bedre man helt glemte sit barn hvis uheldet var ude. Har hørt beretninger om mødre der havde mistet, der kom hjem og alt der havde relation til barnet var pist forsvundet. For sådan var det bedst, et kapitel var overstået og nu skulle man se frem af. Så mere end det handler om ikke at udfordre skæbnen, så handlede det om det var bedst sådan.

jeg kan så sige om barnevognen står der hjemme eller hos mormor gør ikke smerten mindre. Ja for mig var det faktisk skønt at have noget der viste jeg var blevet mor og ja også at have noget at pakke ned lidt for lidt - jeg demonterede sengen i vrede og for hver vrid med skruetrækkeren blev der løst lidt op i den uløselige knude.

Køber man en ny, er det måske meget smart at lade den blive stående i butikken, for ved fra nogen at butikkerne så tager den tilbage igen hvis uheldet er ude.

Anmeld

11. februar 2015

lille-fisen

Haha jeg synes altså det er lidt morsomt at den hænger ved den der med barnevognen  er lidt over halvvejs her og investerer i en vogn når vi synes det passer - det der med at den ikke må komme hjem før er da super upraktisk 

Anmeld

11. februar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
August2015 skriver:

Jeg er normalt ikke spor overtroisk..... MEN har ikke lyst til at "udfordre skæbnen" på nogen måde i forhold til min graviditet. 

Vi har fundet en brugt barnevogn i super stand, som vi virkelig gerne vil have (nypris 12000 kr.) - det er præcis den vogn, vi gerne vil have... og vi kan få den til en god pris.... så overvejer at hente den nu, selv om jeg kun er i 15. uge..... og faktisk synes, det er lidt tidligt at købe barnevogn. Det er bare VOGNEN, vi gerne vil have.

Kan have den stående hos min mor - men først fra næste uge, da hun ikke bor "lige om hjørnet".... og tør ikke rigtigt have den i bilen i 4-5 dage. 

Må man gerne have den på loftet? (Vi bor i lejlighed på 3. sal - men har et loftsrum på 6. sal). I princippet - ja det må man selvfølgelig gerne.... men siger overtroen noget om, at det kun giver ulykke i selve lejligheden?

Føler mig faktisk lidt fjollet over pludselig at gå op i overtro. 

Må man (i følge overtroen) havde en lift i lejligheden og rede den med dyne inden fødslen? Kan huske, at der er noget overtro om, at man ikke må rede sengen.

vi købte faktisk barnevogn allerede i uge 10 ca.... vi fik lavet aftale med sælger at den kunne stå hos hende en uges tid indtil min svigermor havde tid og plads til at vi kom derop med den...

Anmeld

11. februar 2015

Stumpen

Her var barnevognen hjemme før barn nr 1 og 2 kom til verden.. Barnevogn 1 holdte desværre kun til et barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.