hvad gør man hvis man får veer/vandet går når..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
18 svar
15 synes godt om
8. februar 2015

tullemortilsnart2

(er førstegangs, 31+5)

kan godt være nogen synes det er et dumt spørgsmål.. og ja, ved godt mange førstegangs går over tid. MEN har altså også hørt om en del der har født for tidligt..

jeg ved jo ikke om vandet går først eller om man får veer først? Går hver dag en tur på 40 minutter, hvor jeg bor. bor altså helt ude på landet, møder kun få huse på min vej og folk er på arbejde når jeg er ude at gå. hvad gør jeg hvis jeg får veer eller vandet går mens jeg er ude at gå? 

kan det bare ske pludseligt, eller er der forvarsler?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

Klumpe-dumpe

lottelabs skriver:

(er førstegangs, 31+5)

kan godt være nogen synes det er et dumt spørgsmål.. og ja, ved godt mange førstegangs går over tid. MEN har altså også hørt om en del der har født for tidligt..

jeg ved jo ikke om vandet går først eller om man får veer først? Går hver dag en tur på 40 minutter, hvor jeg bor. bor altså helt ude på landet, møder kun få huse på min vej og folk er på arbejde når jeg er ude at gå. hvad gør jeg hvis jeg får veer eller vandet går mens jeg er ude at gå? 

Altså hvis dit vand går spontant uden forvarsel, så lægger du dig ned og ringer til FG. De vil så rekvirere en ambulance, da barnet (nok) ikke står fast og derved at opstå en farlig situation. 

Får du veer, går du bare stille og roligt hjem og ringer til FG. 

Anmeld

8. februar 2015

MysteriousAngel

lottelabs skriver:

(er førstegangs, 31+5)

Hvis vandet går når du er længere henne og barnet sidder fast så ringer du bare til fødegangen og så kører du derind. 

Anmeld

8. februar 2015

Frk_Louise

Klumpe-dumpe skriver:

Altså hvis dit vand går spontant uden forvarsel, så lægger du dig ned og ringer til FG. De vil så rekvirere en ambulance, da barnet (nok) ikke står fast og derved at opstå en farlig situation. 

Får du veer, går du bare stille og roligt hjem og ringer til FG. 

Mit vand gik uden forvarsel og min datter stod da fast? 

Har aldrig hørt at det skulle være farligt, hvis vandet går uden forvarsel?

Anmeld

8. februar 2015

April-baby

Jeg tænker det samme hele tiden, min kæreste siger så til mig " du ringer med det samme! " med store bogstaver. Nu har vi os en halv lang tur ind til sygehuset (: det værste for mig sol kunne ske, er at det gik igang nu her eller om et par dage. Er i uge 32+1 (: 

Anmeld

8. februar 2015

MysteriousAngel

Frk_Louise skriver:

Nej men det er farligt hvis hovedet ikke står fast for så kan navlestrengen ryge med ned. Derfor, hvis hovedet ikke står fast og vandet går skal man lægge sig ned med det samme, også selvom det er i supermarkedet og ringe til en ambulance. Hvis hovedet står fast er der ingen problemer. 

Anmeld

8. februar 2015

Signe-bine

Mit vand gik til et krondiamantbryllup i 39+0 (første fødsel) ;-P

Det er forskelligt om fødslen starter med at vandet går eller starter med veer. Umiddelbart vil jeg mene at hvis du går i fødsel på din gå tur, indenfor termin, skal du bare gå hjem og ringe til din kæreste. Jeg ringede til fødegangen da vi var kommet hjem og jeg havde taget et bad. Så kan de jo fortælle om du bør komme ind til undersøgelse eller du kan vente hjemme på at veerne kommer/tager til i styrke :-)

Anmeld

8. februar 2015

Sitrani

lottelabs skriver:

(er førstegangs, 31+5)

Fødslen går for det meste ikke bare i gang lige med det samme! Du burde have noget tid til både at gå hjem, nå i bad, ringe til kæreste og fødegangen inden du skal tænke på selve fødslen... for det meste går det ikke så stærkt første gang!  Så jeg ville tage det stille og roligt, med mindre, som andre siger, at hovedet ikke står fast og vandet pludselig går.....

Anmeld

8. februar 2015

Klumpe-dumpe

Frk_Louise skriver:

Nej nej jeg tror du misforstår hvad jeg skriver eller jeg har udtrykt mig dårligt.

TS skriver hvis hendes vand går spontant nu i uge 32. I uge 32 er det ikke ofte at fostret stå helt fast. Hvis det ikke gør det, kan der opstå en farlig situation 

hvis fostret står fast, er der skam ingen bekymring i den retning. 

Anmeld

8. februar 2015

Snoopy77

Frk_Louise skriver:

Den undrede jeg mig også lidt over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.