Spørgsmål til konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2015

Pigent

Anonym skriver:

Er ved at planlægge konfirmation og er lidt på bar grund på flere områder . Har ingen jeg lige kan spørge til råds så prøver herinde. 

Har læst omkring bordplan , den traditionelle . Men skal man følge den ?

Laver man velkomst drink ? I så fald , hvad kan I anbefale ?

Laver man skrub af mad ?? Hvis , hvad kunne det være ? 

Vi skal i kirke ved 9 tiden , hvad tid invitere man gæsterne til ? Hvad gør man i mellem tiden fra kirke til gæsterne er inviteret ?

Jeg starter fra en af og svare på dine spørgsmål.

Synes i skal lave en bordplan der passer til jer og jeres gæster.

Jeg synes godt i kan lave en velkomstdrink der passer både til børn og voksen. Fx æble cider. (Holder i festen ude har de sikkert en ide)

Jeg synes godt i kan lave skub af mad fx hotdogs eller hvad barnet der skal konfirmeres kan lide (igen hvis i holder festen ude så har de nogle forslag)

Jeg vil invitere gæsterne til fest lige efter kirken. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Bordplanen bestemte jeg som konfirmand det gjorde mine søskende også, og hvis vi ikke havde gjort det ja så ville min mor ha gjord det men men men men min mor sad dog siden af mig... (har ingen far) 

Vi fik en ja ved ikke hvad den hed der er noget hvidvin og et eller andet kunne ikke lig den men i kan jo slå dem op også hvis der er noget i kan lig så vælg den behøver ikke være med alkohol, Google (velkomstdrink)

hvad vil din søn/datter gerne have til skrub af mad????

ved mig fik vi pizza, mine søskende, pølser og brød, suppe..

Vi skal i kirke ved 9 tiden , hvad tid invitere man gæsterne til ? Hvad gør man i mellem tiden fra kirke til gæsterne er inviteret ?

dem der var tættest på mig kom med hjem og spist kl. 12.30 ca og der fik de lækker pålæg med rugbrød de andre skulle først komme kl 18.30 om aften, hvis man skal have gæster til middag jamen så tager i hjem ind til gæsterne kommer efter kirken forså skriver i jo i indbydelsen de er velkommen i kirken kl 9 også er der fest kl 12 eller hvornår det nu er i skal holde festen

Tak for svar . Har 2 drenge som er lidt " lige glade "  Ej det er de selvfølgelig ikke men ihvertilfald ikke de store tilføjelser de har  Til hvordan det skal foregå. Jeg drikker ikke selv sådan ting så tjaa ville jo vælge det fra . Ha ha men det hjælper jo ikke hvis det hør sig til. Må tage en snak med konfirmanden om der er ønsker 

Anmeld

25. januar 2015

B&J

Anonym skriver:

Tak for svar . Har 2 drenge som er lidt " lige glade "  Ej det er de selvfølgelig ikke men ihvertilfald ikke de store tilføjelser de har  Til hvordan det skal foregå. Jeg drikker ikke selv sådan ting så tjaa ville jo vælge det fra . Ha ha men det hjælper jo ikke hvis det hør sig til. Må tage en snak med konfirmanden om der er ønsker 

jamen lav lidt med sodavand til børene også et eller andet til de voksende jeg drikker også kun sodavand når det er

og ja spørge lige om der ikke er et eller andet

men nemt nok hvis de bare kan bestemme og på sin måde kunne det jo være en hjælp for dig hvis de sagde sådan og sådan og sådan og du bare kunne tænk okay det gør vi

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

Pigent skriver:

Jeg starter fra en af og svare på dine spørgsmål.

Synes i skal lave en bordplan der passer til jer og jeres gæster.

Jeg synes godt i kan lave en velkomstdrink der passer både til børn og voksen. Fx æble cider. (Holder i festen ude har de sikkert en ide)

Jeg synes godt i kan lave skub af mad fx hotdogs eller hvad barnet der skal konfirmeres kan lide (igen hvis i holder festen ude så har de nogle forslag)

Jeg vil invitere gæsterne til fest lige efter kirken. 

Tak for svar . Jeg påtænker at gå væk fra den traditionelle bordplade men gider heller ikke ballade over valget. Festen skal holdes i en lejet lade , hvor en kogekone skal stå for maden Må høre om der er ønsker til skub af mad, forbinder det nemlig selv med natmad til fest om aftnen, så derfor i tvivl om det er brugt til konfirmation. Regner også med det til middag . Ved ikke hvor længe kirken tar 

Anmeld

25. januar 2015

Pigent

Anonym skriver:

Tak for svar . Jeg påtænker at gå væk fra den traditionelle bordplade men gider heller ikke ballade over valget. Festen skal holdes i en lejet lade , hvor en kogekone skal stå for maden Må høre om der er ønsker til skub af mad, forbinder det nemlig selv med natmad til fest om aftnen, så derfor i tvivl om det er brugt til konfirmation. Regner også med det til middag . Ved ikke hvor længe kirken tar 

Præsten ved hvor lang tid det cirka tager i kirken så spørger. Så ved i hvornår i kan holde festen.

Anmeld

26. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Er ved at planlægge konfirmation og er lidt på bar grund på flere områder . Har ingen jeg lige kan spørge til råds så prøver herinde. 

jeg vil mene at man selv bestemmer bordplan - det kommer jo an på bordene m.m.... til min konfirmation sad vi f.eks. i en hestesko mens vi sad ved 5 ell. 6 runde borde til min ene nieces mens vi ved den seneste sad ved fire firkantede borde...

jeg ville servere velkomstdrink, men det er også fordi jeg ved at min familie f.eks. kørte fra kirken og til festen (min fest startede en time efter vi var færdige i kirken) mens jeg skulle blive tilbage og få taget billeder i kirken... vores velkomstdrik var cider med frosne bær...

skrub-af mad bestemmer man også selv om man vil... man kunne f.eks. servere en let suppe, sandwiches, pølsehorn ell.lign. som den unge godt kan lide og som ikke er alt for besværligt (især hvis man selv skal stå for maden)...

jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad man laver mellem kirken og festen hvis der er lang tid i mellem, for alle de konfirmationer jeg har været til har festen ligget sådan at konfirmanden kunne nå at blive fotograferet i kirken efter gudstjenesten og så komme frem til festen...

Anmeld

26. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Lige præsic , sådan husker jeg det fra min egen. Men påtænker at lave det helt anderledes og sætte de unge sammen inkl konfirmanden . Dette er den første konfirmation på min families side ( af børnebørn mm ) men har en familie som er meget " du skylder " " sådan gør man det " osv så ved det sikkert bliver ilde set. Omvendt er det vores fest men gider heller ikke lave " ballade " mere for ungernes skyld så de kan hygge på dagen med deres jævnaldrende fremfor at sidde imellem os. Men ved ikke om ideen er dum

ideen er slet ikke dum... jeg var til konfirmation hos min niece for snart et år siden og der var vi placeret ved fire borde... det bord jeg sad ved var konfirmanden, et par af hendes veninder og de tre "unge singler" (min niece på 18, mig på 25 og min fætter på 31)...

jeg vil mene det er vigtigere for gæsterne at sidde med nogen de kan tale med end med folk fordi "det skal man i følge traditionen"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.