Regler for navnet ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.856 visninger
14 svar
6 synes godt om
7. februar 2015

Anonym trådstarter

Min søn er 4 uger - og far VIL ha han skal hedde elias, vi er ikke sammen.. Vi har dig været gift - så derfor fælles forældre myndighed.. 

- jeg ønsker knægten skal hedde noget andet - hvordan er reglerne for det? Vi snakker ikke sammen, og han ser ikke drengen.. Og kan på INGEN måder sammenarbejde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

charthys

altså hvis jeg må sige min mening. 

hvad enten i kan samarbejde eller ej nu, bør i slå halv skade om navnet,  for det ER jeres fælles barn og i SKAL samarbejde om det en gang i fremtiden. så vidt jeg ved kan moderen kun få lov at være enebestemmende hvis faderen melder sig helt ud af faderskabet. 

så jeg vil på det kraftigste anbefale et dobbelt navn, elias-emil eller carl-elias eller hvad ved jeg og så brug begge navne.  man vænner sig til det meste

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

altså hvis jeg må sige min mening. 

hvad enten i kan samarbejde eller ej nu, bør i slå halv skade om navnet,  for det ER jeres fælles barn og i SKAL samarbejde om det en gang i fremtiden. så vidt jeg ved kan moderen kun få lov at være enebestemmende hvis faderen melder sig helt ud af faderskabet. 

så jeg vil på det kraftigste anbefale et dobbelt navn, elias-emil eller carl-elias eller hvad ved jeg og så brug begge navne.  man vænner sig til det meste

Manden vil ikke sammenarbejde. Han truer mig på livet, og ønsker ikke kontakt. 

Jeg har prøvet at snakke med ham, men han vil IKKE sammenarbejde.

siger jeg a så siger han b, og sådan er det med ALT! Nu har vi sley ikke talt sammen i 14 dage..

Anmeld

7. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker også at i må give ham et dobbelt navn, hvor i så selv vælger at kalde ham det i fortrækker når i er sammen med ham.

At han truer dig er self ik ok, og hvis du har noget på skrift, ka du politianmelde ham hvis ik han stopper. Vh stine

Anmeld

7. februar 2015

MHB

Jeg tænker også at et dobbelt navn måske er løsningen? Så vidt jeg husker skal i begge skrive under på navnet så det er ikke muligt bare at kalde ham noget helt andet! 

Jeg kender en nu voksen mand der har et dobbeltnavn fordi forældrene ikke kunne blive enige, han bliver kaldt det ene navn i moren familie og det andet i farens, og det har fungeret fint... Hos os venner har han valgt at bruge navnet han bliver kaldt af morens familie! 

Anmeld

7. februar 2015

l.kjoeller

Egentligt  ville jeg også tænke dobbeltnavn. MEN hvis han truer dig på livet er spørgsmålet  om barnet overhovedet  skal se ham for så er han da ustabil  

Anmeld

7. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Altså, hvis i ikke er blevet enige når han er et halvt år og ikke er blevet navngivet, så kommer han jo bare til at hedde et kongenavn, mener det er Frederik eller Christian

Anmeld

7. februar 2015

IngenKoPåIsen

Hck skriver:

Altså, hvis i ikke er blevet enige når han er et halvt år og ikke er blevet navngivet, så kommer han jo bare til at hedde et kongenavn, mener det er Frederik eller Christian

Det er en skrøne :-) 

Anmeld

7. februar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Hck skriver:

Ikke korrekt..

Anmeld

7. februar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Min søn er 4 uger - og far VIL ha han skal hedde elias, vi er ikke sammen.. Vi har dig været gift - så derfor fælles forældre myndighed.. 

- jeg ønsker knægten skal hedde noget andet - hvordan er reglerne for det? Vi snakker ikke sammen, og han ser ikke drengen.. Og kan på INGEN måder sammenarbejde. 

Altså.. I er voksne forældre, og i har derfor begge lige meget at skulle ha sagt. 

Har i været i Statsforvaltningen og få lavet en ordning for fremtiden med barnet? 

Hvilket navn kan du da godt li ? 

Som de andre skriver.. Hvad med et dobbelt navn? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.