Pæn foundation? Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.140 visninger
29 svar
11 synes godt om
7. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej tøser, jeg håber i har nogen gode fifs! 

Jeg har efterhånden set et hav af youtube videoer med beskrivelser af hvordan man lægger en perfekt makeup. Det er altsammen meget fint og jeg følger rådene med at eksfoliere ofte, rense huden dagligt og smøre med creme. Jeg synes egentlig min hud burde være okay at lægge make up på. Ingen tørre plamager eller lign det kan sætte sig i. Men! Jeg synes virkelig concealer og foundation er tydelige på huden (har prøvet med flere forskellige) og jeg kan ikke forstå det! Pigerne i videoerne ser så fine ud og umiddelbart ligner det at makeuppen bare lægger sig helt fint og ligner huden, bare pænere. 

Hvordan gør i? Eller er det bare en illusion jeg har om at man kan have helt usynlig make up på? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Lisette W

Jeg kan heller ikke få det flydende til at ligge pænt, så jeg bruger en pudder udgave fra Nilens jord. Den ser naturlig ud på mig. Det ligner bare jeg har pæn ensartet hud. 

http://www.matas.dk/100-mineral-face-powder-foundation-no-591 

Anmeld

7. februar 2015

Mrsopsand

Jeg har skiftet til double wear foundation fra estee lauder. Den kan jeg nu ikke leve uden. Jeg fik hjælp i magasin til at vælge den helt rigtige farve og så påfører jeg den med en beautyblender. Den er også blevet uundværlig for mig. Jeg bruger også loreal nude blur creme ovenpå min primer. Den udjævner porrerne ved næsen og især ved øjet og får min makeup til at lægge sig pænt. Jeg slutter af med en transparent setting powder fra mac og derefter en setting spray der sikrer at makeuppen sidder hele dagen. Det er blevet min faste rutine og jeg føler jeg har fundet den bedste løsning til mig. Magasins personale hjalp mig meget så måske du ku prøve at snakke med en af dem der forhandler dit favorit mærke.

Anmeld

7. februar 2015

Molka

Brug mindre af det? Hvis du lægger et for tykt lag på, er det umuligt at gøre det "usynligt".

Anmeld

7. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er godt du allerede tager godt vare på din hud. Hvis din base ikke er sund, så har foundationen ikke særlig gode vilkår  

Hvad synes du problemet er? 
Er farven unaturlig? Er det fordi den tørrer ud? 

Det er bare rigtig svært at finde en foundation der virker for ens hud. Jeg har virkelig tør, sensitiv hud med tendens til acne så min foundation skal være en hel anden end min søster der har fedtet hud. Jeg har efterhånden prøvet en del foundations og har stadig ikke fundet den 'perfekte foundation'. Der findes en del information på nettet hvilke foundations der virker til hvilken type hud. Dernæst så er det vigtigt at farven passer til din hudfarve (husk den skal ikke kun matches til dit ansigt men også din hals). Måske har du heller ikke brug for en fuld coverage foundation, hvis din hud ellers er pæn, så findes der let dækkende foundations, som ofte virker mere naturlige. 

Bruger du primer? Det har gjort underværker for min make up! Bare sørg for primeren får lov til at 'hvilke' før du påfører resten af din make up. Jeg bruger i øjeblikket Hourglass Mineral Veil Primer, men ellers så har jeg også været glad for primerne fra Smashbox. Igen, man skal nok lige prøve sig lidt frem før man finder en primer der fungerer for ens hud og ikke mindst de andre produkter man bruger. 

Det kan også være du skal skifte måde hvorpå du påfører din foundation og concealer. For nogen virker det bedst med fingrerne, andre bruger pensler... Jeg bruger selv en fugtig BeautyBlender, da jeg som sagt har problemer med tør hud. Jeg kan se en markant ændring efter jeg har skiftet påføringsmetode. 

Pigerne på Youtube bruger også mange gange adskillelige produkter efter foundationen som gør huden bliver mere naturlig at se på. Hvis man kun bruger foundation kan huden godt komme til at se lidt unaturlig 'flad' ud

Anmeld

7. februar 2015

L&V

Husker du serum og primer og lægger du det med fingre eller pensel og hvilken foundation bruger du

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Molka skriver:

Brug mindre af det? Hvis du lægger et for tykt lag på, er det umuligt at gøre det "usynligt".

Jeg bruger ikke ret meget.

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Det er godt du allerede tager godt vare på din hud. Hvis din base ikke er sund, så har foundationen ikke særlig gode vilkår  

Hvad synes du problemet er? 
Er farven unaturlig? Er det fordi den tørrer ud? 

Det er bare rigtig svært at finde en foundation der virker for ens hud. Jeg har virkelig tør, sensitiv hud med tendens til acne så min foundation skal være en hel anden end min søster der har fedtet hud. Jeg har efterhånden prøvet en del foundations og har stadig ikke fundet den 'perfekte foundation'. Der findes en del information på nettet hvilke foundations der virker til hvilken type hud. Dernæst så er det vigtigt at farven passer til din hudfarve (husk den skal ikke kun matches til dit ansigt men også din hals). Måske har du heller ikke brug for en fuld coverage foundation, hvis din hud ellers er pæn, så findes der let dækkende foundations, som ofte virker mere naturlige. 

Bruger du primer? Det har gjort underværker for min make up! Bare sørg for primeren får lov til at 'hvilke' før du påfører resten af din make up. Jeg bruger i øjeblikket Hourglass Mineral Veil Primer, men ellers så har jeg også været glad for primerne fra Smashbox. Igen, man skal nok lige prøve sig lidt frem før man finder en primer der fungerer for ens hud og ikke mindst de andre produkter man bruger. 

Det kan også være du skal skifte måde hvorpå du påfører din foundation og concealer. For nogen virker det bedst med fingrerne, andre bruger pensler... Jeg bruger selv en fugtig BeautyBlender, da jeg som sagt har problemer med tør hud. Jeg kan se en markant ændring efter jeg har skiftet påføringsmetode. 

Pigerne på Youtube bruger også mange gange adskillelige produkter efter foundationen som gør huden bliver mere naturlig at se på. Hvis man kun bruger foundation kan huden godt komme til at se lidt unaturlig 'flad' ud

Farven er helt fin og jeg har også styr på tingene efter foundation, så det er ikke det ensartede flade look der er problrmet det er simpelthen at når jeg ser mig i spejlet, så kan jeg se produkterne på huden. Og det synes jeg ikkw er pænt. 

Jeg går ikke efter fuld dækning, men faktisk bare en naturlig udjævning fordi jeg har en del rødme på næse og kinder. Det er faktisk ikke engang en rigtig foundation men en bb cream og en concealer. 

Bruger ikke primer, måske det kunne gøre en forskel. Påfører med fingrene, hvor jeg dupper det. har prøvet pensel men det synes jeg ser helt tosset ud. 

Anmeld

7. februar 2015

moaren

Kan anbefale dig at bruge løs mineral foundation. Du får ikke noget der ser mere naturligt ud end det 

Young BLOOD laver fantastiske produkter og det er super nemt at bruge 

Anmeld

7. februar 2015

sandramor

Jeg kan også kun anbefale en læs mineral pudder.... Bruger selv den fra youngblood... Den er simpelthen fantastisk!!!! Først bruger jeg dog primeren fra youngblood.. Lader den virke lidt.... Så lægger jeg en rispudder..... Helt hvid pudder som også er med til at give mineral pudderet en lækker ensartet overflade og så på med mineral pudderen... Den er MEGET drøj! Der skal virkelig ikke bruges ret meget og så skal du arbejde meget med den med børsten!! 

Man kan synes den er lidt dyr (395kr i Matas) men de har den ofte på cocopanda for 139kr.. Og den holder minimum et halvt år ved mig.....

god fornøjelse med det :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.