Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

Pigent

Chevro skriver:

Jeg kan heller ikke se hvordan vores bil skulle kunne rumme to store bagudvendte autostole 

Har du set den jeg har givet link til, den er til små biler. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

Lenats31

Mor1986 skriver:

Ah jeg mente nok jeg havde læst det.

i vores den ene bil vil det absolut ikke være noget problem med en bagudvendt. Men rænker bare vores datter ville være godt sur over at sidde sådan. Og de kan vel også blive køre syge?

men skal vi køre i vores mindre bil så kan det blive et problem. Vores datter har allerede problemer med at have benene når stolen sidder bag ved den der kører. 

Øjeg kan dog ikke helt forstå hvorfor de bagudvendte er mere sikre, min tanke gang er nok ikke logisk. Men tænker bare at kører man galt så smækker stolen vel bare op i bagsædet?

Så læg mærke til hvordan hin sidder på gulvet når hun leger.  Sidder hun også ubehageligt med benene bøjede der?

Anmeld

8. februar 2015

Lenats31

Køresyge: så er det ikke noget der sker specifikt fordi de sidder den anden vej. Det er et center i hjernen der snydes når verdenen omkring barnet er i bevægelse men barnet selv sidder stille. Det kan ske i fremadvendte også.

det er bedst at de kommer op og kan fokusere på noget udenfor bilen samt indtage frisk luft. Det der med at fokusere er noget der gøres bedst i en større bagudvendt stol faktisk - gennem bagruden. De kan se virkelig meget ud af bilen. 

Anmeld

8. februar 2015

Lenats31

Her ser du hvordan de holdes på plads og ikke ryger ind i bagsædet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. februar 2015

Lenats31

jeg har sat store bagudvendte autostole ind i masser af små biler

Anmeld

8. februar 2015

l.kjoeller

Lenats31 skriver:

Det er rigtig nok at man ville have den til 4 år (bagudvendt). Det blev dog ved de 15 måneder fordi bla. italienerene ikke mente der kunne være en større bagudvendt autostol i de biler de kører i. Det er noget skrækkeliugt vrøvl der kun stammer fra folk der ikke har noget kendskab til den type autostol. 

Reglen gælder faktisk kun producenterne og autostostolene nu. Sådan vil det være i mange år frem i tiden fordi ECE R 44/04 vil eksitere side om side med UN R129 (I-Size) i mange år endnu.

UN R129 gælder foruden producenterne - også bilproducenterne i det de skal montere I-Size isofix i deres biler. Den nuværerende bilpark med det gamle system vil eksisterer i mindst 15 år frem i tiden, da man først lige er begyndt at lave systemet.

Men at det er lovligt at sætte dem i en fremadvendt autostol fra 9 kg af og har været det i mange år. Samt at de fremadvendte bliver kåret som testvindere hver gang og at det ikke er lov at sætte dem i en fremadvendt autostol frem til mindst 4 år hverken nu eller i nærmeste fremtid kan under ingen omstændigheder sidestilles med at en fremadvendt autostol er lige så sikker som en bagudvendt - heller ikke selvom begge er korrekt anvendt og korrekt monteret. Der er mange ting der gør en bagudvendt autostol til en noget mere sikker løsning uanset hvilken bil man har-.

Og der ER plads til en større bagudvendt i små biler. Det er blot et spørgsmål om hvilken en man vælger og hvor langbenet man selv er. Har monteret store bagudvendte autostole i selv meget små biler med voksne med en højde på 180 cm+.

Men stakkels min pige på 3 hvis hun skulle sidde i den med hendes lange ben. Har vi prøvet.  Ikke et hit til lange køreture.  

Anmeld

8. februar 2015

Mor1986

Lenats31 skriver:

Så læg mærke til hvordan hin sidder på gulvet når hun leger.  Sidder hun også ubehageligt med benene bøjede der?

Nu oplever jeg sjældent hun sidder på gulvet. Men når vi kører i den mindste af vores biler så har hun meget lidt plads til hendes ben og der er et brok uden lige

Anmeld

10. februar 2015

Lenats31

Mor1986 skriver:

Nu oplever jeg sjældent hun sidder på gulvet. Men når vi kører i den mindste af vores biler så har hun meget lidt plads til hendes ben og der er et brok uden lige

Ja, men hun sidder jo i en babystol og dem kan du ikke sammenligne med de større af slagsen. Det er ikke forstørrede babystole - slet ikke

Anmeld

10. februar 2015

Lenats31

Men stakkels min pige på 3 hvis hun skulle sidde i den med hendes lange ben. Har vi prøvet.  Ikke et hit til lange køreture.  

Min var 5½ før han ikke syntes det var et hit længere

Anmeld

10. februar 2015

Lenats31

Da min egen søn sluttede med at sidde bagudvendt var han 5½ år og målte 122 cm. han vejede 22 kg. Hans ben er bestemt ikke korte og var det heller ikke dengang (er nu 7&frac12. Men det handler jo om at lade børnene selv sige fra og ikke vende dem om fordi man tror de sidder dårligt. der er faktisk fint benplads i en pæn sjat af dem - stik imod hvad de fleste tror.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.