Da jeg mistede min datter for 8 år siden var min redning en hjemmeside barnlille.dk den er ikke så aktiv mere, men vil tro fx småengle er aktiv. Der fik jeg kontakt til nogen der havde mistet nogenlunde som jeg selv og en der boede tæt på - det at møde andre der vidste hvad jeg tænkte uden at skulle sige det var fantastisk.
derudover deltog jeg i efterfødselsgymnastik for kvinder der har mistet - en kombi af bevægelse og snak og her fandt jeg venner for livet.
Vi kom også i en forældregruppe via landsforeningen, og det var så skænt at kunne tage afsted som forældre og være forældre også til vore døde datter - vi var ellers det meste af vores vågne tid forældre til vores levende datter.
Tomheden, kender den. Jeg kan stadig efter 8 år have tidspunkter hvor jeg føler mig helt tom, som om det bare er Lineskallen der agerer i verden, men der er ingen Line inden i. For den Line gør ondt. Mine arme var fyldt med først min levende datter og derefter endnu to levende mirakler, men armene er stadig tomme der hvor Lia skulle være, mine hænder kan ikke mærke hende. Kunsten er at tomheden ikke må sluge en, men det er på sigt. For i starten er tomheden alt opslugende, sorgen er altopslugende og man lever på trods. Uden man mærker det tager man små museskridt ind i livet igen.
kan forresten også anbefale temaaftener i landsforeningen, hvor man oplever man ikke er alene. Der er forskellige temaer en gang om måneden, så man kan vælge dem der passer til en eller man kan komme til dem alle sammen, for om ikke andet får man følelsen af at være sammen med ligesindede.
Anmeld