Pænt goddag 
Jeg er helt ny her, så håber i vil tage godt i mod mig 
Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om at få vores første barn sammen, men jeg har altid sagt at jeg kun vil sætte et barn i verden hvis de rette omstændigheder er på plads. Med det mener jeg en god fast økonomi, hus med plads til barnet/børnene og selvfølgelig at vi begge er klar til at blive forældre.
Alle de tre ting er på plads, og jeg kunne ikke være mere klar til at få et barn... men... vi får begge to en ret god løn nu, min er lidt højere end min kærestes, så det betyder at når jeg går fra fuld løn under barsel til forældre orlov og dermed barselsdagpenge, vil jeg ikke engang få udbetalt nok penge til at sætte ind på vores delte budgetkonto, så min andel er betalt
Dermed sagt er alt overskuddet væk og der bliver ingen opsparing i den periode.
Vi har ikke sat os for hårdt i det, da vi jo under normale omstændigheder har råd til at have børn, men da barselsdagpengene er så lave vil det ikke blive nogle sjove 32 uger og jeg er bange for at vi ikke kan købe de ting vi skal bruge til barnet. Det bekymrer mig virkeligt rigtigt meget.
Jeg har ikke lyst til at sende mit første barn i dagplejer allerede kun som 3 måneder gammel, når min barsel med løn er forbi, det kan mit hjerte ikke bære 
Min kæreste har foreslået at han kan tage de 32 ugers forældre orlov pga hans lidt lavere løn og det elsker jeg ham virkeligt endnu mere for at sige. Det vil hjælpe lidt på økonomien, men ikke nok. Og det vil stadig betyde at jeg skal forlade barnet tidligt, dog til min fantastiske kæreste, men han kan jo ikke amme.
Jeg er i syv sind og aner ikke hvad vi skal gøre.
Hvor tidligt sendte i jeres barn i dagplejer?
Er det så dyrt at have et barn fra 0-1 år som jeg frygter?
Skal vi bare få et barn og håbe at det hele ordner sig med økonomien?
Håber ikke det her lyder som et luksus problem... 
Det er en lettelse at kunne fortælle alle mine bekymringer, så håber at nogen derude kan berolige mig lidt