Må man modtage et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
4 svar
6 synes godt om
17. januar 2015

Den Søde Far

Vi er et par som er gravide i 4 mdr og var ude for en oplevelse som gjorde indtryk på os.

Vi er på ferie i Asien, da der pludseligt kommer en højgravid kvinde i 7-8 mdr. kommer hen og tiltaler os. Efter en snak, spørger hun os om vi dog ikke kender en familie i Danmark der vil modtage hendes ufødte barn.

Til at starte med, syntes vi det var absurd samt blev jo i den grad rørt, nu hvor man selv skal have barn, men har ikke kunne slippe det billede i mit indre.

Derfor spørger jeg her, er det overhovedet muligt at modtage et barn fra en fremmede ? Det skal siges at kvinden ikke spurgte om penge eller lign., hun er skolelærer i et land og har et andet barn på 5 år i sit hjemland og alt hun ønsker var at det ufødte barn fik en bedre fremtid.

Hun foreslog at faderen kom med på hospitalet og blev registreret som fader, hvilket hun mente gjorde det nemmere at få "med hjem" til Danmark.

Kan man på denne måde hjælpe både denne moder, samt en barnløs familie, eller er det helt ude i hampen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2015

Den Søde Far

For at undgå misforståelse :

Hun ville gerne have den danske "far" kom med til fødslen, så det ikke rigtig var en adoptionssag, men han blot tog sit barn med hjem.

Det er en underlig fornemmelse når man nu ved hvor mange der kæmpe med barnløshed.

Verden er mærkelig og jeg er i syv sind.....

Anmeld

17. januar 2015

SS82

Som sådan er det jo en sød tanke hun har for barnet. Jeg ville nok bare lige ha nogle myndigheder med ind over for at have alt rigtigt på plads og nogle korrekte papir i forhild til hende også så hun ikke senere kan komme og beskylde eller forlange noget.

men om man kan det og hvordan man ordner det aner jeg ikke. 

Anmeld

17. januar 2015

Mumto3

Jeg har en veninde der blev tilbudt det samme for 15 år siden, bare i Afrika, men det er altså ikke så lige til! Man kan ikke bare tage ud og hente et barn ( heldigvis!!! For så var det jo en nem sag for ikke egnede forældre der ikke kan adoptere, at hente et barn de ikke kan tage vare på) det er jo et totalt skråplan hvis folk begynder at adopter selv, og f.eks at indvandre  blot henter børn i deres hjemland, fordi forældrene tror at bare deres børn kommer til vesten, så får de et godt liv. De færreste aner hvor slemt racisme føles og hvor udbredt det er i vores del af verdenen. I Asien/ Afrika er billed af vesten desværre stadig præget af amerikanske Hollywood film.

Anmeld

17. januar 2015

Den Søde Far

Tak for svar.

Moderen vil give afkald på barnet så "faderen" er ene om barnet, hun er desværre blevet gravid med en hun ikke ser eller ved mere om stort set.

Hun vil bare gerne kunne give sit barn en god fremtid, samt bedre forsørge sit barn på 5 år. Hun vil miste sit job som skolelærer og skal flytte hjem til hjemlandet og derved sidde med 2 børn og uden job.

Hun har tænkt over det længe og er ved at blive desperat.

Jeg aner ikke hvem man skal snakke med, tænker det tager år at få en sag igennem. 

Det er mærkeligt, vi har selv prøvet i 4 år at få barn indtil det lykkedes for nylig, havde dette sket for 6 mdr. siden havde jeg nok selv "taget det" da vi selv var begyndt snakke om alternativer.

Jeg må prøve google en advokat, et socialkontor, eller lign. for søge hjælp, men ville lige prøve her først da det jo er weekend.

Til alle jer der har svært ved at få børn :

Vi prøvede i 4 år, så sagde jeg til min kone, lad os "glemme" det og få en hundehvalp. Vi fik 2 dejlige hvalpe, 2 uger efter blev hun gravid.

Vaya Con Dios.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.