Børne eksem og svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2015

Emilie91

Uha det er svært. Jeg er selv "eksembarn" (meget stigmstiterende men ja) og jeg har stadig eksem. Jeg blev holdt øje med når vi var i svømmehal men jeg fik lov til at være barn og komme med familien i svømmehal.  Klor har ikke været så slemt for mig hvis jeg blev smurt godt bagefter. Det er jo bakteriedræbende  men det kan irriter huden meget på nogen børn. Men jeg har også meget svært ved når små børn bliver holdt væk fra det sjove pga sygdom. Men det er selvfølgelig klart når man er nervøs som forældre. Men uha... Jeg kan huske min mor og jeg lavede noget andet hvis jeg ikke kunne komme med i svømmehallen (når jeg havde stafylokokker). For det var ikke sjovt at være eksembarnet som måtte blive hjemme 

men jeg kan sagtens forstå din bekymring. Jeg håber din søn kommer af med det snart 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

AJ14

har døjet meget med eksemhele mit liv. når i har badet i omklædningen så smør et gosdt lag ceridal fedtcreme på. den er vandafvisende. såhudenbliver ikke irriteret bagefter.  huden skal selvfølgelig smæøres når i er færdige med at bade og svømme. med hemnsyn til eksem så er den eneste creme jefg har prøvet som virker helbrrende på eksem,det er laroche posay. de andre cre,er virkerbare som om de giver fugt uden art gøre det bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.