hvad gør man hvis man får veer/vandet går når..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

lineog4

Hvis du er ude og gå og du får veer. Ja så går du hjem - for det meste er udvidelsesveerne ikke så slemme, og som førstegangsfødende vil de for det meste også vare en del timer og mange gange skal du blot blive hjemme og hygge dig i tiden mellem veerne.

Skulle vandet gå, ja så afhænger det jo meget af om baby står fast. Står den fast så samme historie, gå hjem ring til fødegangen og alt efter om du har veer eller ej fortæller de dig hvornår du skal komme ind.

Min anden fødsel startede med vandafgang dog ikke som en kæmpe skylde omkring kl 13. Jeg havde ingen veer, så tænkte det ikke var nødvendigt at sige noget til farmand endnu. Han kom hjem ved 4 tiden og blev noget gal da jeg sagde jeg troede vandet var gået. Ringede til fødegangen og fik en tid kl 19 - så mere akut er det altså ikke.

Nu har jeg så en del hurtige fødsler i bagagen og har de sidste gange fået at vide jeg skal kontakte dem efter første ve men det er jo så fordi jeg har født de 3 sidste på under 2 timer fra første ve (den ene lige knapt en time)... Men det er ikke normalt for en førstegangsfødende, til sammenligning kan jeg fortælle min første fødsel fra jeg var i aktiv fødsel = 4 cm åben tog 8 timer og optakten op til de 4 cm var på 3 dage....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

God-mor

lottelabs skriver:

(er førstegangs, 31+5)

kan godt være nogen synes det er et dumt spørgsmål.. og ja, ved godt mange førstegangs går over tid. MEN har altså også hørt om en del der har født for tidligt..

jeg ved jo ikke om vandet går først eller om man får veer først? Går hver dag en tur på 40 minutter, hvor jeg bor. bor altså helt ude på landet, møder kun få huse på min vej og folk er på arbejde når jeg er ude at gå. hvad gør jeg hvis jeg får veer eller vandet går mens jeg er ude at gå? 

kan det bare ske pludseligt, eller er der forvarsler?? 

Det kan godt ske pludselige uden form for varsel. Der var intet op til at mit vand gik 1 uge før termin. Men fordi vandet går eller du får små veer, betyder det ikke at du er lige ved at føde, og de slemme veer kommer ikke med det sanme, der går ofte timer/dage. Ville bare sørge for altid at have min mobil på mig, og skulle det ske, så ring til din mand/mor/veninde/taxa, og få dem til at hente dig. 

Anmeld

9. februar 2015

God-mor

lottelabs skriver:

(er førstegangs, 31+5)

kan godt være nogen synes det er et dumt spørgsmål.. og ja, ved godt mange førstegangs går over tid. MEN har altså også hørt om en del der har født for tidligt..

jeg ved jo ikke om vandet går først eller om man får veer først? Går hver dag en tur på 40 minutter, hvor jeg bor. bor altså helt ude på landet, møder kun få huse på min vej og folk er på arbejde når jeg er ude at gå. hvad gør jeg hvis jeg får veer eller vandet går mens jeg er ude at gå? 

kan det bare ske pludseligt, eller er der forvarsler?? 

Hov jeg skrev mit svar udfra at du føder efter 37+0. Hvis du får veer eller vandet går for tidligt, så skal du selvfølgelig ringe efter en ambulance og derefter fødegangen, og så sæt dig ned. 

Anmeld

9. februar 2015

L&V

Klumpe-dumpe skriver:

Altså hvis dit vand går spontant uden forvarsel, så lægger du dig ned og ringer til FG. De vil så rekvirere en ambulance, da barnet (nok) ikke står fast og derved at opstå en farlig situation. 

Får du veer, går du bare stille og roligt hjem og ringer til FG. 

Man ska kun ligge sig hvis barnet ik står fast. Ellers fortsætter man bare og ringer til fg og køre selv der ind.

Begge mine fødsler er starter med veer

Anmeld

9. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge mine fødsler er startet med veer - stille og roligt. Så tror bare, at du skal slappe af og nyde den sidste tid inden, at baby kommer

Anmeld

9. februar 2015

tullemortilsnart2

Klumpe-dumpe skriver:

Altså hvis dit vand går spontant uden forvarsel, så lægger du dig ned og ringer til FG. De vil så rekvirere en ambulance, da barnet (nok) ikke står fast og derved at opstå en farlig situation. 

Får du veer, går du bare stille og roligt hjem og ringer til FG. 

tak for svar

Anmeld

9. februar 2015

tullemortilsnart2

tak for svar allesammen - det gjorde mig mere rolig  

Anmeld

9. februar 2015

Isabella_mor

Frk_Louise skriver:

Mit vand gik uden forvarsel og min datter stod da fast? 

Har aldrig hørt at det skulle være farligt, hvis vandet går uden forvarsel?

Jeg tror det mentes at hvis det skete før tid  

Anmeld

9. februar 2015

Frk_Louise

Klumpe-dumpe skriver:

Nej nej jeg tror du misforstår hvad jeg skriver eller jeg har udtrykt mig dårligt.

TS skriver hvis hendes vand går spontant nu i uge 32. I uge 32 er det ikke ofte at fostret stå helt fast. Hvis det ikke gør det, kan der opstå en farlig situation 

hvis fostret står fast, er der skam ingen bekymring i den retning. 

Så forstår jeg bedre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.