systemets tarveligeste læge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

fru_winther

esioul skriver:

Sikke noget vås. Kan godt forstå du er gal 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

fru_winther

Jegkiggerpåfugle skriver:

Kan sagtens forstå din reaktion !

i Dronninglund blev jeg insermineret efter mit bmi var kommet under 30.0 tror det var 29,5 da jeg blev gravid og min graviditet gik helt fint - håber du får en anden læge på sagen!!!

Dejligt at hører. Jeg tager en anden klinik nu. Er så ked af den behandling

Anmeld

9. februar 2015

l.kjoeller

fru_winther skriver:

Jeg var for lidt over en måned siden til min første samtale på Holbæk fertilitetsklinik. Jeg kommer fra Trianglen inde i Hellerup efter 2 iui'er  som endte ud i en graviditet uden for livmoderen og nu 1 mindre æggeleder. + 4 SA før det.  Jeg blev sendt til det offentlige med henblik på  mine 3 gratis IVF behandlinger.

Da jeg er til min første behandling på Holbæk bliver jeg gjort opmærksom på at jeg har en BMI på 30.7 og jeg skal derfor tabe mig, hvilket jo er rimeligt. Jeg siger ja tak til en diatist og får af vide at når jeg har tabt 7 kilo kan jeg få IVF.

Jeg går straks igang og da jeg kommer til diatist har jeg tabt mig og har fået en BMI på 29.7 (hvilket jeg ikke ved på daværende tidspunkt) hun giver mig divs redskaber til et større vægttab og tilbyder mig at være med i et forsøg hvor jeg over 5 mdr skal tabe mig og så får en IVF som jeg takker ja til.

I dag træder jeg op på vægten og ser jeg har tabt mig lidt mere og tænker jeg derfor for første gang selv vil udregne min BMI. Den viser 29.4!!

Jeg ringer til klinikken og får den læge i røret som står for min sag. Jeg spørg hende om ikke ens BMI bare skal være under 30 for at få IVF og hun svare JA!

Så spørg jeg hende hvorfor jeg så ikke er i gang allerede nu da min BMI åbentbart sidst jeg var der var 29.7! Hun svare (hvilket gør mig rasende) at det kunne da godt være hun lige havde glemt at sige til mig at jeg jo egentligt godt måtte gå i gang, men at jeg jo vil have godt af at tabe mig af hensyn til fødsel og graviditet, desuden var jeg jo kun 25 år!!

Hvad fanden er det for en personlig holdning! Jeg kunne høre på hendes måde at svare på, at hun med vilje havde undgået at fortælle mig jeg bare skulle tabe mig ganske lidt! Er så skuffet og ked af det!

Mega flabet sagt og ikke ok. Kan godt forstå  dine følelser  og at man bare gerne vil være gravid  NU. når det et sagt så jo bedre bmi jo bedre chancer. Både for at dine forsøg giver pote og du holder på barnet. Måske var det en tjeneste  i ubehøvlet forklædning.  Jeg ønsker dig al muligt held og håber det snart er din tur. 

Anmeld

9. februar 2015

fru_winther

Det udgik nok ikke tydeligt nok i mit vredes udbrud at jeg stadig har tænkt mig at forsætte mit vægttab. Det skal der endelig ikke tages fejl af. Og jeg mener da også helt klart at det er det mindste de kan kræve af mig, selvom det er svært.

Men de skal holde deres meninger for dem selv og så vil jeg respektere's som det menneske jeg er, ikke om jeg er 25 eller 30 år!

Anmeld

10. februar 2015

modesty

Jeg var for lidt over en måned siden til min første samtale på Holbæk fertilitetsklinik. Jeg kommer fra Trianglen inde i Hellerup efter 2 iui'er  som endte ud i en graviditet uden for livmoderen og nu 1 mindre æggeleder. + 4 SA før det.  Jeg blev sendt til det offentlige med henblik på  mine 3 gratis IVF behandlinger.

Da jeg er til min første behandling på Holbæk bliver jeg gjort opmærksom på at jeg har en BMI på 30.7 og jeg skal derfor tabe mig, hvilket jo er rimeligt. Jeg siger ja tak til en diatist og får af vide at når jeg har tabt 7 kilo kan jeg få IVF.

Jeg går straks igang og da jeg kommer til diatist har jeg tabt mig og har fået en BMI på 29.7 (hvilket jeg ikke ved på daværende tidspunkt) hun giver mig divs redskaber til et større vægttab og tilbyder mig at være med i et forsøg hvor jeg over 5 mdr skal tabe mig og så får en IVF som jeg takker ja til.

I dag træder jeg op på vægten og ser jeg har tabt mig lidt mere og tænker jeg derfor for første gang selv vil udregne min BMI. Den viser 29.4!!

Jeg ringer til klinikken og får den læge i røret som står for min sag. Jeg spørg hende om ikke ens BMI bare skal være under 30 for at få IVF og hun svare JA!

Så spørg jeg hende hvorfor jeg så ikke er i gang allerede nu da min BMI åbentbart sidst jeg var der var 29.7! Hun svare (hvilket gør mig rasende) at det kunne da godt være hun lige havde glemt at sige til mig at jeg jo egentligt godt måtte gå i gang, men at jeg jo vil have godt af at tabe mig af hensyn til fødsel og graviditet, desuden var jeg jo kun 25 år!!

Hvad fanden er det for en personlig holdning! Jeg kunne høre på hendes måde at svare på, at hun med vilje havde undgået at fortælle mig jeg bare skulle tabe mig ganske lidt! Er så skuffet og ked af det!

Nu har jeg jo ikke overhørt samtalerne eller været med gennem hele dit forløb.

Men umiddelbart lyder det mere som en regne- eller opmærksomhedsfejl, som hun prøver at dække over ved at finde på undskyldninger. Eller eventuelt en kommunikationsbrist mellem diætisten og klinikken. Hvilket selvfølgelig ikke er øv, men ligefrem at sige at hun bevidst har undladt at sætte dig i gang med behandling er en heftig beskyldning. Og jeg synes altså ikke at det lyder sådan.

Sundhedspersonale er også bare mennesker og selv de bedste laver fejl. Det oplevede jeg under mit forløb på Riget (som jeg kun har ros til overs for), hvor jeg et par gange måtte gøre dem opmærksomme på regnefejl.

Jeg krydser fingre for at det lykkes for jer snart, og tillykke med vægttabet. 

Anmeld

10. februar 2015

fru_winther

modesty skriver:

Nu har jeg jo ikke overhørt samtalerne eller været med gennem hele dit forløb.

Men umiddelbart lyder det mere som en regne- eller opmærksomhedsfejl, som hun prøver at dække over ved at finde på undskyldninger. Eller eventuelt en kommunikationsbrist mellem diætisten og klinikken. Hvilket selvfølgelig ikke er øv, men ligefrem at sige at hun bevidst har undladt at sætte dig i gang med behandling er en heftig beskyldning. Og jeg synes altså ikke at det lyder sådan.

Sundhedspersonale er også bare mennesker og selv de bedste laver fejl. Det oplevede jeg under mit forløb på Riget (som jeg kun har ros til overs for), hvor jeg et par gange måtte gøre dem opmærksomme på regnefejl.

Jeg krydser fingre for at det lykkes for jer snart, og tillykke med vægttabet. 

Der er ingen tvivl om hun har undladt at fortælle mig det, eftersom jeg har været til samtale der 2 gange og begge gange understregede om jeg virkelig skulle tabe mig 7 kilo før jeg kunne komme i gang!

Min mor overhørte det endda anden gang og er lige som jeg chokeret. Da hun var med som bisidder til at huske alle informationer fordi jeg virkelig vil det her.

Jeg ved vi kun er mennesker og har da oplevet fejl mange gange... men den her er af afgørende betydning og hun lagde ikke skjul på hendes personlige holdning! Det er her vi har problemet.

Anmeld

12. februar 2015

Mille:)

fru_winther skriver:

Hvor har jeg ondt af dig... Det værste vi kan komme ud for er modgang og hjerteløse mennesker...

Krydser fingre for dig

Anmeld

12. februar 2015

fru_winther

Mille:) skriver:

Hvor har jeg ondt af dig... Det værste vi kan komme ud for er modgang og hjerteløse mennesker...

Krydser fingre for dig

Tak Mille.

Det bare så hårdt efterhånden at jeg bliver stødt når en læge udtaler sig personligt rettet mod mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.