Vuggestuestart , puha

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2015

Chevro

Jeg har erfaret at det er moren der er problemet når børnene skal afleveres  Jeg gik hurtigt fra at nusse pusse og have en lang aflevering - til at han fløj over til dp moren og mor her spillede glad og tilfreds osv og pjattede, og gik ret hurtigt igen. Så gik der ikke mere end et par dage, så havde drengen den samme attitude ved aflevering  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

Clisolka

Storesøster var 10½ mrd. da hun i sin tid startede i vuggestue, der var både jeg og hun klar til nye udfordringer  Hun blev kørt ind på 1 uges tid, så havde jeg 1 uge tilbage inden jeg skulle retur på arbejdet efter barslen. 

Lillebror startede da han var 8 mrd. Det var en lidt hård barsel med ham - han startede med kolik  Jeg skrev ham selv op da han var 8 mrd., netop for at jeg skulle nå at indkøre ham inden ferieperioden. Han startede 1/6 sidste år. Samtidigt blev storesøster overflyttet til børnehaven i samme hus, da hendes gamle børnehave skulle lukke. 

Jeg havde så til 1/8 med at indkøre dem begge. Jeg er glad for at jeg valgte at køre ham ind 1 måned før tid pga. sommerferien imellem pædagogerne, for jeg kunne give dem korte dage - og have dem hjemme det første stykke tid med sygdom, uden at have dårlig samvittighed mht. arbejdet 

Anmeld

4. februar 2015

lineog4

A&F skriver:

Fik helt ondt i maven i dag, da jeg modtog brev om plads i vuggestuen hvor min datter også går. Min søn skal dog først starte til juli, da vil han være 11 mdr. Men han vil stadig være en baby . Min datter var først 18 mdr da hun startede i vuggestue og det gik heldigvis rigtig godt. ( Kunne gå med hende hjemme pga manden og jeg var begge studerende og kunne passe hende på skift, ) . Men denne gang vil det være anerledes med min lille dreng. Den eneste grund til at han skal starte når han er 11 mdr er pga barsel slutter , og jeg skal søge arbejde og jeg ved jo ikke om jeg er heldig at få det med det samme, eller om der går måneder. Jeg ville ønske jeg kunne beholde ham hjemme indtil da, men alt det med indkøring skal jo være klaret og hvem ved hvor jeg er mht arbejde til den tid. Gid jeg kunne holde ham hjemme lidt mere. Kan slet ikk begribe det, selvom der er lang tid til juli . Hvordan klarede I mødre det med indkøring af baby på 11 mdr ? Og hvad med baby? Hvor længe ,var I væk fra baby som "arbejdsløse" ? ,Jeg vil helst hente tidligt , når muligheden er der inden jeg får arbejde. En ting jeg kan være glad for, er at min datter og søn er i samme institution. 

Helt samme historie, min store datter startede først da hun var cirka 16 mnd og min søn der var barslen slut da han var lidt over 10 mnd og jeg var arbejdsløs.

Jeg var så heldig så jeg fik et vikariat da barslen sluttede, så jeg slet ikke nåede at tænke over det - for tror simpelthen ikke jeg kunne have afleveret min lille trold for at gå hjem. 

Men indkøringen gik helt okay, han kom også ned til storesøster. Ja den var faktisk nemmere end med storesøster. Men jeg kan da stadig snøfte lidt over han som den eneste er kommet så tidligt afsted og så endda som den eneste også til 5 dage om ugen i vuggestue. Med de to andre har jeg haft en fridag om ugen det meste af deres institutionsliv - med den mindste hele hans institutionsliv.

Anmeld

4. februar 2015

A&F

lineog4 skriver:

Helt samme historie, min store datter startede først da hun var cirka 16 mnd og min søn der var barslen slut da han var lidt over 10 mnd og jeg var arbejdsløs.

Jeg var så heldig så jeg fik et vikariat da barslen sluttede, så jeg slet ikke nåede at tænke over det - for tror simpelthen ikke jeg kunne have afleveret min lille trold for at gå hjem. 

Men indkøringen gik helt okay, han kom også ned til storesøster. Ja den var faktisk nemmere end med storesøster. Men jeg kan da stadig snøfte lidt over han som den eneste er kommet så tidligt afsted og så endda som den eneste også til 5 dage om ugen i vuggestue. Med de to andre har jeg haft en fridag om ugen det meste af deres institutionsliv - med den mindste hele hans institutionsliv.

Heldigt,  at du så også var beskæftiget med noget imens han skulle starte så. Jaa, jeg tænker den følelse du kan føle engang imellem er samvittigheden man får som mor . Vi vil jo gerne vores børn , og passe dem, men nogle gange er man jo nødt til at tage tingene som de nu er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.