SU... Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.294 visninger
35 svar
0 synes godt om
28. august 2009

MorTilGustav

Jeg begynder på mine barsels-klip fra september og da jeg ikke tager dem dobbelt over 6 mdr kan jeg se at jeg altså kun får hvad der svarer til en "normal" SU: 5.177 kr før skat ( 3.797 kr efter skat)... Det er virkelig ikke meget..! Kan se under andre indlæg at der bliver snakket om forsørgertillæg men så vidt jeg kan se er det først noget man kan få EFTER barsel..?
Jeg må vel bare krydse fingre for at jeg kan få det til at løbe rundt med diverse andre tillæg jeg har hørt om (børnetilskud etc.).. Flytter oven i hatten i større lejlighed d. 15. sep på mit nuværende kollegie hvor huslejen bliver 5400  Der går åbenbart ca 4 mdr før boligstøtten går igennem og så vil jeg VIRKELIG håbe jeg kan få de omkring 3000 kr i støtte som jeg har regnet mig frem til..!
Hader idéen om at tage lån, men det ser ud til at jeg må tage et SU-lån uanset hvad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

mor_sabina

Cecilia84 skriver:

Jeg begynder på mine barsels-klip fra september og da jeg ikke tager dem dobbelt over 6 mdr kan jeg se at jeg altså kun får hvad der svarer til en "normal" SU: 5.177 kr før skat ( 3.797 kr efter skat)... Det er virkelig ikke meget..! Kan se under andre indlæg at der bliver snakket om forsørgertillæg men så vidt jeg kan se er det først noget man kan få EFTER barsel..?
Jeg må vel bare krydse fingre for at jeg kan få det til at løbe rundt med diverse andre tillæg jeg har hørt om (børnetilskud etc.).. Flytter oven i hatten i større lejlighed d. 15. sep på mit nuværende kollegie hvor huslejen bliver 5400  Der går åbenbart ca 4 mdr før boligstøtten går igennem og så vil jeg VIRKELIG håbe jeg kan få de omkring 3000 kr i støtte som jeg har regnet mig frem til..!
Hader idéen om at tage lån, men det ser ud til at jeg må tage et SU-lån uanset hvad...

Puha ja ellers må du tage en avisrute Er også spændt på hvordan det skal løbe rundt herhjemme når jeg skal læse til feb.
Held og lykke

Anmeld

28. august 2009

W&M <3

Ja hvis du bor sammen med en og har barn så kan man ikke få mere end 5177kr før skat. Jeg har måtte tage arbejde i weekenderne fordi jeg ikke kan få mere i su. Rigtig træls.

Anmeld

28. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Cecilia84 skriver:

jeg tror godt du kan få mere hvis du er enlig!?
Jeg synes du skal tale med SU vejlederen på dit studie,hurtigst muligt og få svar derfra!

Anmeld

28. august 2009

MorTilGustav

WilliamsMor skriver:

Ja hvis du bor sammen med en og har barn så kan man ikke få mere end 5177kr før skat. Jeg har måtte tage arbejde i weekenderne fordi jeg ikke kan få mere i su. Rigtig træls.

Jeg kommer til at bo alene og er enlig forsørger så har hørt at jeg f.eks. vil kunne få noget ekstra børnetilskud.. Men så vidt jeg kan se er det kun 1195 i kvartalet..

Anmeld

28. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
der er frygteligt mange regler, men tal med dem på studiet! de kan bedst råde dig til hvad du er berettiget til
læs evt. forvirringen her:

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

Anmeld

28. august 2009

W&M <3

okay. Ja det ikke ret meget.
Men en jeg går i klasse med hun har to børn og hun får tror det er 11000 ca ud betalt hver måned. og det er med alt det tilskud hun kan få.

Anmeld

28. august 2009

saxa

Cecilia84 skriver:

Jo det passer desværre... Er selv lige vendt tilbage til studierne efter barsel (på su.) Og der er ikke mere at hente - men ved ikke om du kan få noget når du er enlig?? Må man da gå ud fra. Forsørgertillæg er først noget du kan tage i sammenhæng med et su lån efter barselen - da man ikke kan tage lån under barselen.. Men er sq ikke helt sikker på hvordan reglerne er hvis man er enlig. Men vil også sige som de andre, prøv at ringe og høre su styrelsen eller dit uddannelses sted..
God weekend herfra

Anmeld

28. august 2009

cille22

saxi skriver:

Jo det passer desværre... Er selv lige vendt tilbage til studierne efter barsel (på su.) Og der er ikke mere at hente - men ved ikke om du kan få noget når du er enlig?? Må man da gå ud fra. Forsørgertillæg er først noget du kan tage i sammenhæng med et su lån efter barselen - da man ikke kan tage lån under barselen.. Men er sq ikke helt sikker på hvordan reglerne er hvis man er enlig. Men vil også sige som de andre, prøv at ringe og høre su styrelsen eller dit uddannelses sted..
God weekend herfra

du er ikke helt rigtig på den med lånet inder barsel...

Jeg kunne godt tage alm su-lån under barsel,  men ikke det ekstra lån.

Hilsen cecilie

Anmeld

28. august 2009

saxa

du er ikke helt rigtig på den med lånet inder barsel...

Jeg kunne godt tage alm su-lån under barsel,  men ikke det ekstra lån.

Hilsen cecilie

Kunne du??? Hmmm... Mystisk for det sagde de på skolen at jeg ikke kunne.. hehe.. Måske de ikke havde helt styr på det.. Eller også havde jeg ikke helt styr på det Men pyt, vi klarede den alligevel...
God weekend til dig også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.