Mrsopsand skriver:
Er der mon nogen herinde med diagnosen angst der vil dele deres erfaringer i forhold til fødsel?
Jeg lider selv af angst og fødslen fylder meget for mig da jeg er nervøs for at angsten vil overtage og at jeg ikke kan klare en normal fødsel.
Jeg vil helt sikkert tale med både jordemoder og fødselslæge om de. Lige nu var jeg bare interesseret i om der var andre ligesindede der ville dele deres erfaringer.
Jeg lider af generaliseret angst og jeg var frygtelig bange/angst for min fødsel. Var førstegangs.
Jeg nød aldrig min graviditet 100%, for jeg vidste at dagen ville komme, hvor min søn skulle til verden. Jeg var angst for smerterne, hvordan jeg ville håndtere dem og om jeg kunne håndtere dem.
Da min fødsel gik i gang ved vandafgang om natten skete der noget indeni mig. Det var ikke angst jeg blev fyldt af, men en styrke og en kampklar urkvinde der vidste, at nu var det nu.
Jeg fik skrevet i min journal, at jeg havde angst og at dette kunne udgøre en risiko for anfald. Jordemødrene på min fødestue var altså bevidste om min angst, og jeg var i vildt gode hænder.
Jeg tænkte også, at jeg nok ikke kunne klare en normal fødsel, men det kunne jeg.
Jeg fik en epiduralblokade og den var jeg super glad for.
Da jeg lå med veer inden blokaden havde jeg slet ikke tid til at være angst. Jeg var koncentreret og kunne ikke tænke ret meget. Det vil være løgn, hvis jeg sagde at det ikke gjorde ondt. Det gør ondt! Jeg kom også ud til grænsen flere gange, men jordemødrene hjalp mig, roste mig og var der for mig. Min kæreste var også til stor hjælp og det gav også en ubeskrivelig tryghed, midt i alle smerterne, at have ham ved min side.
Da jeg havde født min søn og fik ham op på brystet var følelserne fantastiske! Jeg gjorde det! Du gør det samme.. 
Anmeld