WiitrioeN skriver:
ja men det hjælper da ikke hvis han er på lærlinge løn... hvis man er to har man jo også de flere udgifter...
Det kan ikke passe at bare fordi man er to så skal man lide uder det hvis man vil have en uddannelse, jeg kan IKKE få en uddannelse ene og alene pga. at vores økonomi ikke ville kunne hænge sammen hvis jeg påbegynder en uddannelse og der er intet hjælp at hente nogen steder fra, og hvis du spøger på kommunden så lever vi også meget sparsomt, og kan det virkelig passe at bare fordi man forbliver sammen så kan slæbe, lide og kæmpe en værre kamp, self. burde der være mere til enlige men altså hallo vi andre er også bare mennsker vi har også børn at forsørge, og vi er altså to det vil sige 2xgane alting + det der høre Daniella til... vi burde også få en ekstre hjælp når vi skal studer og også selvom vi er i et forhold med faderen...
jeg brænder for min uddannelse men vi har en datter der bla. bruger briller og der kan vi ikke få fuld støtte, hun har nogen gange nogen ekstre behov og det er ikke alt de støtter op omkring og jeg vil ikke tag lån til op over ørene for det kommer også til at remme hende og på sygehuset har vi fået at vide at vi skal være forberdt på flere senfølger og hvis de virkelig kommer har vi ikke råd til at have lån til op over ørene bare for at jeg kunne få en uddannelse som jeg brænder for...
Uanset om man er enlig eller ej burde man få ekstre støtte under uddannelse når man har barn!!!
Jeg kna ikke være mere enig i dig...
Herhjemme er jeg på su og kæresten ¨på CU(civiluddannelse), som tømre, hvilket vil sige han får alm løn under grundforløbet.
Og han er rigtig glad for det og sagde lige idag at han faktisk godt kunne tænke sig at tage tømreuddannelsen færdig. Det kan desværre bare ikke alde sig gøre før jeg er færdiguddannet og har en ordenlig indkomst, da vi bor i hus og der er f.eks. intet der hedder boligstøtte og ja, en su og en lærlingeløn kan ikke lige række til husleje, div til datteren og alle de andre udgifter man nu har...
så derfor kan jeg bare ike være enig med dig.. vi har skam snakket om vi sagtens kan forstå de folk der snyder, med at sige de bor hver for sig og på den måde får dobbelmt su og div. tilskud...!
Anmeld