Hvis du er ude og gå og du får veer. Ja så går du hjem - for det meste er udvidelsesveerne ikke så slemme, og som førstegangsfødende vil de for det meste også vare en del timer og mange gange skal du blot blive hjemme og hygge dig i tiden mellem veerne.
Skulle vandet gå, ja så afhænger det jo meget af om baby står fast. Står den fast så samme historie, gå hjem ring til fødegangen og alt efter om du har veer eller ej fortæller de dig hvornår du skal komme ind.
Min anden fødsel startede med vandafgang dog ikke som en kæmpe skylde omkring kl 13. Jeg havde ingen veer, så tænkte det ikke var nødvendigt at sige noget til farmand endnu. Han kom hjem ved 4 tiden og blev noget gal da jeg sagde jeg troede vandet var gået. Ringede til fødegangen og fik en tid kl 19 - så mere akut er det altså ikke.
Nu har jeg så en del hurtige fødsler i bagagen og har de sidste gange fået at vide jeg skal kontakte dem efter første ve men det er jo så fordi jeg har født de 3 sidste på under 2 timer fra første ve (den ene lige knapt en time)... Men det er ikke normalt for en førstegangsfødende, til sammenligning kan jeg fortælle min første fødsel fra jeg var i aktiv fødsel = 4 cm åben tog 8 timer og optakten op til de 4 cm var på 3 dage....
Anmeld