Vil du have et drenge barn som bliver født 20-3 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
11 svar
11 synes godt om
18. januar 2015

Den Søde Far

Jeg sætter det lidt på spidsen med den måske noget provokerende overskrift, men hvor ven ønsker bortadoptere sit ufødte drengebarn og jeg prøver hjælpe, så barnet ikke bliver givet væk til en ukendt familie uden der er styr på noget som helst.

Jeg vil imorgen ringe til diverse myndigheder, samt adotions bureauer som jeg har set findes (2 stk).

Hjælp mig med at hjælpe... Krav er at der ingen penge er i det.

Se tråden  https://www.baby.dk/debat/254235pi1/donorboern/maa-man-modtage-et-barn.aspx

Jeg har skrevet til nogle advokater osv for hjælpe i denne ulykkelige situation, måske du kan bidrage med råd & vejledning.

På forhånd tak.

Vaya con Dios.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Chellie

Er det overhovedet lovligt? Hvordan vurderer du den familie, som evt måtte henvende sig?

jeg har et vennepar, som var blevet godkendt til adoption igennem Dan-adopt, men så blev bureauet lukket. Nu har venneparret givet op, da de begge er over 40, og derfor ikke kan forvente at blive godkendt igen ... Jeg formidler gerne en kontakt, men de har været igennem så mange skuffelser, at jeg ærlig talt nægter at spørge dem, hvis der ikke er sikkerhed for, at det kan lade sig gøre rent juridisk. De har virkelig ikke brug for flere nederlag.

Kan man få lidt mere info?

Anmeld

19. januar 2015

Carina:-)

Handel med børn er ulovligt også selv om der ikke er penge i det.

Anmeld

19. januar 2015

nielsen80

Meget meget få børn bortadopteres i DK, og tro mig, hvis I henvender jer til myndighederne, har de MANGE ulykkelige barnløse, som ville elske at få et barn.

De familier som står på venteliste i DK(og udenlanske - det er bare to forskellige ventelister) har været igennem en omstændig godkendelsesproces, som fokuserer på menneskellige såvel som økonomiske resurser. Så er sikker på, at barnet kommer i gode hænder. Man skal i følge dansk lov dog først have barnet ved en akut familie. Disse familier står til rådighed for netop nyfødte børn. Man må nemlig ikke adopterere før barnet er 4 mdr i følge dansk lov, hvorfor en adoptionsfamilie først får barnet ved 4 mdr. Denne "kausul" er indsat for at beskytte adoptions såvel som Biomor og far, da sidstnævnte netop har 4 mdr's "fortrydelsesret".

Jeg vil stærkt appelere til at gå igennem de rigtige instanser, således I sikre alle partner!

Mvh

En som ville elske et barn når som helst, og selv overvejer adoption af en Bror/søster, men ALDRIG ville bryde loven for at få ens ønske opfyldt.

Anmeld

19. januar 2015

Chellie skriver:

Er det overhovedet lovligt? Hvordan vurderer du den familie, som evt måtte henvende sig?

jeg har et vennepar, som var blevet godkendt til adoption igennem Dan-adopt, men så blev bureauet lukket. Nu har venneparret givet op, da de begge er over 40, og derfor ikke kan forvente at blive godkendt igen ... Jeg formidler gerne en kontakt, men de har været igennem så mange skuffelser, at jeg ærlig talt nægter at spørge dem, hvis der ikke er sikkerhed for, at det kan lade sig gøre rent juridisk. De har virkelig ikke brug for flere nederlag.

Kan man få lidt mere info?

Nej det er ikke lovligt- og desuden synes jeg hele startindlægget er formuleret besynderligt. Måske jeg bare er skeptisk ,men synes det virker som om google translate har været ind over...

Jeg vil råde dig til ikke at formidle kontakt ,både fordi jeg tror det er en and ala Nigeria mails hvor man kan få en masse uden at skulle yde noget..+ at det jo self er ulovligt at handle med børn med eller uden valuta, da der naturligvis skal være kontrol med børn. 

Anmeld

19. januar 2015

Den Søde Far

Jeg ved intet om hvordan man gør, det skal naturligvis være helt lovligt og derfor jeg har prøvet spørge her og andre steder. Jeg er i gang med prøve profferne for at hører hvordan man gør.

Men så vidt jeg har forstået, hvis faderen kommer til Asien og er med til fødslen og bliver registreret som fader er han det.

Så kan han tage barnet med hjem og det er hans, samt moderen afskriver sig alt.

Så vidt jeg har forstået må man ikke have mere end 40 års forskel og vi følger reglerne, men på den anden side skal man heller ikke være alders racist hvis parret er i starten af 40erne.

Nu håber jeg blive mere klog i dag og kan hjælpe 2 familier.

Anmeld

19. januar 2015

Den Søde Far skriver:

Jeg ved intet om hvordan man gør, det skal naturligvis være helt lovligt og derfor jeg har prøvet spørge her og andre steder. Jeg er i gang med prøve profferne for at hører hvordan man gør.

Men så vidt jeg har forstået, hvis faderen kommer til Asien og er med til fødslen og bliver registreret som fader er han det.

Så vidt jeg har forstået må man ikke have mere end 40 års forskel og vi følger reglerne, men på den anden side skal man heller ikke være alders racist hvis parret er i starten af 40erne.

Det er jo ulovligt at blive registreret som far når man ikke er det - det siger jo sig selv. 

Det er en farlig vej du er på vej ud af - og vil råde dig til at tage kontakt til de rette myndigheder . De vil nok anbefale hende at give barnet væk ved fødslen. Man bestemmer jo ikke selv hvilket land det skal bo i - 

Anmeld

19. januar 2015

modesty

Det lyder helt hen i vejret, det dér.

Jeg vil råde moren til at tage kontakt til et ordentligt adoptionsbureau i Thailand, som kan formidle en adoption, hvis hun ikke selv er i stand til at tage sig af barnet. Det må kunne undersøges hvilke steder der er til at stole på. Hvis du vil hjælpe i den retning, kan du eventuelt ringe til danske adoptionsbureauer og bede dem om at give dig nogle navne på hvem man skal henvende sig til i Thailand.

Men jeg ville da hellere ønske at faren tog sit ansvar alvorligt, og tog sig af barnet hvis moren ikke er i stand til det.

Man har som forældre intet at bestemme m.h.t. hvem barnet bliver bortadopteret til, heller ikke i Danmark.

Anmeld

19. januar 2015

nielsen80

Den Søde Far skriver:

Jeg har for første gang nogensinde valgt at anmelde et indlæg til staff - nemlig dit. Det du forslår er selvfølgelig bundulovligt, og som en anden skriver, tvivler jeg gevaldigt på motiverne.

Vælger man falsk an angive sig som fader, står man jo nemlig med livslange bidrag til den pågældende moder, skulle hun vælge ikke at opgive barnet alligevel. Det kunne være en ret smart måde at sikre penge til sit kommende barn.

Synes ærlig talt det her lugter lidt af bondefangeri - hvis ikke så undskylder jeg min mistænksomhed, men vil stadig sige, man er dybt uansvarlig, hvis man vitterligt synes man kan formidle forældreskab gennem en hjemmeside som denne! 

Anmeld

19. januar 2015

nielsen80 skriver:

Jeg har for første gang nogensinde valgt at anmelde et indlæg til staff - nemlig dit. Det du forslår er selvfølgelig bundulovligt, og som en anden skriver, tvivler jeg gevaldigt på motiverne.

Vælger man falsk an angive sig som fader, står man jo nemlig med livslange bidrag til den pågældende moder, skulle hun vælge ikke at opgive barnet alligevel. Det kunne være en ret smart måde at sikre penge til sit kommende barn.

Synes ærlig talt det her lugter lidt af bondefangeri - hvis ikke så undskylder jeg min mistænksomhed, men vil stadig sige, man er dybt uansvarlig, hvis man vitterligt synes man kan formidle forældreskab gennem en hjemmeside som denne! 

Jeg tænker nemlig også at det her er et forsøg på bedrageri. At hapse et desperat barnløs par og så malke dem for penge.

Lur mig om der ikke lige kommer noget med betaling for sygehus osv hen af vejen og hvem vil ikke gerne betale for at ens kommende barn bliver født på et ordentligt hospital. 

Ja jeg er skeptisk og tror det her er et forsøg på bondefangeri 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.