Hvor meget tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.162 visninger
30 svar
9 synes godt om
7. februar 2015

Bak

Ja, her som andengangsfødende er det jo svært at huske, hvor meget tøj, man skal bruge i de mindste størrelser! Håber meget I kan hjælpe lidt med nogle anbefalinger. Mit første barn er en pige og nu venter jeg en dreng. Min datter var 50 cm ved fødslen (40+6) og kunne vist passe str 50 i 3-4 uger, men er godt nok i tvivl, om jeg skal satse på mere i str 50 end jeg har?! Andet barn er jo typisk lidt større end første! Jeg har termin i starten af marts, så der skal jo også være lidt varmt tøj.

Jeg har følgende: 

Str 50:
Body'er:
-korte/u. ærmer: 7
-lange ærmer: 2
Bukser: 3
Bluser: 0
Nattøj: 2
Strømpebukser: 2 (str 50/56)

Str. 56:
Body'er:
-korte/u. ærmer: 8
-lange ærmer: 5
Bukser: 6
Bluser: 2
Jumpsuits: 2
Nattøj: 5
Varme trøjer: 3

Huer, strømper, savlesmække: Nok!
Fleecedragt: 1 i str 0-3 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

Bak

Op 

Anmeld

8. februar 2015

Masig

Bak skriver:

Ja, her som andengangsfødende er det jo svært at huske, hvor meget tøj, man skal bruge i de mindste størrelser! Håber meget I kan hjælpe lidt med nogle anbefalinger. Mit første barn er en pige og nu venter jeg en dreng. Min datter var 50 cm ved fødslen (40+6) og kunne vist passe str 50 i 3-4 uger, men er godt nok i tvivl, om jeg skal satse på mere i str 50 end jeg har?! Andet barn er jo typisk lidt større end første! Jeg har termin i starten af marts, så der skal jo også være lidt varmt tøj.

Jeg har følgende: 

Str 50:
Body'er:

Str. 56:
Body'er:

Vi har nogenlunde det samme antal tøj og jeg har ikke tænkt mig at købe mere... ikke før jeg har født og kan se om jeg mangler noget. Tror ikke engang vi har så meget i Str 50 som du nævner til trods for vores ældste brugte den Str i 5 uger... jeg ville nok afvente til du har født og se om du kommer til at mangle noget... også fjollet at købe mere i Str 50 hvis han bliver en Str 56 hurtigt jo 

Anmeld

8. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt klart købe nogle langærmert bodyer i str 50! Et par cardigangs og nogle flere bukser. 

Vi har mindst 10 natdragter og heldragter i hver str fra str 50 til str 80. Men mine har så også været gode til at skide sig selv helt om i nakken flere gange om dagen!! Vh stine

Anmeld

8. februar 2015

Bak

Masig skriver:

Vi har nogenlunde det samme antal tøj og jeg har ikke tænkt mig at købe mere... ikke før jeg har født og kan se om jeg mangler noget. Tror ikke engang vi har så meget i Str 50 som du nævner til trods for vores ældste brugte den Str i 5 uger... jeg ville nok afvente til du har født og se om du kommer til at mangle noget... også fjollet at købe mere i Str 50 hvis han bliver en Str 56 hurtigt jo 

Ja, jeg har hørt butikkerne også har åbent, når man HAR født

Jeg synes på den anden side, det er rart at alt tøjet ikke poser i starten, så synes alligevel det er svært med den str 50.. Man kan heldigvis få billige body'er i H&M og andre steder, så det er vel ikke det store tab, hvis man står med for mange.. Hmm..

Anmeld

8. februar 2015

Bak

StineW79 skriver:

Jeg ville helt klart købe nogle langærmert bodyer i str 50! Et par cardigangs og nogle flere bukser. 

Vi har mindst 10 natdragter og heldragter i hver str fra str 50 til str 80. Men mine har så også været gode til at skide sig selv helt om i nakken flere gange om dagen!! Vh stine

H&M har slet ikke cardigans Havde en rabatkode, der virkede til i dag, så har også lige købt nogle flere langærmede body'er og natdragter i str. 50. Fik også lige 3 par bukser med.

Så nu er jeg måske ved at være i mål

Mangler bare at vaske det hele, vaske barnevogn, samle tremmesengen og sikkert alt muligt andet også

Men med 4 uger til termin kan det sikkert godt nås

Anmeld

8. februar 2015

Chevro

Bak skriver:

Jeg har følgende: 

Str 50:
Body'er:

Str. 56:
Body'er:

Jeg har slet ikke så meget som du!  Men nu fik jeg også bare afsindigt meget tøj sidste gang. Så de fleste kommer med tøj igen 

jeg har solgt alt hvad jeg havde fra min søn, udover de sæt som lige betyder noget. 

Så jeg er startet totalt forfra i pigetøj denne gang  men jeg kan heller ikke huske hvor meget jeg havde sidst. dog er det to forskellige årstider, høj sommer sidst og Marts denne gang  

Anmeld

8. februar 2015

Masig

Bak skriver:

Ja, jeg har hørt butikkerne også har åbent, når man HAR født

Jeg synes på den anden side, det er rart at alt tøjet ikke poser i starten, så synes alligevel det er svært med den str 50.. Man kan heldigvis få billige body'er i H&M og andre steder, så det er vel ikke det store tab, hvis man står med for mange.. Hmm..

Ja det er SÅ smart med de der butikker hehe...

selvfølgelig er det ikke en formue at købe lidt ekstra... men omvendt får man jo også ofte en masse i barselsgave... tror bare jeg venter til jeg ved om jeg kommer til at mangle... har trods alt noget at starte med jo 

Anmeld

8. februar 2015

Masig

Chevro skriver:

Jeg har slet ikke så meget som du!  Men nu fik jeg også bare afsindigt meget tøj sidste gang. Så de fleste kommer med tøj igen 

jeg har solgt alt hvad jeg havde fra min søn, udover de sæt som lige betyder noget. 

Så jeg er startet totalt forfra i pigetøj denne gang  men jeg kan heller ikke huske hvor meget jeg havde sidst. dog er det to forskellige årstider, høj sommer sidst og Marts denne gang  

Samme problematik her med årstiderne. Selvom det er drenge begge gange så mangler der altså lige noget varmt tøj imellem synes jeg, når man sidst fik en i juli 

Anmeld

8. februar 2015

Bak

Masig skriver:

Ja det er SÅ smart med de der butikker hehe...

selvfølgelig er det ikke en formue at købe lidt ekstra... men omvendt får man jo også ofte en masse i barselsgave... tror bare jeg venter til jeg ved om jeg kommer til at mangle... har trods alt noget at starte med jo 

Det tøj vi fik i barselsgave sidste gang var i nogle større størrelser, så det kunne jeg ikke helt bruge med det samme. Det kom til gavn senere, men derfor tør jeg heller ikke helt forlade mig på, at der kommer tøj i de små størrelser denne gang...

Jeg har fået købt lidt ekstra nu, så jeg er nok ved at være i mål nu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.