fødselsdepression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2015

tweety2060

Inger skriver:

Jeg var tilknyttet en mor/barn gruppe i min kommune. Det var hver anden tirsdag fra 10-12 og med børn. Her var der 2 sundhedsplejesker. Det fungere fint for mig.. 

Vi kunne sidde på en madras med børnene hvis de var vågne, eller de lå selv og legede, og vi lavede også babymassage.

Jeg syntes det var meget rart at vide at man ikke var den eneste der syntes det var svært at blive mor, dog havde vi jo alle vores forskellige baggrunde for at være der, men absolut bedre end ingenting :-)

Håber du får det bedre og finder noget der virker for dig 

Se det lyder meget mere som mig... at ungerne er tilladte... og rigtig fint med madras :-D 

Ja vi havde en super hård start og det mærker jeg stadig i høj grad.  

Jeg er meget glad for mulighed for at komme i samtale gruppe men det er børnepasning der driller. ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2015

Sprit25

tweety2060 skriver:

Ahh hvor er du sød :-D

Nej arbejdsplads ved det ikke og tror heller ikk han ville kunne få fri i 3 timer i12 uger. ... ikke fordi de ikke vil men det er midt i arbejdstiden. ...

Du ville blive chokeret! Min kæreste er kok på cafe. Jeg ringede grædende en fredag at han skulle komme hjem. Hans chef smed ham ud af køkkenet og hjem til mig! Det hører ikke til i den branche. Snak med arbejdspladsen! 

Anmeld

31. januar 2015

moaren

Jeg var med i et gruppeforløb efter mit 2. barn. I starten var det hver uge, men derefter hver 14.dag. Det var uden børn og det var for at det kun skulle handle om mødrene. Hvilket jeg faktisk syntes var meget fornuftigt. Det var min sundhedsplejerske og en psykolog som stod for forløbet og det hjalp mig godt videre

Jeg kan godt forstå du tænker over det og jeg ville heller ikke bryde mig om at aflevere min guldklump til en fremmed, men som andre skriver, så prøv om ikke din kæreste/mand kan få fri til at have bebs. Det kunne også være at familien kunne hjælpe nogle af gangene.

Mit forløb var fra 12-14  

Anmeld

1. februar 2015

camilla123

Hejsa,

jeg deltog i en gruppe, hvor der var en psykolog og en sundhedsplejerske til stede udover de andre mødre (vi var en 4-6 stykker til stede per gang). Tilbudet var gratis fra kommunen, og jeg er SÅ glad for, at det var en mulighed.

De foretrak, at det var uden børn, men de vidste også godt, at mange ikke havde mulighed for pasning, så man måtte altid gerne tage dem med. Jeg synes nu, det var rart, når jeg kunne få min datter passet, for så kunne jeg holde fokus 100% på samtalerne og gruppen.

Det skal dog siges at ingen i gruppen havde en decideret fødselsdepression. Det blev mere forklaret som "efterfødselsreaktion" og for mødre, som havde haft en svær start.

For mig var det fantastisk at have et frirum, hvor man kunne dele sine tanker med ligesindede og blive taget seriøst og få hjælp uden at blive dømt eller set skævt til. 

Mvh Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.