A-kasse og barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

Nystart

Miss BananaHammock skriver:

Oki på den måde. Det giver mening. Jeg var bare overbevist om at udbetaling danmark ikke hang sammen med a-kasse. 

Mmm det gør det heller ikke, men så alligevel... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

Sprit25

Hvilken a-kasse fritager ikke studerende? Jeg ville simpelthen finde de penge må jeg godt nok indrømme. Jeg har selv CA og de fritager 

Anmeld

27. januar 2015

Miss BananaHammock

Sprit25 skriver:

Hvilken a-kasse fritager ikke studerende? Jeg ville simpelthen finde de penge må jeg godt nok indrømme. Jeg har selv CA og de fritager 

Lærernes a-kasse. 

Jeg kunne være fritaget hvis jeg betalte til efterløn i stedet, men det skulle være gjort inden jeg fyldte 30, hvilket jeg gjorde i december! Og så var det jo i princippet bare en anden udgift! 

Anmeld

27. januar 2015

l.kjoeller

Miss BananaHammock skriver:

Det er det nemlig og hvis man er på su i en del år endnu, kan det bedre betale sig at melde sig ud af a-kassen og så melde sig ind 12 mdr. før man bliver færdig så man er dp berettiget når man er færdig uddannet! Synes det er skørt at bare fordi man bliver 30, så kan man ikke blive fritaget. Det har jo ikke noget med alder at gøre. Man er vel stadig på su... 

Afhængig af om det er en videregående  uddannelse kan man  melde sig ind ved endt uddannelse  inden for 14 dage  og været berettet  til demitend sats allerede efter 14 dage  

Anmeld

27. januar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
l.kjoeller skriver:

Afhængig af om det er en videregående  uddannelse kan man  melde sig ind ved endt uddannelse  inden for 14 dage  og været berettet  til demitend sats allerede efter 14 dage  

Det kan man efter alle uddannelser jeg har en alm 3,5årig erhvervsuddannelse og kunne gøre det samme  

Anmeld

27. januar 2015

Celine89

Barselsdagpenge har ikke noget med a-kassen at gøre (barselsdagpenge og dagpenge er to vidt forskellige ting, selvom ordene minder om hinanden). Hvis du er berettiget til barselsdagpenge gennem dit studiejob, så behøver du ikke være medlem af en a-kasse for at modtage dem.

Som studerende kan du ikke bruge a-kassen til noget, udover at være berettiget til dimittendsats, når du er færdig. Så så længe du husker at melde dig ind igen senest 12 måneder før du er færdig, så synes jeg, at det er en god idé at spare de penge.

Anmeld

27. januar 2015

Miss BananaHammock

Celine89 skriver:

Barselsdagpenge har ikke noget med a-kassen at gøre (barselsdagpenge og dagpenge er to vidt forskellige ting, selvom ordene minder om hinanden). Hvis du er berettiget til barselsdagpenge gennem dit studiejob, så behøver du ikke være medlem af en a-kasse for at modtage dem.

Som studerende kan du ikke bruge a-kassen til noget, udover at være berettiget til dimittendsats, når du er færdig. Så så længe du husker at melde dig ind igen senest 12 måneder før du er færdig, så synes jeg, at det er en god idé at spare de penge.

Du har lige reddet min aften!!

Anmeld

27. januar 2015

l.kjoeller

Mor11 skriver:

Det kan man efter alle uddannelser jeg har en alm 3,5årig erhvervsuddannelse og kunne gøre det samme  

Nej det kan man ikke.. de skal have en vis længde  

Anmeld

27. januar 2015

l.kjoeller

Celine89 skriver:

Hvis uddannelse  har en vis længde  skal man ikke melde sig ind 12 mnd før for at få dimmitendsats . Man skal melde sig ind senest inden 14 dage efter endt uddannelse  og så har man kun 14 dages karantæne.  Så kan man gøre op med sig selv om det kan svare sig at melde sig ind under uddannelse  

Anmeld

27. januar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
l.kjoeller skriver:

Nej det kan man ikke.. de skal have en vis længde  

Okay, men det behøver ikk være en videregående i hvertfald, det var mere dét min pointe var  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.