Overtro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.923 visninger
16 svar
8 synes godt om
10. februar 2015

Lotte1981

Hej 

Nu er der jo en overtro på at man ikke må tage barnevognen hjem, før barnet er født, gælder den regel også hvis man køber en brugt barnevogn... Nogen der har hørt noget om det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

lineog4

Lotte1981 skriver:

Hej 

Nu er der jo en overtro på at man ikke må tage barnevognen hjem, før barnet er født, gælder den regel også hvis man køber en brugt barnevogn... Nogen der har hørt noget om det ?

Tror ikke overtro skelner mellem nyt og brugt især ikke da den gang overtroen var på sit højeste der fandtes babysam og lignende ikke 

Anmeld

10. februar 2015

Ciss

Om du vælger at følge overtroen, er det nok ligegyldigt, om det er en ny eller gammel vogn - men jeg må så tilføje, at den er rimelig vanskelig at følge for alle, som får nr 2,3,4,5,6,7 (eller hvor mange det nu er), og som allerede har vognen stående. Om den overtro faktisk havde noget på sig, så var vi mange, som var blevet ramt.

Til lykke med baby på vej.

Anmeld

10. februar 2015

Lotte1981

Tak for svar  Er nu heller ikke fordi jeg er specielt overtroisk, men kom bare til at spekulere på det, for vil ikke gå af vejen for en godt tilbud på en brugt, bare fordi der stadig er længe til den skal bruges. 

Anmeld

11. februar 2015

Bshizzle

Well... Jeg tror bestemt ikke på det bringer ulykke eller noget! 

Da jeg ventede min store dreng, da blev min Mor SÅ mega tosset på mig, for jeg skulle satme ik ha den barnevogn hjem!  Accepterede jeg så.. (Så stod den ikke og fyldte) 

Med nr 2.. Da havde vi jo i forvejen en barnevogn, men valgte at købe en ny anyway. - så her havde vi vognen hjemme 

Anmeld

11. februar 2015

lillespir26

Lotte1981 skriver:

Tak for svar  Er nu heller ikke fordi jeg er specielt overtroisk, men kom bare til at spekulere på det, for vil ikke gå af vejen for en godt tilbud på en brugt, bare fordi der stadig er længe til den skal bruges. 

Har haft en brugt barnevogn i min bil siden uge 20 min baby kommer imorgen og er sund og rask har dog ikke haft den i lejligheden samme tid jeg har været der 

Anmeld

11. februar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Lotte1981 skriver:

Hej 

Der er også en overtro med at man ikke må rede barnets seng før den lille er født...

Min eks svigermor gik meget op i den med vognen, men jeg hentede alligevel vognen og e  uges tid efter blev jeg indlagt og fik akut kejsersnit...

Med min datter gik jeg over tid og til sidst, da jeg var godt træt af at bare vente redte jeg sengen, og en time senere ringede de fra fødegangen og sagde jeg kunne komme til før...

Så jeg tror efterhånden lidt på dem... 

Anmeld

11. februar 2015

Beem82

Jeg er ikke til overtro og da jeg var gravid fik vi vognen hjem da jeg var midtvejs i graviditeten. Vi mistede desværre og jeg ved selvfølgelig godt, det ikke har noget som helst med barnevognen at gøre. Men næste gang kommer den ikke indenfor dørene, før jeg har fået en baby med hjem. Jeg skal ikke jinxe noget og så risikere at skulle bede mine forældre pakke den væk endnu engang... Totalt irrationelt 

Anmeld

11. februar 2015

lineog4

Beem82 skriver:

Jeg er ikke til overtro og da jeg var gravid fik vi vognen hjem da jeg var midtvejs i graviditeten. Vi mistede desværre og jeg ved selvfølgelig godt, det ikke har noget som helst med barnevognen at gøre. Men næste gang kommer den ikke indenfor dørene, før jeg har fået en baby med hjem. Jeg skal ikke jinxe noget og så risikere at skulle bede mine forældre pakke den væk endnu engang... Totalt irrationelt 

Man har ret til at være irrationel når man mister 

Jeg havde det også svært med at gøre klar til baby efter jeg havde mistet, ikke pga overtro men fordi jeg var bange for at udfordre skæbnen, den store finger der havde peget mig ud - den skulle ikke pege igen.

Anmeld

11. februar 2015

Beem82

lineog4 skriver:

Man har ret til at være irrationel når man mister 

Jeg havde det også svært med at gøre klar til baby efter jeg havde mistet, ikke pga overtro men fordi jeg var bange for at udfordre skæbnen, den store finger der havde peget mig ud - den skulle ikke pege igen.

Det siger jeg også til mig selv - og det er ihvertfald svært at lade være 

Åh du forstår altid at sætte helt de rigtige ord på  Den finger der, gyyys!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.