Spørgsmål til konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.275 visninger
16 svar
1 synes godt om
25. januar 2015

Anonym trådstarter

Er ved at planlægge konfirmation og er lidt på bar grund på flere områder . Har ingen jeg lige kan spørge til råds så prøver herinde. 

Har læst omkring bordplan , den traditionelle . Men skal man følge den ?

Laver man velkomst drink ? I så fald , hvad kan I anbefale ?

Laver man skrub af mad ?? Hvis , hvad kunne det være ? 

Vi skal i kirke ved 9 tiden , hvad tid invitere man gæsterne til ? Hvad gør man i mellem tiden fra kirke til gæsterne er inviteret ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Er ved at planlægge konfirmation og er lidt på bar grund på flere områder . Har ingen jeg lige kan spørge til råds så prøver herinde. 

Vi skal i kirke ved 9 tiden , hvad tid invitere man gæsterne til ? Hvad gør man i mellem tiden fra kirke til gæsterne er inviteret ?

Mht bordplan så bestemmer man da selv  

Velkomst drink er da festlige - men ikke et krav ... Evt hyldeblomst saft blandet med danskvand med et par frosne bær eller vindruer i hvert glas...

Skrupafmad : har prøvet både med og uden ... God skrupafmad kan være suppe, hotdogs, sandwich, boller og pålæg - hvad i og konfirmanden føler for ..  

Mindes at have inviteret til kl 12 hvis kirken er kl 10 - måske 12.30 ..  sats ikke på at kunne nå at lave mad imellem 

Anmeld

25. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Spørg konfirmanden hvad han/hun vil.

Nej, man skal ikke følge bordplanen.. Det kommer jo an på hvor man holder det, pladsen, hvordan bordene skal stå, hvem der skal sidde ved siden af hinanden.

Velkomstdrik:
Kan man selv bestemme.. Mener ikke vi havde det.
Men hvis det er om morgen, ville jeg lavet noget med juice, en punch måske.

I er færdige i kirken et sted mellem 10 og 12, så det er lige omkring frokosttid, så lav en buffet, eller en menu.

Jeg vil sige at man invitere gæster til efter kirken, det slutter, der bliver taget billeder og alt det der, og så tager man af sted til lokalet. Nogen tager måske af sted tidligere, for lige at have styr på det hele inden gæsterne kommer.

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Mht bordplan så bestemmer man da selv  

Velkomst drink er da festlige - men ikke et krav ... Evt hyldeblomst saft blandet med danskvand med et par frosne bær eller vindruer i hvert glas...

Skrupafmad : har prøvet både med og uden ... God skrupafmad kan være suppe, hotdogs, sandwich, boller og pålæg - hvad i og konfirmanden føler for ..  

Mindes at have inviteret til kl 12 hvis kirken er kl 10 - måske 12.30 ..  sats ikke på at kunne nå at lave mad imellem 

Ja ved da godt man bestemmer selv  men ved også at der er den gængse borddækning , så nysgerrig om det var et must at følge den  . Jeg skal ikke lave maden men en kogekone , men da det er første fest jeg arrengere er jeg lidt på bar bund  hvordan man lige gør. Tak for svar vedr drink og skrup af mad . Har kun været til 1 konfirmation så ved ikke lige hvad der er brugt. For skrup af mad tænker jeg som natmad  og det er jo ikke tilfælle her

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Spørg konfirmanden hvad han/hun vil.

Nej, man skal ikke følge bordplanen.. Det kommer jo an på hvor man holder det, pladsen, hvordan bordene skal stå, hvem der skal sidde ved siden af hinanden.

Velkomstdrik:
Kan man selv bestemme.. Mener ikke vi havde det.
Men hvis det er om morgen, ville jeg lavet noget med juice, en punch måske.

I er færdige i kirken et sted mellem 10 og 12, så det er lige omkring frokosttid, så lav en buffet, eller en menu.

Jeg vil sige at man invitere gæster til efter kirken, det slutter, der bliver taget billeder og alt det der, og så tager man af sted til lokalet. Nogen tager måske af sted tidligere, for lige at have styr på det hele inden gæsterne kommer.

Som skrevet er jeg på bar bund , derfor jeg spørger her konfirmanden har jo som vi forældre heller ikke prøvet det før, så ja vi ved ikke lige hvordan man gør . 

Anmeld

25. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Som skrevet er jeg på bar bund , derfor jeg spørger her konfirmanden har jo som vi forældre heller ikke prøvet det før, så ja vi ved ikke lige hvordan man gør . 

Nej, men tænker at hvis barnet er fodboldfan, balletbarn.... m.m kan man jo pynte op der, eller holde festen i lokale der betyder noget for barnet.

Det behøver jo ikke at være en kæmpe/dyr fest. Men bare et hyggeligt sted.

Ingen konfirmander har prøvet det før, men derfor kan barnet jo godt have en ide om hvad han/hun vil have af mad(livretter), hvordan der skal se ud, hvor der skal holdes...

Man kan lave det præcis som man vil, nogen holder ikke fest, men har bare familie til mad, eller tager på en tur..

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

Nej, men tænker at hvis barnet er fodboldfan, balletbarn.... m.m kan man jo pynte op der, eller holde festen i lokale der betyder noget for barnet.

Det behøver jo ikke at være en kæmpe/dyr fest. Men bare et hyggeligt sted.

Ingen konfirmander har prøvet det før, men derfor kan barnet jo godt have en ide om hvad han/hun vil have af mad(livretter), hvordan der skal se ud, hvor der skal holdes...

Man kan lave det præcis som man vil, nogen holder ikke fest, men har bare familie til mad, eller tager på en tur..

Pynten i lokalet har jeg styr på  . Menuen har vi også på plads  men det er de andre løse ting jeg er i tvivl om  som jeg spurgte ind til . Og de ting har konfirmanden ikke så megen ide om hvad / hvorfor

Anmeld

25. januar 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Ja ved da godt man bestemmer selv  men ved også at der er den gængse borddækning , så nysgerrig om det var et must at følge den  . Jeg skal ikke lave maden men en kogekone , men da det er første fest jeg arrengere er jeg lidt på bar bund  hvordan man lige gør. Tak for svar vedr drink og skrup af mad . Har kun været til 1 konfirmation så ved ikke lige hvad der er brugt. For skrup af mad tænker jeg som natmad  og det er jo ikke tilfælle her

Bordplanens udførsel er lidt som man føler for synes jeg... De allerfleste konfirmationer jeg har været til har konfirmanden siddet mellem forældrene  Og været i centrum ... Resten af bordplanen har været som det har passet med pladsen ... 

Er i meget traditionelle i familien ? 

Anmeld

25. januar 2015

B&J

Bordplanen bestemte jeg som konfirmand det gjorde mine søskende også, og hvis vi ikke havde gjort det ja så ville min mor ha gjord det men men men men min mor sad dog siden af mig... (har ingen far) 

Vi fik en ja ved ikke hvad den hed der er noget hvidvin og et eller andet kunne ikke lig den men i kan jo slå dem op også hvis der er noget i kan lig så vælg den behøver ikke være med alkohol, Google (velkomstdrink)

hvad vil din søn/datter gerne have til skrub af mad????

ved mig fik vi pizza, mine søskende, pølser og brød, suppe..

dem der var tættest på mig kom med hjem og spist kl. 12.30 ca og der fik de lækker pålæg med rugbrød de andre skulle først komme kl 18.30 om aften, hvis man skal have gæster til middag jamen så tager i hjem ind til gæsterne kommer efter kirken forså skriver i jo i indbydelsen de er velkommen i kirken kl 9 også er der fest kl 12 eller hvornår det nu er i skal holde festen

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Bordplanens udførsel er lidt som man føler for synes jeg... De allerfleste konfirmationer jeg har været til har konfirmanden siddet mellem forældrene  Og været i centrum ... Resten af bordplanen har været som det har passet med pladsen ... 

Er i meget traditionelle i familien ? 

Lige præsic , sådan husker jeg det fra min egen. Men påtænker at lave det helt anderledes og sætte de unge sammen inkl konfirmanden . Dette er den første konfirmation på min families side ( af børnebørn mm ) men har en familie som er meget " du skylder " " sådan gør man det " osv så ved det sikkert bliver ilde set. Omvendt er det vores fest men gider heller ikke lave " ballade " mere for ungernes skyld så de kan hygge på dagen med deres jævnaldrende fremfor at sidde imellem os. Men ved ikke om ideen er dum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.