Regler for navnet ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2015

MHB

Hck skriver:

Altså, hvis i ikke er blevet enige når han er et halvt år og ikke er blevet navngivet, så kommer han jo bare til at hedde et kongenavn, mener det er Frederik eller Christian

Det med kongenavne er en skrøne! har man ikke fået et navn bliver man straffet i form af dagsbøder og lignende statslig indgriben! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

TNBC

Hck skriver:

Altså, hvis i ikke er blevet enige når han er et halvt år og ikke er blevet navngivet, så kommer han jo bare til at hedde et kongenavn, mener det er Frederik eller Christian

Nej, det passer ikke, men bare at den der har forældremyndigheden kan få en bøde, hvis barnet ikke har fået et navn når det er 6måneder.

Anmeld

7. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Okay, det troede jeg faktisk, min fejl

Anmeld

8. februar 2015

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Min søn er 4 uger - og far VIL ha han skal hedde elias, vi er ikke sammen.. Vi har dig været gift - så derfor fælles forældre myndighed.. 

- jeg ønsker knægten skal hedde noget andet - hvordan er reglerne for det? Vi snakker ikke sammen, og han ser ikke drengen.. Og kan på INGEN måder sammenarbejde. 

Måske er jeg lidt firkantet i min tankegang, men når far ikke ønsker at samarbejde, hvordan skal I så blive enige? 
I er jo nok nødt til, som de andre også påpeger, at give bettemanden et dobbeltnavn.
Hvad kunne du godt tænke dig, at han kom til at hedde?

Anmeld

8. februar 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Min søn er 4 uger - og far VIL ha han skal hedde elias, vi er ikke sammen.. Vi har dig været gift - så derfor fælles forældre myndighed.. 

- jeg ønsker knægten skal hedde noget andet - hvordan er reglerne for det? Vi snakker ikke sammen, og han ser ikke drengen.. Og kan på INGEN måder sammenarbejde. 

Jeg ville kontakte statsforvaltningen og høre dem ad.

Hvad ønsker du han skal hedde??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.