Hvornår nr 2(3)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
5 svar
3 synes godt om
3. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg stå den situation at min kære datter nu er 15 måneder, og vi er så småt begyndt at tænke den næste, men vi kan ikke blive enig om hvornår vi skal starte projektet. 

Min mand har i forvejen en på 8,5 år, som vi har hver anden weekend. 

Enten skal vi starte her til sommer eller vente til næste sommer. 

Hvad vil I forestå? 

Tænker både vores fælles datter og hans fra et tidligere forhold, skal vi tænke på, at de begge vil blive påvirket at få et nyt medlem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

Looni

Anonym skriver:

Jeg stå den situation at min kære datter nu er 15 måneder, og vi er så småt begyndt at tænke den næste, men vi kan ikke blive enig om hvornår vi skal starte projektet. 

Hvad vil I forestå? 

Tænker både vores fælles datter og hans fra et tidligere forhold, skal vi tænke på, at de begge vil blive påvirket at få et nyt medlem. 

Det er rigtig svært at svare på, da det jo er rigtig forskelligt fra par til par, hvornår man føler sig klar til at få en mere.

men jeg kan kun svare for mig selv, vores søn bliver 18mdr her den 25. Feb, og jeg er i dag 4+4 med lillesøster/-bror 

så der bliver lidt over 2år imellem dem, hvis alt går vel, og det ser vi som en god aldersforskel 

Anmeld

3. februar 2015

Bshizzle

Som skrevet.. Så er det svært at svare på, for det kommer helt an på hver familie og ønsker 

Der er mange der kan se en fordel ved at ha børn tæt på hinanden.... Og andre det modsatte 

Jeg har selv erfaring for det modsatte.. 

Der er 6 år mellem mine dejlige drenge, og jeg er SÅ glad for det! 

Storebror er sådan en stor hjælp (har han altid været).. Og han var faktisk så hjælpsom nu, at han tager lillebror op (3år) hver dag, sætter morgenmad frem, finder tøj til ham, lærer ham at læse, lærer ham Engelsk (YEP.. ) 

Til trods for den store forskel, så er det så ens at de begge leger med det samme legetøj og kan holde hinanden ud (de sover pt sammen). 

Så det er forskelligt fra familie til familie.. 

Anmeld

3. februar 2015

M (:

Anonym skriver:

Hvad vil I forestå? 

Herhjemme venter vi på lillebrøsters ankomst. Storebror vil være 2 år og 2 mdr ved termin. (: 

Anmeld

3. februar 2015

MHB

Det kommer som flere nævner an på hvordan man er som familie og hvad man føler er det rigtige!

Vi havde besluttet os for at begynde på projekt lillebrøster til sommer, så der ville være omkring 3 år mellem vores søn og en lillebrøster. Lillebrøster ville det dog anderledes og nu får vi i stedet omkring 2,2 år mellem.

Grunden til at jeg gerne ville have ventet var pga. min job situation og så synes jeg bare 3 år mellem var en super aldersforskel! Nu hvor fidusen er på vej kan jeg dog sagtens se fordelene ved at de bliver tættere! 

Anmeld

3. februar 2015

FruStolpe

Her blev det til 3 år og 7 mdr mellem vores.

Men jeg mener nu heller ikke at man skal planlægge ud fra søskende, men ud fra hvornår det passer ind i mors og fars liv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.