3 stole på bagsædet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.887 visninger
40 svar
18 synes godt om
18. januar 2015

Miss BananaHammock

Med tvillinger på vej og en på 2 år i forvejen, skal vi ud og finde autostole der alle sammen kan være på bagsædet. Vores bil kan ikke have autostole på forsædet, da airbag'en ikke kan slåes fra. Vi har en Ford Focus stationcar fra 2012.

Andre derude der har stået i samme situation og har løst det ved et bestemt stolemærke? I først omgang drejer det sig om at finde 2 autostole med isofix str. 0 - ? og en med isofix str. 9 - ?

Den store har pt. en cybex sirona som desværre fylder rigtig meget i breden pga. dens fede funktioner. Vi er dog klar over at den nok også skal skiftes for at det kan lykkes! 

Kom gerne med alle jeres gode råd!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Mumto3

Vi har været ude i næsten det samme. En ford Mondeo og 3 børnesæder. Vi klarede det ved at køre i babysam en dag, og så brugte vi ellers 2 timer sammen med en ekspidient, hvor vi prøvede alle mulige kombinationsmuligheder af med de stole vi havde i forvejen og de stole de havde til salg. til sidst fandt vi 3 stole der kunne bruges i vores bil (hvor af den ene var vores egen i forvejen). Men det var et stort arbejde at finde nogle der passede sammen og passede til bilen. Held og lykke med det.

Anmeld

18. januar 2015

Miss BananaHammock

Mumto3 skriver:

Vi har været ude i næsten det samme. En ford Mondeo og 3 børnesæder. Vi klarede det ved at køre i babysam en dag, og så brugte vi ellers 2 timer sammen med en ekspidient, hvor vi prøvede alle mulige kombinationsmuligheder af med de stole vi havde i forvejen og de stole de havde til salg. til sidst fandt vi 3 stole der kunne bruges i vores bil (hvor af den ene var vores egen i forvejen). Men det var et stort arbejde at finde nogle der passede sammen og passede til bilen. Held og lykke med det.

Får allerede sved på panden 

Hvilke mærker endte I med?

Anmeld

18. januar 2015

Mumto3

Miss BananaHammock skriver:

Får allerede sved på panden 

Hvilke mærker endte I med?

Det kan jeg slet ikke huske. Kan bare huske at min mand sagde, at det kunne godt være at de autostole var dyre, men hvis man tænkte på den timeløn der skulle til for at have en ekspedient til at hjælpe os i (mindst) to timer, så var det billigt sluppet. Vi gik hverken efter pris eller kvalitet, det var rent logistik. Kan de være i bilen eller kan de ikke være  i bilen?  -og da vi havde gang i nogle af de dyre stole kiggede vi på hinanden og sagde: uanset hvad, så er det billigere at købe nye dyre autostole end at skulle købe nu bil der passer til nogle billigere autostole.

Anmeld

18. januar 2015

Miss BananaHammock

Mumto3 skriver:

Det kan jeg slet ikke huske. Kan bare huske at min mand sagde, at det kunne godt være at de autostole var dyre, men hvis man tænkte på den timeløn der skulle til for at have en ekspedient til at hjælpe os i (mindst) to timer, så var det billigt sluppet. Vi gik hverken efter pris eller kvalitet, det var rent logistik. Kan de være i bilen eller kan de ikke være  i bilen?  -og da vi havde gang i nogle af de dyre stole kiggede vi på hinanden og sagde: uanset hvad, så er det billigere at købe nye dyre autostole end at skulle købe nu bil der passer til nogle billigere autostole.

Din mand er sej! Det er præcis sådan vi også må tænke. Med et barn har man tid/råd/mulighed for at gå op i mærke, farve osv. Nu handler det om at det kan lade sig gøre og at de er sikre. Så er den vist ikke længere! 

Vi har haft kigget på muligheden for at skifte bil, men selvom vores bil er skøn og fyldt med udstyr, så taber vi sindsygt mange penge på at sælge den. Så det ville være fedt at kunne undgå. Så det sidste du skriver er SÅ TRUE! 

Anmeld

18. januar 2015

Stumpen

Vi har en Ford fokus 2001 og håber for jer at modellen er blevet bredere over de 11 år, der er gået, for vi ville ikke kunne have 3 stole på bagsædet.. 

Anmeld

18. januar 2015

Miss BananaHammock

Stumpen skriver:

Vi har en Ford fokus 2001 og håber for jer at modellen er blevet bredere over de 11 år, der er gået, for vi ville ikke kunne have 3 stole på bagsædet.. 

Aner det ikke - det håber jeg så 

Anmeld

18. januar 2015

Aprilbaby2015

Kan man ikke vende de 2 smås bagud, så ryggen fylder foran sæderne istedet på sæddet.?  

Anmeld

18. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Minapril2015 skriver:

Kan man ikke vende de 2 smås bagud, så ryggen fylder foran sæderne istedet på sæddet.?  

De skal være bagudvendte ift sikkerhed

Anmeld

18. januar 2015

M (:

Vi har i min venindes bil haft en cybex sirona, en cybex aton og en tredje autostol, jeg ikke husker navnet på, på bagsædet i en Skoda Octavia stationcar. Så det er ikke umuligt selvom man har sirona (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.