Min dreng river bleen af!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
14 svar
2 synes godt om
1. februar 2015

Anonym trådstarter

Min søn på 3,5 år har været renlig om dagens lang tid nu. Men tisser vildt meget om natten. Er faktisk oppe og skifte hans ble hver nat.

men nu har han fået den ide at han ikke VIL have ble på. Han bliver helt hysterisk. Har så givet ham den på da han faldt i søvn men så vågnede han sørme fordi han tissede i den og rev den af og ville kun sove videre uden.

What to do?

Enten er jeg jo mega heldig at han virkelig bliver renlig nu. Tvivler. Ellers skal jeg op til en våd seng om et par timer hvor han igen ikke vil have ble på. Og hvis jeg giver ham den på vågner han og skriger. Og tro mig han er stædig.

Vil så gerne at han får en god søvn, han skal jo op og i børnehave i morgen.

gad viden om det er nogen som har prøvet noget lign. Hvordan gik det? Blev barnet mirakuløst renligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Min søn på 3,5 år har været renlig om dagens lang tid nu. Men tisser vildt meget om natten. Er faktisk oppe og skifte hans ble hver nat.

men nu har han fået den ide at han ikke VIL have ble på. Han bliver helt hysterisk. Har så givet ham den på da han faldt i søvn men så vågnede han sørme fordi han tissede i den og rev den af og ville kun sove videre uden.

What to do?

Enten er jeg jo mega heldig at han virkelig bliver renlig nu. Tvivler. Ellers skal jeg op til en våd seng om et par timer hvor han igen ikke vil have ble på. Og hvis jeg giver ham den på vågner han og skriger. Og tro mig han er stædig.

gad viden om det er nogen som har prøvet noget lign. Hvordan gik det? Blev barnet mirakuløst renligt?

Du kan jo prøve at lave en aftale med ham at han må præve at sove iden ble, og at han hvis han vågner og skal tisse, at han så enten henter dig/kalder på dig så i kan gå på toilettet, med mindre han kan selv. 

Det er nu han har alderen til at skulle begynde at blive renlig, så det at i snakker om det gør at han ved hvad han skal gøre. 

Og så ikke drikke noget en time før sengetid, og tisse inden sengetid kan også hjælpe. 

Og så må du væbne dig med tålmodighed. For det skal nok komme.  

Anmeld

1. februar 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Du kan jo prøve at lave en aftale med ham at han må præve at sove iden ble, og at han hvis han vågner og skal tisse, at han så enten henter dig/kalder på dig så i kan gå på toilettet, med mindre han kan selv. 

Det er nu han har alderen til at skulle begynde at blive renlig, så det at i snakker om det gør at han ved hvad han skal gøre. 

Og så ikke drikke noget en time før sengetid, og tisse inden sengetid kan også hjælpe. 

Og så må du væbne dig med tålmodighed. For det skal nok komme.  

Ja han har alderen, men han har aldrig haft en tør ble efter natten. Har læst de først er klar når bleerne begynder at være tørre. Og det jo en fiks ide han har fået lige i dag hvor han slet ikke havde nogen selvkontrol og var blevet alt for overtræt og ikke ville sove. Han kunne til sidst gå i seng men ville ikke sin ble. Troede bare han ville sove når han fik ble på. Men han vil ikke og er så fast besluttet så han vågner og tager den af. 

Nå men har smidt en gammel madras under ham så de ikke går ud over hans egen. Så må vi jo se.

Anmeld

2. februar 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja han har alderen, men han har aldrig haft en tør ble efter natten. Har læst de først er klar når bleerne begynder at være tørre. Og det jo en fiks ide han har fået lige i dag hvor han slet ikke havde nogen selvkontrol og var blevet alt for overtræt og ikke ville sove. Han kunne til sidst gå i seng men ville ikke sin ble. Troede bare han ville sove når han fik ble på. Men han vil ikke og er så fast besluttet så han vågner og tager den af. 

Nå men har smidt en gammel madras under ham så de ikke går ud over hans egen. Så må vi jo se.

De er jo klar når de vil af med den... Altså til at begynde at skulle blive blefri. 

Vi kæmpede med vores dreng om dagen (ikke med tis, men det andet) det var hver dag i en lang periode. Og han VILLE ikke have ble på når først den var smidt. Det tog nogle måneder. og sådan er det  

Anmeld

2. februar 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

De er jo klar når de vil af med den... Altså til at begynde at skulle blive blefri. 

Vi kæmpede med vores dreng om dagen (ikke med tis, men det andet) det var hver dag i en lang periode. Og han VILLE ikke have ble på når først den var smidt. Det tog nogle måneder. og sådan er det  

Han har lige tisset alt vådt i dyb søvn. Han sover inde hos os. Han var slet ikke klar over han havde tisset før han vågnede ved at jeg gav ham tørt tøj.

det kun lidt over en time siden han tissede sidst.

tror du virkelig han er klar?  

Anmeld

2. februar 2015

majba

Anonym skriver:

What to do?

Hvis bleen er våd hver nat, så skal han ikke have den af. Nogle tisser mere om natten end andre  

jeg ved ikke hvilke slags ble han har på, men på nogle hjælper det at det er en bukseble og ikke en alm ble. Ellers må i bare være meget bestemte omkring at få bleen på, for det er synd for ham og jer at han vågner våd 

Anmeld

2. februar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

What to do?

Det prøvede vi også et par dage, men en gang pakketape henover blesnipperne løste problemet, og så var vi meget bestemte overfor, at man skulle have ble på (2 år og slet ikke klar).

Hvis du vil kaste dig ud i befri-projektet, kunne det være en ide at købe tisselagner (vådliggerunderlag), vi købte til den førstefødte og det har været en stor hjælp til alle 3, jeg bruger dem også til blebørn, når de har høj feber, så de kan ligge uden ble, det er rarere, når man er meget varm.

Anmeld

2. februar 2015

miss-cl

Han lyder ikke klar, måske skulle i tage ham op og tisse når går i seng.

Og som en anden skriver ikke noget at drikke en time Før sengetid, få tisset af.

Anmeld

2. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Han er helt sikkert IKKE klar til, at få bleen af om natten. Vores søn var 4,5 år før han blev renlig om natten. Det tog 1 år efter han blev det om dagen.

Vores datter blev renlig både dag og nat med det samme, da hun var 3 år.

Børn er forskellige og gør tingene i forskellige tempoer

Anmeld

2. februar 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Han har lige tisset alt vådt i dyb søvn. Han sover inde hos os. Han var slet ikke klar over han havde tisset før han vågnede ved at jeg gav ham tørt tøj.

det kun lidt over en time siden han tissede sidst.

tror du virkelig han er klar?  

Der er jobforskel på at være klar til at smide bleen og så på rent faktisk st være renlig. Det er noget der kommer. Og hvis det er at han bare ikke kan blive renlig om natten lige nu, jamen så må i finde på noget hvor han får natble på... Og der kan en bukseble måske gøre tricket. I må prøve jer frem. Der findes jo tonsvis af bleer og natbleer osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.