Hospitaltaske.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.197 visninger
21 svar
4 synes godt om
7. februar 2015

April-baby

Hej alle sammen!

- Jeg sidder her og tænker på hvad der endelig skal i den taske til overs datter, altså med tøj, sutter, sko " måske " Og alt sådan noget, og hvad havde i med til jer og jeres barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

MorTilN

Det måske lidt tidligt jeg har planlagt det her da jeg ikke engang har smidt pillerne endnu

Det her er hvad jeg tænker at pakke til den lille som førstegangsfødende nå det kommer der til, det kan nå at blive lavet om endnu jo

4-8 sæt (body'er, heldragter m. fødder, huer, evt. savleklude og luffer)

1 par babyfutter

1 startsut fra MAM

1 babydyne med 2 sæt betræk + evt. et blødt babytæppe

1 pude til at forbygge fladt/skævt kranie

4-6 stofbleer/gylpeklude

1 blød nusseklud

Måske en ammepude det har jeg ikke helt taget stilling til endnu, men hospitalet anbefaler det. Jeg regner med et blive på barselsafsnittet i 2 dage

Håber det kan hjælpe lidt ellers så prøv at søg på det hospitals hjemmeside du skal føde på de burde have en pjece eller en side med hvad de anbefaler du har med

Anmeld

7. februar 2015

April-baby

Anonymbebs skriver:

Det måske lidt tidligt jeg har planlagt det her da jeg ikke engang har smidt pillerne endnu

Det her er hvad jeg tænker at pakke til den lille som førstegangsfødende nå det kommer der til, det kan nå at blive lavet om endnu jo

1 par babyfutter

1 startsut fra MAM

4-6 stofbleer/gylpeklude

1 blød nusseklud

Måske en ammepude det har jeg ikke helt taget stilling til endnu, men hospitalet anbefaler det. Jeg regner med et blive på barselsafsnittet i 2 dage

Håber det kan hjælpe lidt ellers så prøv at søg på det hospitals hjemmeside du skal føde på de burde have en pjece eller en side med hvad de anbefaler du har med

Tak (:

heller være forberedt ��.

Anmeld

7. februar 2015

lineog4

Kommer jo an på om man skal føde et sted hvor der er tøj, for det har jeg gjort og har intet haft med  Super nemt og skønt andre vaskede.

men ellers afhænger det jo også af dage du skal være der, men mon ikke der kan hentes forsyninger hjemme? Jeg ville tage 2-3 langærmede bodyer og helst sådan nogen der ikke skal over hovedet og 2 par gamache bukser. Et par varme strømper. Og 3-4 stofbleer. 

Jeg ville ikke tage sut osv med, da de altid kan købes og bedst er hvis den lille ikke bruger sut i starte .

Anmeld

7. februar 2015

MorTilN

lineog4 skriver:

Kommer jo an på om man skal føde et sted hvor der er tøj, for det har jeg gjort og har intet haft med  Super nemt og skønt andre vaskede.

men ellers afhænger det jo også af dage du skal være der, men mon ikke der kan hentes forsyninger hjemme? Jeg ville tage 2-3 langærmede bodyer og helst sådan nogen der ikke skal over hovedet og 2 par gamache bukser. Et par varme strømper. Og 3-4 stofbleer. 

Jeg ville ikke tage sut osv med, da de altid kan købes og bedst er hvis den lille ikke bruger sut i starte .

Der hvor jeg kommer til at skulle føde tilbyder kun bleer til baby resten skal man selv have med, det ville ellers være lækkert ikke at skulle have vasketøj med hjem fra hospitalet

Så længe man har babys far, sin mor eller en veninde med på fødestuen er der jo heldigvis nogle der kan hente forsyninger vis der er brug for det Jeg vælger at tage heldragter med da de som du skriver ikke skal over hovedt på baby, er nemme at have med at gøre og så har jeg læst at det anbefales baby ikke for bukser eller noget der strammer om maven på, før efter at navlestrengen er faldet af og helet da det skulle være ubehageligt for baby og forøge chancen for betændelse i navlen men ved ikke om det er rigtigt

Jeg pakker en sut med da jeg har læst nogle historier fra andre der har født på samme hospital, at deres JM/SP puttede en sut i munden på den nyfødte allerede få timer efter fødslen og i de fleste historier har de fleste af de nyfødte fået en sut i munden af JM/SP inden for de første 2 døgn, i tilfælde af det også sker for mig, vil jeg helst have min egen sut med som jeg synes baby skal have, end at de putter en eller anden "genbrugs" sut i munden på min lille nyfødte baby

Anmeld

7. februar 2015

lineog4

Anonymbebs skriver:

Der hvor jeg kommer til at skulle føde tilbyder kun bleer til baby resten skal man selv have med, det ville ellers være lækkert ikke at skulle have vasketøj med hjem fra hospitalet

Så længe man har babys far, sin mor eller en veninde med på fødestuen er der jo heldigvis nogle der kan hente forsyninger vis der er brug for det Jeg vælger at tage heldragter med da de som du skriver ikke skal over hovedt på baby, er nemme at have med at gøre og så har jeg læst at det anbefales baby ikke for bukser eller noget der strammer om maven på, før efter at navlestrengen er faldet af og helet da det skulle være ubehageligt for baby og forøge chancen for betændelse i navlen men ved ikke om det er rigtigt

Jeg pakker en sut med da jeg har læst nogle historier fra andre der har født på samme hospital, at deres JM/SP puttede en sut i munden på den nyfødte allerede få timer efter fødslen og i de fleste historier har de fleste af de nyfødte fået en sut i munden af JM/SP inden for de første 2 døgn, i tilfælde af det også sker for mig, vil jeg helst have min egen sut med som jeg synes baby skal have, end at de putter en eller anden "genbrugs" sut i munden på min lille nyfødte baby

Mht sut bestemmer du helt selv og ingen putter en sut i munden på din baby uden du har sagt ja. 

De gange jeg har født har de opfordret til at udsætte sut minimum 3 dage til mælken er faldet til.

Anmeld

7. februar 2015

Bissen

Med hensyn til tøj til baby, så er det også vigtigt at tænke på, at det er godt for baby med hud-til-hud de første døgn og gerne meget vores datter havde ikke andet end ble på indtil vi tog hjem efter 3 døgn  

Og ang. Sut blev vi også anbefalet at vente indtil mælken var løbet til. 

Anmeld

7. februar 2015

MorTilN

lineog4 skriver:

Mht sut bestemmer du helt selv og ingen putter en sut i munden på din baby uden du har sagt ja. 

De gange jeg har født har de opfordret til at udsætte sut minimum 3 dage til mælken er faldet til.

Jeg håber også at kunne vente med sutten et stykke tid men den er bare rar at have vis baby skal have en sut så tidligt. Har en nevø på snart 3 år og han fik først sut i munden da han var ca 1 måned gammel for det var det de fik anbefalet men de ville så gerne have givet ham det før da han græd tit og meget, han var kun stille når han sad i brystet på hende så far kunne jo ikke trøste ham, det hjalp så da han endelig fik sutten.

Anmeld

7. februar 2015

Hertz

Med min datter var jeg på sygehuset i 3 dage, de har så tøj og stofbleer i holbæk så havde et par body'er og så et sæt med hun skulle ha på hjem. Til mig selv havde jeg løst behageligt tøj til 3 dage, amme bh, ammeindlæg, morgenkåbe, klipklappere/sutsko, shampoo/balsam, børste, hotpants (rarest med de store bind man får på) lidt makeup, hårelastik, deo, oplader til Tlf og tandbørste/tandpasta. Tror det var det.

Anmeld

8. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonymbebs skriver:

1 par babyfutter

1 startsut fra MAM

4-6 stofbleer/gylpeklude

1 blød nusseklud

Pude frarådes netop til så små størrelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.