Hvor meget tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

lineog4

Bak skriver:

Ja, her som andengangsfødende er det jo svært at huske, hvor meget tøj, man skal bruge i de mindste størrelser! Håber meget I kan hjælpe lidt med nogle anbefalinger. Mit første barn er en pige og nu venter jeg en dreng. Min datter var 50 cm ved fødslen (40+6) og kunne vist passe str 50 i 3-4 uger, men er godt nok i tvivl, om jeg skal satse på mere i str 50 end jeg har?! Andet barn er jo typisk lidt større end første! Jeg har termin i starten af marts, så der skal jo også være lidt varmt tøj.

Jeg har følgende: 

Str 50:
Body'er:
-korte/u. ærmer: 7
-lange ærmer: 2
Bukser: 3
Bluser: 0
Nattøj: 2
Strømpebukser: 2 (str 50/56)

Str. 56:
Body'er:
-korte/u. ærmer: 8
-lange ærmer: 5
Bukser: 6
Bluser: 2
Jumpsuits: 2
Nattøj: 5
Varme trøjer: 3

Huer, strømper, savlesmække: Nok!
Fleecedragt: 1 i str 0-3 mdr

Er han skudt til at være lille - det er kun fordi jeg hver gang jeg hører lm tøjindkøb sidder med et skævt smil for alle mine er nærmest røget direkte i str 62 - havde til den første heldigvis intet købt for hun kom ud og var 59 cm og 4040.

Til nummer 3 havde jeg fået lidt i str 56 jeg klemte ham ned i og tog de famøse billeder og så var det lagt væk da han var 1 uge - han var 56 cm og 4780 

Men udover det så ville jeg personligt finde eller selv få hænderne på gled til noget i uld: en varm slå om bluse, lange gamacher, varme strømper. Og så ville jeg droppe kortærmede bodyer, og ja nok også bukser - heller gamacher eller heldragter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Plyssky.dk

Plyssky.dk skriver:

Du kan spare utroligt mange penge ved at købe brugt tøj uden kemikalier fra www.plyssky.dk, hvor alt tøj er billigt og smart. Det er også 100% miljæ-rigtigt at købe brugt! Velkommen, kh. Anne

Undskyld, ved ikke hvorfor mit indlæg blev kopieret så mange gange og kan ikke slette kopierne...

Anmeld

9. februar 2015

Vik

Jeg har kun 5 body i str 50 resten køber vi ( hvis der er brug for det) når baby er født . Vores datter var 3 kg og 50 cm, så hun brugt str 50 i 4 uger. 

Jeg har indtil videre købt str 56:

k/æ body 4 stk

l/æ body 4 stk

Bukser 4 stk

heldragter 4 stk

str 62:L/æ body 6

bluser 3 stk

bukser 5 stk

heldragt 4 stk og så har vi en Molo fleecedragt i str 62

Anmeld

9. februar 2015

Bak

lineog4 skriver:

Er han skudt til at være lille - det er kun fordi jeg hver gang jeg hører lm tøjindkøb sidder med et skævt smil for alle mine er nærmest røget direkte i str 62 - havde til den første heldigvis intet købt for hun kom ud og var 59 cm og 4040.

Til nummer 3 havde jeg fået lidt i str 56 jeg klemte ham ned i og tog de famøse billeder og så var det lagt væk da han var 1 uge - han var 56 cm og 4780 

Men udover det så ville jeg personligt finde eller selv få hænderne på gled til noget i uld: en varm slå om bluse, lange gamacher, varme strømper. Og så ville jeg droppe kortærmede bodyer, og ja nok også bukser - heller gamacher eller heldragter

Min datter var 49/50 cm ved fødslen og 3288 g. Hun blev vurderet til at være gennemsnitlig hele vejen igennem. Indtil videre er min søn i maven også vurderet til at være helt på gennemsnittet, så det bliver nok ca 3500 g, hvis han bliver til 40+ 

Har faktisk også tænkt på at genoptage strikning, men når næppe at blive god nok til at have bluser til om 4 uger

De kortærmede body'er har jeg alle fået/arvet sidste gang. Er heller ikke fan af den type i de helt små størrelser. Men når nu man har dem  meget nemmere med langærmede body'er og heldragter! 

Tak for dit svar.

Anmeld

9. februar 2015

Bak

Vik skriver:

Jeg har kun 5 body i str 50 resten køber vi ( hvis der er brug for det) når baby er født . Vores datter var 3 kg og 50 cm, så hun brugt str 50 i 4 uger. 

Jeg har indtil videre købt str 56:

k/æ body 4 stk

l/æ body 4 stk

Bukser 4 stk

heldragter 4 stk

str 62:L/æ body 6

bluser 3 stk

bukser 5 stk

heldragt 4 stk og så har vi en Molo fleecedragt i str 62

Tak for svar!
Så burde jeg have nok tøj Havde faktisk også et princip i starten af graviditeten om at jeg ikke ville købe str 50, for det kunne jeg altid supplere med, hvis det var... Men her tættere på termin, så er det man kommer i tvivl Redebyggeriet er for alvor i gang, og man kan bare ikke beslutte sig for, hvornår nok er nok

Anmeld

9. februar 2015

Bak

Masig skriver:

Ja lige præcis... og det er nu også hyggeligt at shoppe baby tøj med en lille bebs  Det farlige er bare at hvis man shopper til den lille, kommer der på mystisk vis også altid noget i kurven til den store... det er et underligt fænomen altså hehe... Den store er 2,5...  

Haha ja, man må jo heller ikke gøre forskel Kender det alt for godt! Den store skal jo også forkæles lidt

Ja, så lige på din profil, at din store er fra juli 2012, min den store er fra september 2012, så det er jo ikke den store forskel

Anmeld

9. februar 2015

Masig

Bak skriver:

Haha ja, man må jo heller ikke gøre forskel Kender det alt for godt! Den store skal jo også forkæles lidt

Ja, så lige på din profil, at din store er fra juli 2012, min den store er fra september 2012, så det er jo ikke den store forskel

Nej og han arver jo ikke eftersom han er den store så han mangler jo tøj ind imellem 

Nej der er ikke meget forskel. Hvornår har du termin med den lille så?

Anmeld

9. februar 2015

Bak

Masig skriver:

Nej og han arver jo ikke eftersom han er den store så han mangler jo tøj ind imellem 

Nej der er ikke meget forskel. Hvornår har du termin med den lille så?

9. marts Så der er præcis 4 uger til i dag! Glæder mig helt vildt!!

Du har også termin i marts?

Anmeld

9. februar 2015

Masig

Bak skriver:

9. marts Så der er præcis 4 uger til i dag! Glæder mig helt vildt!!

Du har også termin i marts?

Det er tæt på min. Jeg har termin d. 6. Men han kommer nok lidt før. Den store kom tre uger før og jeg har været sygemeldt to uger inden barsel denne gang pga plukveer, lidt forkortet livmoderhalsen og dermed risiko for at føde for tidligt... så han kommer nok inden for et par uger 

men glæder mig også, er godt nok træt af at være tyk og besværet hehe.... glæder mig til jeg kan bevæge mig normalt igen 

Anmeld

9. februar 2015

Bak

Masig skriver:

Det er tæt på min. Jeg har termin d. 6. Men han kommer nok lidt før. Den store kom tre uger før og jeg har været sygemeldt to uger inden barsel denne gang pga plukveer, lidt forkortet livmoderhalsen og dermed risiko for at føde for tidligt... så han kommer nok inden for et par uger 

men glæder mig også, er godt nok træt af at være tyk og besværet hehe.... glæder mig til jeg kan bevæge mig normalt igen 

Ej, hvor spændende! Jeg gik 6 dage over tid første gang, og det lader til min krop har det ganske fint med at være gravid...

Denne gang er der dog flere kraftige plukveer end sidst, så jeg håber ikke, jeg skal vente helt til 40+...

Mentalt er jeg i hvert fald helt klar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.