Jeg var for lidt over en måned siden til min første samtale på Holbæk fertilitetsklinik. Jeg kommer fra Trianglen inde i Hellerup efter 2 iui'er som endte ud i en graviditet uden for livmoderen og nu 1 mindre æggeleder. + 4 SA før det. Jeg blev sendt til det offentlige med henblik på mine 3 gratis IVF behandlinger.
Da jeg er til min første behandling på Holbæk bliver jeg gjort opmærksom på at jeg har en BMI på 30.7 og jeg skal derfor tabe mig, hvilket jo er rimeligt. Jeg siger ja tak til en diatist og får af vide at når jeg har tabt 7 kilo kan jeg få IVF.
Jeg går straks igang og da jeg kommer til diatist har jeg tabt mig og har fået en BMI på 29.7 (hvilket jeg ikke ved på daværende tidspunkt) hun giver mig divs redskaber til et større vægttab og tilbyder mig at være med i et forsøg hvor jeg over 5 mdr skal tabe mig og så får en IVF som jeg takker ja til.
I dag træder jeg op på vægten og ser jeg har tabt mig lidt mere og tænker jeg derfor for første gang selv vil udregne min BMI. Den viser 29.4!!
Jeg ringer til klinikken og får den læge i røret som står for min sag. Jeg spørg hende om ikke ens BMI bare skal være under 30 for at få IVF og hun svare JA!
Så spørg jeg hende hvorfor jeg så ikke er i gang allerede nu da min BMI åbentbart sidst jeg var der var 29.7! Hun svare (hvilket gør mig rasende) at det kunne da godt være hun lige havde glemt at sige til mig at jeg jo egentligt godt måtte gå i gang, men at jeg jo vil have godt af at tabe mig af hensyn til fødsel og graviditet, desuden var jeg jo kun 25 år!!
Hvad fanden er det for en personlig holdning! Jeg kunne høre på hendes måde at svare på, at hun med vilje havde undgået at fortælle mig jeg bare skulle tabe mig ganske lidt! Er så skuffet og ked af det!
Anmeld