Har alle ret til barsel penge/kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2015

Carina:-)

MariaKyedDK skriver:

jeg har lige læst mig frem til at det først er 1. januar 2016 at den gensidige forsørgelsespligt forsvinder igen. 

Det er hvad de røde har lovet i valgløfter- men mon ikke de trækker det i sig igen hvis de vinder valget? Jeg ville ihvertfald ikke satse på at gensidig forsørgerpligt forsvinder - der er en grund til at det blev indført og nu forsøger de at redde stemmer ved at snakke om at fjerne det igen- Men hvis de ville fjerne det igen havde de jo bare gjort det med det samme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

Chevro

MariaKyedDK skriver:

Jeg har ellers hørt at der ikke er gensidig forsøgelsespligt mere! fra politikkerne .. 

Det er den heller ikke længere - hvis du ikke er gift! Men er du først gift, så er du fanget! 

Anmeld

21. januar 2015

migxher

Den gensidig forsørgerpligt bliver fjernet helt fra januar 2016, og så med halv virkning i 2015, ligesom der har været halv virkning i 2014. Af hvad jeg kan læse mig til i hvert fald. 

Anmeld

21. januar 2015

B&J

Anonym skriver:

Hej... 

Jeg skriver fordi jeg lige nu lever af min mands penge. 

Jeg er gravid og folk siger jeg har ret til barsel penge / kontanthjælp 

er det rigtig ? 

gå ned på kommunen og få en lille snak så finder du ud af det

Anmeld

21. januar 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Hej... 

Jeg skriver fordi jeg lige nu lever af min mands penge. 

Jeg er gravid og folk siger jeg har ret til barsel penge / kontanthjælp 

er det rigtig ? 

Du har ret til kontanthjælp under barsel, de har fjernet gensidigforsørgelsespligt for folk under barsel, idet de ikke kan gå ud og varetage et job på lige fod med andre.. 

Anmeld

21. januar 2015

Sissel

Jj1709 skriver:

Du har ret til kontanthjælp under barsel, de har fjernet gensidigforsørgelsespligt for folk under barsel, idet de ikke kan gå ud og varetage et job på lige fod med andre.. 

Er du sikker?

Anmeld

21. januar 2015

Jj1709

Sissel skriver:

Er du sikker?

Ja det er jeg meget sikker på, min veninde får kontanthjælp, hun er på barsel, samboende og over 25, hendes kæreste tjener en del over 20000 ,- pr md. 

Anmeld

21. januar 2015

Sissel

Jj1709 skriver:

Ja det er jeg meget sikker på, min veninde får kontanthjælp, hun er på barsel, samboende og over 25, hendes kæreste tjener en del over 20000 ,- pr md. 

Hvor meget får hun så?

Anmeld

21. januar 2015

Jj1709

Sissel skriver:

Hvor meget får hun så?

11557,- før skat 

Anmeld

21. januar 2015

Sissel

Jj1709 skriver:

11557,- før skat 

Hm.. Det var da en mærkeligt sats.. Men dejligt for dem, at de ikke er blevet ramt at den gensidige forsørgerpligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.