Sove lidt mere :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2015

san

Chevro skriver:

Tror min søn var 5 uger, og han kunne også sove så længe om dagen. Men når du siger mad? Jeg tænker at det måske kan være der det trykker? 

Mad der trykker??? ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Chevro

san skriver:

Mad der trykker??? ..

Haha, Ja det er en talemåde 

Jeg tænker om barnet får nok, er ordenligt mæt osv. Det er ofte en vigtig del af søvnen  

Anmeld

25. januar 2015

L&V

san skriver:

Hvor gammel var jeres barn, da de begyndte at sove 5 timer i træk?? hvordan sov de inden da ved i hvad der sket da de begyndte at sove mere...  

Min er nu 7 mdr snart, og han vågner stadig hver 2-3 time for mad og nogen gange bare for lige at blive puttet

Min datter var knap 8uger da hun sov igennem og min søn er 18 mdr og sover stadig ikke igennem. Ik pga mad men ja det gør han bare ik

Anmeld

25. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
san skriver:

Hvor gammel var jeres barn, da de begyndte at sove 5 timer i træk?? hvordan sov de inden da ved i hvad der sket da de begyndte at sove mere...  

Min er nu 7 mdr snart, og han vågner stadig hver 2-3 time for mad og nogen gange bare for lige at blive puttet

Min på 3 år vågner 3-4 gange pr nat, det svare vel til at han vågner hver 3-4 time, han skal dog bare lige have sin sut og have dyne på og holdes lidt om, så sover han videre.

men håber for dig din sover bedre end min. Tror de er omkring to til tre mdr normalt når de begynder at sove igennem.

Anmeld

25. januar 2015

san

Chevro skriver:

Haha, Ja det er en talemåde 

Jeg tænker om barnet får nok, er ordenligt mæt osv. Det er ofte en vigtig del af søvnen  

Det tror jeg han får han får flaske hver 3-4 time og han spiser sldrig den  hele op, altid lidt tilbage. Og så han grød formiddag og mos aften.. Men

han kommer ikke rigtig af med afføring, så ringer til sp imorgen og snakker med hende.. 

Anmeld

25. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
san skriver:

Det tror jeg han får han får flaske hver 3-4 time og han spiser sldrig den  hele op, altid lidt tilbage. Og så han grød formiddag og mos aften.. Men

han kommer ikke rigtig af med afføring, så ringer til sp imorgen og snakker med hende.. 

Det er da ikke vildt meget rigtig mad han får så? Hvornår begyndte I på ske mad?

Min datter begyndte at sove igennem da hun begyndte at få 3 måltider rigtig mad. - dvs hun var 5½ mdr. 
Nu er hun 6½ og får 4x rigtig mad om dagen. 

Hun bliver også meget let hård i maven, så hun får hver dag lidt sveskemos med creme fraiche 38% enten til mellemmåltid eller til dessert. - Det holder gang i maven

Anmeld

25. januar 2015

san

MummiT skriver:

Det er da ikke vildt meget rigtig mad han får så? Hvornår begyndte I på ske mad?

Min datter begyndte at sove igennem da hun begyndte at få 3 måltider rigtig mad. - dvs hun var 5½ mdr. 
Nu er hun 6½ og får 4x rigtig mad om dagen. 

Hun bliver også meget let hård i maven, så hun får hver dag lidt sveskemos med creme fraiche 38% enten til mellemmåltid eller til dessert. - Det holder gang i maven

Jeg tror han var 5 mdr da vi prøvet første gang, men stoppet igen fordi han ikke gad.. Så en uge inden han blev 6 mdr begyndte vi på grød, han er stadig ikke god til det, men spiser da lidt grød, men er mere glad for mos.. Vi giver også sveske mos, men hjælper ikke her.. 

Anmeld

25. januar 2015

Chevro

san skriver:

Nå okay, vi brugte slet ikke flaske så meget. Men rigtig mad da han var så stor. Men vi startede grød fra 4 mdr, ugen før nærmest. Og så almindelig mad fra 6 mdr. Med forbehold - og så alt mad fra 7-8 mdr.

Men det er jo efter behov og hvad man er til. Min søn sov bare dårligt da han havde fået bryst og mme i 3 1/2 måned, så det kom automatisk hurtigt på mere mættende ting. :-) 

Anmeld

25. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
san skriver:

Jeg tror han var 5 mdr da vi prøvet første gang, men stoppet igen fordi han ikke gad.. Så en uge inden han blev 6 mdr begyndte vi på grød, han er stadig ikke god til det, men spiser da lidt grød, men er mere glad for mos.. Vi giver også sveske mos, men hjælper ikke her.. 

Ja okay. Min datter er rigtig grund-sulten, og det har tydeligt kunne mærkes på hendes søvn. Da hun blev 3 mdr var mme SLET ikke nok til hende, hun vågnede OFTE og var sulten, og kunne heller ikke sove om dagen fordi hun bare var sulten. Så hun har fået vælling siden, og skemad fra 4 mdr. 

Kunne du overveje med et ekstra måltid mos? Evt lidt kød i? Det mætter dejligt

Du kan også evt. blande grød og mos. Så får han den gode smag fra grønsagerne og den lidt større fylde og mæthed fra grøden. Det har jeg også flere gange brugt til min datter. 

Ifht maven, så han du også prøve med lidt lactulose, men snak med sp inden

Anmeld

25. januar 2015

modesty

Da min dreng var 7 mdr. vågnede han hver halvanden time. Da han var 10 mdr. droppede jeg natamningen, og så begyndte han at sove 3 timer i streg. Han har nok været omkring halvandet før han var nede på en enkelt opvågning, og sov først igennem da han var 2. Da han var 2 et halv begyndte han igen at vågne 1-2 gange hver nat, og er først nu 3,3 år begyndt at sove igennem igen (5 ud af 7 nætter).  for at det kun går i den rigtige retning fra nu af.

Det er SÅ individuelt. Der er ingen der kan fortælle dig hvordan dit barn kommer til at sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.