Min datter skal opereres!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.853 visninger
14 svar
3 synes godt om
20. januar 2015

AnnaK89

I morgen skal vi møde ind på sygehuset hvor min datter på 5 år skal opereres. 

Hun er multihandicappet og har hofteskred i begge sider, dvs. at det er en tosidet hofteoperation. 

Og jeg er simpelthen panisk! Dels fordi, at der jo altid er en risiko, men også fordi at hun jo er en mere skrøbelig pige i forhold til "normale" børn. Hun har oveni epilepsi og flere anfald dagligt. 

Det er første gang hun skal igennem så lang og hård en operation. Hun har været igennem et par mindre hvor hun fik anlagt en mavesonde, men der blev hun kun lagt til at sove med en maske - denne gang snakker vi rigtig narkose. 

Jeg er så bange og nervøs! 

Så ville egentlig bare høre om der er nogen der har erfaringer med operationer af deres børn? Hvordan taklede i nerverne osv.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

EAF

AnnaKJ skriver:

Hun er multihandicappet og har hofteskred i begge sider, dvs. at det er en tosidet hofteoperation. 

Og jeg er simpelthen panisk! Dels fordi, at der jo altid er en risiko, men også fordi at hun jo er en mere skrøbelig pige i forhold til "normale" børn. Hun har oveni epilepsi og flere anfald dagligt. 

Det er første gang hun skal igennem så lang og hård en operation. Hun har været igennem et par mindre hvor hun fik anlagt en mavesonde, men der blev hun kun lagt til at sove med en maske - denne gang snakker vi rigtig narkose. 

Så ville egentlig bare høre om der er nogen der har erfaringer med operationer af deres børn? Hvordan taklede i nerverne osv.?

Har ikke stået i samme situation, men supermange varme kram til dagen imorgen. Puh hvor må du føle dig magtesløs - selvom du ved operationen er nødvendig. 

Anmeld

20. januar 2015

Cirkus1900

Det skal nok gå. De ved jo hvad de laver

nu kan det på ingen måde sammenlignes. Men min søn blev opereret for skelen på begge øjne. Her var jeg nervøs for om ja øjet røg osv. Men når man først er i det, må , man skjule sine bekymringer og være sej for barnets skyld. 

Så ro på, selv om det svært og prøv at tænk på resultatet��

Anmeld

20. januar 2015

Troldemommi

Lægerne er så dygtige da har 100% styr på hvad de laver, held og lykke og  herfra

du skal jo være nervøs, det er dit job som mor 

Monica 

Anmeld

20. januar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ved ikke noget om det, men ville ikke gå uden at give dig et knus. 

Held og lykke med hende i morgen 

Anmeld

20. januar 2015

LJMNA

Jeg vil sende et kæmpe kram og en masse positive tanker ❤️

Jeg har ikk selv haft det på "første" hånd men har siddet på sidelinien da min nevø gennemgik 3 store hjerteoperationer, vi har så utrolige dygtige læger i Danmark (her fik han sat en 17 mm hjerteklap ind i et 15 mm hul, de klarede det på trods af meget dårlige ods)

her gik ventetiden med lange gåture rundt om riget, ikk for langt væk men bare det at de lige kunne komme ud og få lidt frisk luft (en smøg i min svogers tilfælde) 

Anmeld

20. januar 2015

GUSO

Kæmpe kram til dig .. Jeg håber du har en mand der kan hjælpe dig igennem ventetiden som nok ikke bliver så rar jeg har en dreng der fik en åben hjerte operation som 7 mdr gammel og jeg ville lyve hvis jeg sagde det var nemt.. Jeg tudbrølede og ved ikke hvordan jeg kom igennem de 6 timer det tog.. Det bedste råd jeg kan give er at prøve at virke fattet overfor din datter, evt synge for hende eller fortælle en dejlig historie imens de ligger hende i narkose, så kan du tude alt det du vil når hun sover.. Igen kæmpe Håber alt går som det skal..

Anmeld

20. januar 2015

VNB

AnnaKJ skriver:

Vores yngste søn gennemgik en stor åben hjerteoperation da han lige var fyldt 1 år... Han lå i narkose på operations bordet i næsten 7 timer  Det var de værste 7 timer i mit liv! 

Forud for operationen havde jeg forsøgt at forestille mig hvordan det blev, men da vi endelig stod i det så tog mine følelser bare helt over... 

Det der trøstede mig, var at tænke på at lægerne og sygeplejerskerne jo heldigvis er mega mega dygtige og vandt til at bedøve og operere børn. Jeg havde fuldstændig tillid til dem. 

Så det vil nok også være det råd jeg kan give videre... At man skal stole på at de professionelle ved hvad de gør og at ens lille guldklump er i de bedste hænder hele vejen. 

Ønsker jer alt held og lykke 

Anmeld

20. januar 2015

AnnaK89

Natteravnen skriver:

Har ikke stået i samme situation, men supermange varme kram til dagen imorgen. Puh hvor må du føle dig magtesløs - selvom du ved operationen er nødvendig. 

Tusind tak 

Anmeld

20. januar 2015

AnnaK89

Cirkus1900 skriver:

Det skal nok gå. De ved jo hvad de laver

nu kan det på ingen måde sammenlignes. Men min søn blev opereret for skelen på begge øjne. Her var jeg nervøs for om ja øjet røg osv. Men når man først er i det, må , man skjule sine bekymringer og være sej for barnets skyld. 

Så ro på, selv om det svært og prøv at tænk på resultatet��

Det er bare virkelig svært at være stærk! Men jo selvfølgelig, så er det en virkelig dygtig læge som skal opererer hende. Men uhh..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.