Angst for alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.392 visninger
17 svar
3 synes godt om
20. januar 2015

Anonym trådstarter

Har nogle ritualer hver aften fordi jeg er bange for lejligheden skal brænde ned hvis jeg ikke gør det. 

Jeg er bange for at være skyld i, at min veninde og jeg brænder inde når vi sover, hvis jeg ikke har tjekket alle stikkontakter o.l. ledninger osv. Jeg tjekker ikke mine ritualer en gang, men render frem og tilbage mange gange inden jeg kan finde ro. 

Nogen der har prøvet det samme? Er i det hele taget bange for mange ting. Specielt det med at jeg eller andre omkring mig skal dø ved en ulykke eller noget. Det så trættende ikke at kunne gå uden at skulle tjekke alt 100 gange. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

Krydserfingre

Stakkels dig. 

Har du nogensinde været hos lægen og fået konstateret OCD? Obsessive compulsive disorder? Hvis du ikke har det synes jeg du skal ringe og bede om en tid og forstælle præcis hvordan du har det - så bliver du tildelt en psykologsamtle som kan hjælpe dig og give dig nogle hjælpsomme redskaber, evt medicinering så du ikke er så urolig held og lykke. 

Anmeld

20. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Har nogle ritualer hver aften fordi jeg er bange for lejligheden skal brænde ned hvis jeg ikke gør det. 

Jeg er bange for at være skyld i, at min veninde og jeg brænder inde når vi sover, hvis jeg ikke har tjekket alle stikkontakter o.l. ledninger osv. Jeg tjekker ikke mine ritualer en gang, men render frem og tilbage mange gange inden jeg kan finde ro. 

Nogen der har prøvet det samme? Er i det hele taget bange for mange ting. Specielt det med at jeg eller andre omkring mig skal dø ved en ulykke eller noget. Det så trættende ikke at kunne gå uden at skulle tjekke alt 100 gange. 

Det er noget OCD.. Ritualer man skal lave/gøre, ellers er man sikker på at der sker noget slemt.
Jeg har det med at vaske hænder.. Gør det mange gange om dagen(er bange for at jeg opfører noget snavs til andre, hvis jeg ikke vasker det af.. ved det ikke er der, men det er noget i mit hoved og man kan bare ikke smide det væk.)
Der er også nogle mennesker jeg bare ikke være i nærheden, ved ikke hvorfor.

Jeg tjekker også døre, låse og sådan noget, hvis jeg er alene om aftenen.

Anmeld

20. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Helt klart OCD.

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er noget OCD.. Ritualer man skal lave/gøre, ellers er man sikker på at der sker noget slemt.
Jeg har det med at vaske hænder.. Gør det mange gange om dagen(er bange for at jeg opfører noget snavs til andre, hvis jeg ikke vasker det af.. ved det ikke er der, men det er noget i mit hoved og man kan bare ikke smide det væk.)
Der er også nogle mennesker jeg bare ikke være i nærheden, ved ikke hvorfor.

Jeg tjekker også døre, låse og sådan noget, hvis jeg er alene om aftenen.

Jeg tjekker også alle døre og låse mange gange når jeg er alene. Jeg ved godt det kan være OCD. Det bare blevet virkelig irriterende. Er bare bange for hvad OCD kan få af konsekvenser for mig hvis jeg fortæller det til en læge. Om man ikke kan få arbejde eller børn uden det bliver taget fra en hvis man er angst for sådanne ting. 

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Det med om folk dør i ulykke har ikke forbindelse med ritualerne. Bare en angst jeg har. 

Anmeld

21. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg tjekker også alle døre og låse mange gange når jeg er alene. Jeg ved godt det kan være OCD. Det bare blevet virkelig irriterende. Er bare bange for hvad OCD kan få af konsekvenser for mig hvis jeg fortæller det til en læge. Om man ikke kan få arbejde eller børn uden det bliver taget fra en hvis man er angst for sådanne ting. 

Jeg har haft det siden jeg var omkring 19, jeg er 28 nu. Min læge ved godt at jeg har det, og jeg har arbejde(jeg kan dog også godt skjule det.. Ja, ved jeg burde sige det, men jeg har lært at styre det så meget.. At det ikke ødelægger mit arbejde)

Det er en PISSE irriterende sygdom at have og jeg forbander den virkelig hver dag og ville ønske at der var en måde at få det til at forsvinde, men det er der ikke.

Jeg har selv kæmpet mig til hvor jeg er i dag, efter at jeg var så langt ned at jeg følte det var bedre at forlade denne verden.. men jeg gjorde det ikke(noget ændre det)

Du kan komme på lykkepiller, der kan hjælpe med at sætte frygten ned.. Arbejde med sig selv, så man kan lære at ikke gøre det så ofte/hele tiden, hvilket skete for mig.

Hvis jeg ikke havde fået hjælp, havde jeg ikke været hvor jeg er i dag, så havde jeg stadigvæk siddet hos min far, bange for alt. Men det nægtede jeg. Jeg ville ikke være den person.

Jeg så en udsendelse om en mor der ikke havde krammet sine børn i 15år, på grund af OCD(Frygt for snavs)

Jeg er ret sikker på at din læge vil gøre alt for at du kan få hjælp.

Angående børn, din ritualer er jo ikke til fare for nogen, du vil jo ikke komme til at sætte dit barns liv i fare, fordi du tjekker en masse ting hver eneste dag.

Jeg tror at der er mange mennesker der har OCD, det er bare ikke alle der har det så slemt, at man lægger mærke til det.

Anmeld

21. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det med om folk dør i ulykke har ikke forbindelse med ritualerne. Bare en angst jeg har. 

Det tror jeg er en naturlig frygt.

Jeg har det med min far og lillesøster.. De er dem jeg er mest bange for at der sker noget med. 

Men man er vel altid bange for at nogen dør i en ulykke.

Anmeld

21. januar 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg kender godt til det, dog ikke i samme grad som dig. 

Synes du skal kontakte lægen 

Anmeld

21. januar 2015

Sissel

Yurie skriver:

Det tror jeg er en naturlig frygt.

Jeg har det med min far og lillesøster.. De er dem jeg er mest bange for at der sker noget med. 

Men man er vel altid bange for at nogen dør i en ulykke.

Jeg tror altså ikke det er normalt at gå og være bange for at nogen skal dø.. Selvfølgelig er der en mulighed for det, vi skal jo alle herfra en dag. Men det er ikke noget man skal gå og tænke over til hverdag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.