Kan jeg ringe til vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg slår mig selv i hovedet, for jeg er sku et fjols! 

men sagen er den jeg er 12+1 idag, og lider meget af min graviditet, som RIGTIGT meget ! 

siden i tirsdags har jeg måtte være sygemeldt pga kvalme og opkast som bare har varet konstant hele dagen 

ALT ER PRØVET og nu kaster jeg håndklædet i ringen !!

skulle ha ringet til min læge igår men ja fik det ikke gjort 

og nu står jeg her til eftermiddag efter at ha kastet op for 5 gange idag nået et punkt hvor jeg bare er ved at storttude af det hele!! 

kan man kontakte vagtlægen om hjælp til kvalmestillende????

for jeg kan ikke mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

Nystart

Man kan få nogle stik piller...... på recept... men tror ikke det er noget vagtlægen ligger inde med,.....

Man kan også få dem som alm piller... LA VÆR at få den og be om at få det du skal ha som stikpiller....... alt andet er spild af penge og koster nok bare en ekstra kaste op tur...

Prøv at ring til vagtlægen og forhør dig... 

Anmeld

24. januar 2015

August2015

Hej 

Jeg er 11+3 og har virkelig også været hårdt ramt...og meget sygemeldt fra arbejdet :-( Jeg har fået akupunktur et par gange og det har hjulpet rigtigt meget. Kvalmen er ikke 100% væk.... men klart på tilbagetog... og har ikke kastet op i en hel uge nu. 

For et par uger siden havde jeg en fredag, hvor jeg kastede op 12 gange... selv når jeg forsøgte at drikke lidt vand kom det op igen.... til sidst var det bare ren mavesyre, der kom op... og det gjorde så ondt... jeg græd og græd.. og ringede til sidst til vagtlægen (havde snakket med egen læge om morgenen)... jeg fik fat i en rigtig sød kvindelig vagtlæge, men hun sagde, at jeg ikke kunne få kvalmestillende, da der er risiko for at skade fosteret.... og det vil jeg jo på ingen måde.

Jeg har efterfølgende været hos egen læge. Hun sagde det samme som vagtlægen... de vil ikke give kvalmestillende af hensyn til fosteret.

Jeg bestilte herefter tid til akupunktur... og har været afsted et par gange... det har virkelig hjulpet... nu har jeg dage, hvor jeg er næsten kvalmefri en del af dagen... og kan nogenlunde passe mit arbejde... har fået lov til at gå lidt tidligere hjem og arbejde hjemmefra, når det er muligt. Mine ledere har været utroligt forstående.

Måske, du skulle prøve akupunktur?

Føler virkelig med dig... jeg synes, det har været 6 vanvittigt hårde uger..så selv om baby virkelig er ønsket, har det været svært at være glad...men der er lys forude nu... håber sådan, at du også finder noget, der kan hjælpe dig.  

Anmeld

24. januar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg havde samme tur. Og jeg fik nogle piller af min læge som man godt må tage under graviditet.

de hjalp meget

Anmeld

24. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg havde også rigtig slem kvalme i min sidste graviditet og der snakkede jeg med vagtlægen som sendte mig på apoteket efter nogle piller der kunne hjælpe mig... de virkede rimelig hurtigt og så var kvalmen ikke så slem...

Anmeld

24. januar 2015

Lukas&Liam<3

Akupunktur har jeg hørt skulle hjælpe

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

tusind tak for jeres råd og trøstende ord 

men mit nederlag er til at føle på  har haft ringet til vagtlægen som bare fejede mig af og slet ikke ville høre på mig 

jeg må prøve at undersøge akupunktur , for mit hoved/syke kan ikke mere 

Anmeld

24. januar 2015

AnoMe

Sea-band hjalp mig rigtig meget under graviditeten med den lille.. Kan købes på apoteket og Matas 

Anmeld

24. januar 2015

Snoopy77

Jeg føler virkelig med dig. Havde sygt meget kvalme og kastede op flere gange dagligt de første fem-seks måneder og måtte ikke få en skid af min læge

Anmeld

24. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du prøvet sea-band. Kræver ingen recept 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.