Hvor længe skal der gå før det er slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.127 visninger
12 svar
2 synes godt om
6. februar 2015

April-baby

Som nogle ved har jeg blærebetændelse og det vil bare ikke gå væk, uanset hvad jeg gør. Os tænker jeg kan alt den medicin jeg får skade overs barn? Har fået medicin for det i 5 uger, skal til min 6 kur, så det er snart 6 uger. Hvor længe skal der gå før det er virkelig slemt? Min læge vil ikke undersøge mig nærmere, da de mener det " kun " er blærebetændelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

lillespir26

April-baby skriver:

Som nogle ved har jeg blærebetændelse og det vil bare ikke gå væk, uanset hvad jeg gør. Os tænker jeg kan alt den medicin jeg får skade overs barn? Har fået medicin for det i 5 uger, skal til min 6 kur, så det er snart 6 uger. Hvor længe skal der gå før det er virkelig slemt? Min læge vil ikke undersøge mig nærmere, da de mener det " kun " er blærebetændelse.

Det jeg plejer at gøre når jeg har det ved godt det. Gør ondt men drik drik drik masse vand og få tisset en masse det hjælper mig 

Anmeld

6. februar 2015

April-baby

lillespir24 skriver:

Det jeg plejer at gøre når jeg har det ved godt det. Gør ondt men drik drik drik masse vand og få tisset en masse det hjælper mig 

Jeg drikker en del vand, ds jeg er meget tør i munden, det gør ik ondt når jeg tisser, kun sætter mig ned :/.

Anmeld

6. februar 2015

sne190810

Suppler med noget tranebær saft sammen med din penicillin. Evt undersøg om du kan få noget andet end bredspektret penicillin. 

Anmeld

6. februar 2015

mor88

April-baby skriver:

Hvilken slags penicillin er det?

har de ikke undersøgt hvilke bakterier der er tale om??

Anmeld

6. februar 2015

Tranebaer

Ved ikke hvilke piller du får, men selexid plejer at hjælpe for mig. Havde engang blærebetændelse i 8 mdr. og fik den ene kur efter den anden af alle mulige forskellige slags. Det der til sidst hjalp var en langvarig kur med nitrofurantion (tror jeg det hedder - de små gule piller, der farver ens tis neonfarvet, hvis du har prøvet dem). Normalt får jeg dem i ca. en uge, 4 om dagen. Men jeg fik dem i stedet 1 om dagen i 100 dage. Derefter havde jeg ikke blærebetændelse i 1-2 år (plejer at have det en gang om mdr). Det er ikke så skrapt for kroppen og holder det langt væk, når ikke andet hjælper. Ved dog ikke om man må få dem som gravid.

Anmeld

6. februar 2015

April-baby

sne190810 skriver:

Suppler med noget tranebær saft sammen med din penicillin. Evt undersøg om du kan få noget andet end bredspektret penicillin. 

Min mor kom med nogle kapsler, da de mener der er bedre end saft, så må vi jo vente og se om det hjælper, håber!!

Anmeld

6. februar 2015

April-baby

Tranebaer skriver:

Ved ikke hvilke piller du får, men selexid plejer at hjælpe for mig. Havde engang blærebetændelse i 8 mdr. og fik den ene kur efter den anden af alle mulige forskellige slags. Det der til sidst hjalp var en langvarig kur med nitrofurantion (tror jeg det hedder - de små gule piller, der farver ens tis neonfarvet, hvis du har prøvet dem). Normalt får jeg dem i ca. en uge, 4 om dagen. Men jeg fik dem i stedet 1 om dagen i 100 dage. Derefter havde jeg ikke blærebetændelse i 1-2 år (plejer at have det en gang om mdr). Det er ikke så skrapt for kroppen og holder det langt væk, når ikke andet hjælper. Ved dog ikke om man må få dem som gravid.

Det er selexid jeg får,  ku ik tåle dem til at starte med, sp fik nogle andre, de hjalp kun i en dag os kom det igen ��. Føler helt FET er håbløst at komme af med det. 

Anmeld

6. februar 2015

April-baby

mor88 skriver:

Hvilken slags penicillin er det?

har de ikke undersøgt hvilke bakterier der er tale om??

Selexid. 

De dyrker urinen hvergang, så tror ikke. 

Anmeld

6. februar 2015

mor88

April-baby skriver:

Selexid. 

De dyrker urinen hvergang, så tror ikke. 

Jeg har nemlig også blærebetændelse, nu for 2. Gang, og det blev sendt til dyrkning på sygehuset.

Lægen havde først ordineret mig Selexid, men det kan slet ikke slå de bakterier ned. Jeg får pancillin nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.