Det er godt du allerede tager godt vare på din hud. Hvis din base ikke er sund, så har foundationen ikke særlig gode vilkår
Hvad synes du problemet er?
Er farven unaturlig? Er det fordi den tørrer ud?
Det er bare rigtig svært at finde en foundation der virker for ens hud. Jeg har virkelig tør, sensitiv hud med tendens til acne så min foundation skal være en hel anden end min søster der har fedtet hud. Jeg har efterhånden prøvet en del foundations og har stadig ikke fundet den 'perfekte foundation'. Der findes en del information på nettet hvilke foundations der virker til hvilken type hud. Dernæst så er det vigtigt at farven passer til din hudfarve (husk den skal ikke kun matches til dit ansigt men også din hals). Måske har du heller ikke brug for en fuld coverage foundation, hvis din hud ellers er pæn, så findes der let dækkende foundations, som ofte virker mere naturlige.
Bruger du primer? Det har gjort underværker for min make up! Bare sørg for primeren får lov til at 'hvilke' før du påfører resten af din make up. Jeg bruger i øjeblikket Hourglass Mineral Veil Primer, men ellers så har jeg også været glad for primerne fra Smashbox. Igen, man skal nok lige prøve sig lidt frem før man finder en primer der fungerer for ens hud og ikke mindst de andre produkter man bruger.
Det kan også være du skal skifte måde hvorpå du påfører din foundation og concealer. For nogen virker det bedst med fingrerne, andre bruger pensler... Jeg bruger selv en fugtig BeautyBlender, da jeg som sagt har problemer med tør hud. Jeg kan se en markant ændring efter jeg har skiftet påføringsmetode.
Pigerne på Youtube bruger også mange gange adskillelige produkter efter foundationen som gør huden bliver mere naturlig at se på. Hvis man kun bruger foundation kan huden godt komme til at se lidt unaturlig 'flad' ud 
Anmeld