Børne eksem og svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.014 visninger
11 svar
7 synes godt om
7. februar 2015

Anonym trådstarter

Min dreng på knap 5 mdr har desværre  slem børne eksem.  Vi vil rigtig gerne gi storebror en tur i svømmehal, men vi er lidt nervøse for om lille brors hud kan klare det.  Nogen erfaringer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Muffinmus

Brug fedtcreme inden han hopper i, det var beskeden til os fra sygehuset. Max en halv time i vandet, vask klor af med sæbe i lunkent vand og fedtcreme på igen. Varmt vand udtørrer jo meget så det er lidt svært når i sikkert er i varmtvandsbassin for at han kan holde varmen. Ca 28+ grader.

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Brug fedtcreme inden han hopper i, det var beskeden til os fra sygehuset. Max en halv time i vandet, vask klor af med sæbe i lunkent vand og fedtcreme på igen. Varmt vand udtørrer jo meget så det er lidt svært når i sikkert er i varmtvandsbassin for at han kan holde varmen. Ca 28+ grader.

Kan ikke beslutte mig for om det er bedst at vi høre farfar om han vil passe baby i mens 

Anmeld

7. februar 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Kan far og søn ikke tage afsted og du og baby bliver hjemme ? 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Kan far og søn ikke tage afsted og du og baby bliver hjemme ? 

Det var mere for at vi kunne lave noget sammen alle sammen  

Anmeld

7. februar 2015

Muffinmus

jeg synes du skal vænne ham til svømmehallen, så han ikke bliver et eksem barn der ikke vil vise sig frem, som ikke er vant til at komme der. Den ene gang om måneden i måske tager afsted, vil gøre hans psyke og sjæl godt, og huden skal bare passes godt, så skal det nok gå. Bruger i Locoid creme til ham??

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

jeg synes du skal vænne ham til svømmehallen, så han ikke bliver et eksem barn der ikke vil vise sig frem, som ikke er vant til at komme der. Den ene gang om måneden i måske tager afsted, vil gøre hans psyke og sjæl godt, og huden skal bare passes godt, så skal det nok gå. Bruger i Locoid creme til ham??

Tak for svar  

Vi bruger decubal,  og sommetider hyderm.  Det bare meget svært at holde nede synes jeg

Anmeld

7. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg led selv af børneeksem som barn, og hvis jeg var i svømmehallen, så blev det klart værre.

jeg ville ikke tage den lille med. Men det er jo op til dig  

Anmeld

7. februar 2015

Muffinmus

Men decubal fjerner ikke eksem... Det lindrer blot en lille stund på de tørre steder.

Min søn fik det som et årige og har siden kradset sig til blods dag efter dag. han er nu 7,5 og først nu behandles han korrekt. Lægerne er dårlige til børneeksem desværre. Få ham tilknyttet børneafdelingen og sig du ikke kan styre det. De fortæller dig hvordan du hjælper bedst. Hvilke cremer du bør bruge.. For decubal er ikke nok efter din beskrivelse. Astma er en tro følgesvend, så vær opmærksom på hoste...

Men, søg hjælp,  for det ødelægger børnene når de får utilstrækkelig hjælp. Min søn stoppede med at vokse næsten, fordi han krop ikke både kunne bekæmpe det og gro samtidigt. Og nu som 7 årige har han tabt min et helt vokse år. 

Anmeld

7. februar 2015

Mamacita til 2 piger

Min datter på 4 har børneeksem. Hun har det i mild grad, og nogle perioder er værre end andre. 

Hun går til svømning hver fredag, og det tørrer selvfølgelig huden ud, men vi mener at hun SKAL lære at svømme eftersom vi bor tæt på vandet og har en lille båd vi sejler med.  

Hun bliver smurt 3 gange dagl. med Essex creme for at hun ikke tørrer ud. Det fungerer rigtig godt, også på den tørre "svømmehud". Hun får bare et par ekstra gange efter svømning.

Essex har hun fået med tilskud på recept fra hudlægen. På "sår" eller skorper smører vi med fucidinhydrocortison creme. Men det er ikke særlig tit det udvikler sig til skorper, når bare hun smørers hver dag med Essex. Men når det gør, så er vi hurtige med fuci-cremen, og så er det overstået på et par dage.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.