A&F skriver:
Fik helt ondt i maven i dag, da jeg modtog brev om plads i vuggestuen hvor min datter også går. Min søn skal dog først starte til juli, da vil han være 11 mdr. Men han vil stadig være en baby
. Min datter var først 18 mdr da hun startede i vuggestue og det gik heldigvis rigtig godt. ( Kunne gå med hende hjemme pga manden og jeg var begge studerende og kunne passe hende på skift, ) . Men denne gang vil det være anerledes med min lille dreng. Den eneste grund til at han skal starte når han er 11 mdr er pga barsel slutter , og jeg skal søge arbejde og jeg ved jo ikke om jeg er heldig at få det med det samme, eller om der går måneder. Jeg ville ønske jeg kunne beholde ham hjemme indtil da, men alt det med indkøring skal jo være klaret og hvem ved hvor jeg er mht arbejde til den tid. Gid jeg kunne holde ham hjemme lidt mere. Kan slet ikk begribe det, selvom der er lang tid til juli . Hvordan klarede I mødre det med indkøring af baby på 11 mdr ? Og hvad med baby? Hvor længe ,var I væk fra baby som "arbejdsløse" ? ,Jeg vil helst hente tidligt , når muligheden er der inden jeg får arbejde. En ting jeg kan være glad for, er at min datter og søn er i samme institution.
Da jeg selv er hjemmegående, var planen også at holde vores søn hjemme i mindst et år og at han ikke skulle starte op i dp før efter nytår i år, han er nu 15 mdr.
I den mødregruppe jeg var i, var der også bekymring blandt et par mødre om at deres børn skulle starte i vuggestue flere måneder før, for det var jo nogle små pus på det tidspunkt.
Jeg husker at jeg selv sad og holdt min søn ind til mig og tænkte at det var godt det ikke var mig der skulle aflevere ham, der var han 6-7 mdr.
Da han var mellem 9-10 mdr var jeg ved at få pip over at have ham hjemme, jeg kunne bare mærke på ham at han var så klar til at komme afsted og få nogle udfordringer. Han nåede dog at blive 12 mdr inden han kom til den første dp og 13 mdr da han startede ved nr 2 hvor han er nu.
Indkøringen gik ikke godt hos den første dp-mor, de havde ikke den rigtige kemi, der stoppede vi ham efter 7 dage og havde ham så hjemme knap 3 uger til han startede hos den næste, her gik det over alt forventning, han var på "fuldtid" efter bare 7 dage og har været det siden (minus sygdom).
Når jeg går hjemme, har jeg aldrig set det som en nødvendighed at jage ham op af sengen kl 6 og stresse afsted så han er i dp kl 7, min søn er lidt af et b- menneske som sin mor, så vi tager det stille og roligt om morgenen, han bliver afleveret mellem 8-8.30 og jeg henter ham kl 15.
Det tager lidt tid at vende sig til for moderen at skulle undvære ham i så mange timer, men bare man husker at tænke på at han sover halvdelen af tiden mens han er der