Angst for alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2015

TNBC

Sissel skriver:

Jeg tror altså ikke det er normalt at gå og være bange for at nogen skal dø.. Selvfølgelig er der en mulighed for det, vi skal jo alle herfra en dag. Men det er ikke noget man skal gå og tænke over til hverdag. 

Jo, når man har OCD kan det godt være en daglig frygt(ikke for mig mere).  Kan se at jeg ikke lige fik skrevet OCD ind. Jeg kendte/kender en der havde det, og hvis hun ikke gjorde de bestemte ting var hun troede hun at der ville ske hendes forældre noget.

Nej man skal ikke gå at tænke over det hver dag, men når man har OCD har man bare ikke altid muligheden, da det er noget der foregår i ens hoved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jo, når man har OCD kan det godt være en daglig frygt(ikke for mig mere).  Kan se at jeg ikke lige fik skrevet OCD ind. Jeg kendte/kender en der havde det, og hvis hun ikke gjorde de bestemte ting var hun troede hun at der ville ske hendes forældre noget.

Nej man skal ikke gå at tænke over det hver dag, men når man har OCD har man bare ikke altid muligheden, da det er noget der foregår i ens hoved.

Men det med frygt for at miste er ikke med henblik på noget bestemt jeg skal gøre. Hun det faktum, at jeg er bange for der sker dem noget når vi er gået hver til sit som uvenner, men ellers generelt er det bare en frygt jeg har uafhængigt af ritualerne. 

Anmeld

21. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Men det med frygt for at miste er ikke med henblik på noget bestemt jeg skal gøre. Hun det faktum, at jeg er bange for der sker dem noget når vi er gået hver til sit som uvenner, men ellers generelt er det bare en frygt jeg har uafhængigt af ritualerne. 

Ja, ok.. Men så er det heller ikke noget som du frygter til hver dag. Du er bange for at der sker dem noget og at det sidste du har sagt til dem, er noget dumt/ondt fordi I var uvenner, altså ikke hver gang I skilles.

Men tag til lægen og snak med ham.

Anmeld

21. januar 2015

missyM

Jeg har døjet med præcis det samme. Det kom i forbindelse med en depression jeg havde, der udløste angst. 

Jeg tjekkede kogeplader,kaffemaskine, glattejern og æskebæger inden jeg kørte på job. og gerne 3-5 gange for at være sikker. ind imellem var jeg kørt men kørte hjem for at dobbelt tjekke igen. Jeg begyndte at tage billeder af tingene for at kunne dokumentere overfor mig selv at disse var slukket. 

Heldigvis forsvandt mine tvangs handlinger i grad med at min depression og min angst blev bedre og nu kan jeg næsten se mig fri for det. Nu tjekker jeg stadig hver morgen inden jeg køre, men kun 1 gang.

Anmeld

21. januar 2015

Anonym trådstarter

missyM skriver:

Jeg har døjet med præcis det samme. Det kom i forbindelse med en depression jeg havde, der udløste angst. 

Jeg tjekkede kogeplader,kaffemaskine, glattejern og æskebæger inden jeg kørte på job. og gerne 3-5 gange for at være sikker. ind imellem var jeg kørt men kørte hjem for at dobbelt tjekke igen. Jeg begyndte at tage billeder af tingene for at kunne dokumentere overfor mig selv at disse var slukket. 

Heldigvis forsvandt mine tvangs handlinger i grad med at min depression og min angst blev bedre og nu kan jeg næsten se mig fri for det. Nu tjekker jeg stadig hver morgen inden jeg køre, men kun 1 gang.

Det er nemlig det der med at man er i tvivl om det er tjekket ordentlig. Det lyder meget som mit. Ud over, at jeg ikke kunne være mere glad end jeg er. 

Anmeld

22. januar 2015

missyM

Anonym skriver:

Det er nemlig det der med at man er i tvivl om det er tjekket ordentlig. Det lyder meget som mit. Ud over, at jeg ikke kunne være mere glad end jeg er. 

Jeg synes du skal prøve og vende den med din læge. De har sommetider nogle rigtigt gode råd og vejledning til at afhjælpe problemet. 

for det kan nemt blive en belastning for dig selv. Og ofte bygger man løbende flere og flere ting på sine "ritualer"

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

missyM skriver:

Jeg synes du skal prøve og vende den med din læge. De har sommetider nogle rigtigt gode råd og vejledning til at afhjælpe problemet. 

for det kan nemt blive en belastning for dig selv. Og ofte bygger man løbende flere og flere ting på sine "ritualer"

Ja det rigtigt . Det må jeg gøre. 

Anmeld

25. januar 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg tjekker også alle døre og låse mange gange når jeg er alene. Jeg ved godt det kan være OCD. Det bare blevet virkelig irriterende. Er bare bange for hvad OCD kan få af konsekvenser for mig hvis jeg fortæller det til en læge. Om man ikke kan få arbejde eller børn uden det bliver taget fra en hvis man er angst for sådanne ting. 

God ide at få det tjekket, for OCD kan ændre sig til, at det er andre ting man bliver 'besat' af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.