Indlagt i flere dage efter fødsel ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

mariamiss6

DianaMalou skriver:

ret dårligt faktisk .. føler lidt at de kan bestemme over mig og ik må have nogen som helst indflyelse på mit liv ..

er så på førtidspension ..
men derfro behøver kommunen ik blande sig smiler .. men skal jo være der de 2 uger (selvom jeg ik gider) bliver bare nød til at bide i det sure æble ..
også mener min kommune desværre at hvis jeg ik kan finde ud af det med den lille .. ( hvad jeg ved at jeg kan) så skal jeg på et spædbørnshjem .. må ik sige nej eller noget til kommunen for ellers tvagsfjerner de mit barn ..
er så forvirret over alt med kommunen lige for tiden

Jeg bliver nødt til at spørge dig om det e fordi du har/har haft svære psykiske problemer, eller har en voldsdom bag dig....... jeg kan ikke se hvorfor de ellers skulle bede dig om den slags...

DE ville også beholde min søster fordi hunvar ung, men jeg ventede udenfor døren mens hun fødte, og jeg var på stuen hos hende dagen efter.... Jeg lovede dem at hun kunne bo hos mig, eller min far, og vi ville så alle være der for hende, i døgndrift........
Min søster havde bestemt ikke behov for så meget hjælp, men det skulle til for at overtale sygehuset til at lade hende gå hjem....
Og jeg havde endda ingen børn, og var selv kun 21 dengang... de var sådan over for min søster fordi hun skulle være alene med barnet, kun var 19, og boede hos vores far (havde ikke egen lejlighed og intet job, kæresten og hende var uvenner, han var dog med til det sidste af fødslen) påntrods af at hun var fuldt ud i stand til at tage vare på en lille baby...

Hun var bare i kommunens søgelys, fordi hun har været et "problembarn" og blev anbragt på en institution da hun var ca. 13, og efterfølgende gik en klasse om på efterskole, og siden flyttede til min moster. Og så gik hun hen og blev gravid nogle år efter, mens hun var på kontanthjælp/gik på produktionsskole.

Jeg spørger ikke for at snage, men fordi jeg ikke kan råde dig, når jeg ikke ved hvorfor kommunen behandler dig sådan.
Jeg forstår ud fa dit indlæg, at du er uarbejdsdygtig, på trods af din unge alder, og deraf udleder jeg, at du jo må fejle et eller andet, som så holder dig i kommunens søgelys....

Har du slet ingen familie i nærheden af dig, som ville kunne støtte dig og evt. komme forbi dig dagligt efter du har født, så de kan hjælpe dig igang....?

Du kan bare svare på PB hvis du ikke har lyst til at lægge noget ud her....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Junibæbs2013

Lidt i tråd med Mariamiss' indlæg, så er det, sådan som jeg har forstået systemet, yderst sjældendt, at man vælger at gøre den slags, hvis der ikke er en form for begrundet mistanke. Tværtimod får mange forældre rigtig lang snor og mange chancer. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis er retfærdigt i dit tilfælde, men jeg har svært ved at tro, at det er helt ubegrundet?!

Du er da trods alt op i 20'erne, så jeg vil bestemt ikke mene, at din alder alene er grunden til denne foranstaltning.

Det er nok svært i din situation, men kunne du, som andre foreslår, vende det til noget positivt (at du får al mulig hjælp og kan spørge om råd og give dit barn den bedste start), så tror jeg, at du gør både dig selv og dit barn en tjeneste.
Hvis deres mistanke er ubegrundet, så vil de hurtigt se, at du sagtens kan klare moderrollen.
De fjerner ikke børn uden rigtig gode og tungtvejende grunde! (Men det er selvfølgelig nok ikke noget, som alle forældre til tvangsfjernede børn er enige i). Jeg håber, at alt løser sig for jer! 
De bedste hilsner...

P.S. Jeg synes da, at du skal kontakte kommunen og spørge direkte, hvorfor de har valgt at du skal blive der i to uger. Synes det er underligt, at du ikke er blevet oplyst herom, det har man da ret til.

Anmeld

27. august 2009

DianaMalou

mariamiss6 skriver:

Jeg bliver nødt til at spørge dig om det e fordi du har/har haft svære psykiske problemer, eller har en voldsdom bag dig....... jeg kan ikke se hvorfor de ellers skulle bede dig om den slags...

DE ville også beholde min søster fordi hunvar ung, men jeg ventede udenfor døren mens hun fødte, og jeg var på stuen hos hende dagen efter.... Jeg lovede dem at hun kunne bo hos mig, eller min far, og vi ville så alle være der for hende, i døgndrift........
Min søster havde bestemt ikke behov for så meget hjælp, men det skulle til for at overtale sygehuset til at lade hende gå hjem....
Og jeg havde endda ingen børn, og var selv kun 21 dengang... de var sådan over for min søster fordi hun skulle være alene med barnet, kun var 19, og boede hos vores far (havde ikke egen lejlighed og intet job, kæresten og hende var uvenner, han var dog med til det sidste af fødslen) påntrods af at hun var fuldt ud i stand til at tage vare på en lille baby...

Hun var bare i kommunens søgelys, fordi hun har været et "problembarn" og blev anbragt på en institution da hun var ca. 13, og efterfølgende gik en klasse om på efterskole, og siden flyttede til min moster. Og så gik hun hen og blev gravid nogle år efter, mens hun var på kontanthjælp/gik på produktionsskole.

Jeg spørger ikke for at snage, men fordi jeg ikke kan råde dig, når jeg ikke ved hvorfor kommunen behandler dig sådan.
Jeg forstår ud fa dit indlæg, at du er uarbejdsdygtig, på trods af din unge alder, og deraf udleder jeg, at du jo må fejle et eller andet, som så holder dig i kommunens søgelys....

Har du slet ingen familie i nærheden af dig, som ville kunne støtte dig og evt. komme forbi dig dagligt efter du har født, så de kan hjælpe dig igang....?

Du kan bare svare på PB hvis du ikke har lyst til at lægge noget ud her....

ingen af delene .. jeg har godt nok været på en efterskole for boglig svage elever og gået på en skole for at lære at klare sig mest mulig selv men ellers intet der tyder på at jeg har været syg eller noget ..

min mor kan heller ik forstå at kommunen skal være så meget efter mig .. men hun støtter mig jo 100 % i alt med mit barn .. og vil os søger for at hvis mit barn bliver taget så kan hun gå ind og få lov til at få det hvis det skulle blive så slemt ..

Anmeld

27. august 2009

EliasMinDejligeSøn<3

syns også det lyder lidt mærkeligt jeg er selv ved kumunes systøm og det er fordi min mor drkker, jeg skal på et hjem men mere bestemmer de heller ikk og når jeg kommer hjem igen gir de miig en lejlihed

Anmeld

27. august 2009

mariamiss6

DianaMalou skriver:

ingen af delene .. jeg har godt nok været på en efterskole for boglig svage elever og gået på en skole for at lære at klare sig mest mulig selv men ellers intet der tyder på at jeg har været syg eller noget ..

min mor kan heller ik forstå at kommunen skal være så meget efter mig .. men hun støtter mig jo 100 % i alt med mit barn .. og vil os søger for at hvis mit barn bliver taget så kan hun gå ind og få lov til at få det hvis det skulle blive så slemt ..

hmmm så synes jeg det lyder underligt.......

tag da din mor under armen, gå op på kommunen, og spørg dem direkte hvorfor de har fundet på at du skal alt det der.... hvis de bare siger at det er fordi du er ung, i deres øjne, så sig til dem at du da gerne starter med at bo hos din mor 14 dage i stedet for..... det giver ligesom en smule mere frihed til dig...

det er da lige til at blive vildt deprimeret over, at skulle ligge på et sygehus i 14 dage, når man ellers er rask og rørig....

Anmeld

27. august 2009

Mette+Mathias

DianaMalou skriver:

nej er ik syg , eller jeg lider af migræne som det eneste .. men kommunen siger at jeg behøver en masse hjælp og kan bare ik se problemet i noget som helst .. os pga at jeg er jo 23 når jeg føder så burde da være "voksen" nok til at kunne tage et ansvar for den lille ..

Ikke for at være efter dig, - men der må være noget du ikke fortæller os,- enten om din opvækst eller dine forhold nu.

Der er IKKE nogen kommuner, som insisterer på at indlægge raske og velfungerende mødre, bare fordi de er 23 år, - så kunne hospitalerne hurtigt blive fyldt.

Når kommunen har valgt det i dit tilfælde, så er der uden tvivl en grund til det, - og den behøver du overhovedet ikke fortælle os , men forsøg i stedet at få det bedste ud af det, - og nyd at du ikke skal rende og varte gæster op, lave mad, vaske tøj, handle ind osv. men kan koncentrere dig om din lille baby.

Anmeld

27. august 2009

Harfeletten

Da jeg fik Emil fra 3 mdr siden, var jeg indlagt i 2 dage.
Sygeplejesken så helst at jeg blev længere, fordi jeg var alene, boede hos min mor og indtil jeg havde haft min tudetur (De gik meget op i at jeg skulle igennem den tudetur, ellers kunne jeg ikke for alvor tage mig af Emil, mente de) men jeg tog altså hjem på 2. dagen, og har stadig ikke haft den tudetur - Der er altså bare nogle der ikke får den !!
Men forstår ikke at din kommune siger du er ung - Altså selvfølgelig er du ung, men du er jo ikke FOR ung. Det er vel meget normal at få sit første barn som 23årige. Jeg er 21, og mig har min kommune altså ikke øje efter.
Der er da piger på 16-17-18 år, som også lever et helt almindelig liv som alene'mor, så det der forstår jeg intet af ! 

Anmeld

27. august 2009

Bondepigen

Harfeletten skriver:

men jeg tog altså hjem på 2. dagen, og har stadig ikke haft den tudetur - Der er altså bare nogle der ikke får den !!

Det var da godt du fik lov at komme hjem så, ellers havde du været der endnu....

Anmeld

27. august 2009

finkedinke

Mette+Mathias skriver:

Ikke for at være efter dig, - men der må være noget du ikke fortæller os,- enten om din opvækst eller dine forhold nu.

Der er IKKE nogen kommuner, som insisterer på at indlægge raske og velfungerende mødre, bare fordi de er 23 år, - så kunne hospitalerne hurtigt blive fyldt.

Når kommunen har valgt det i dit tilfælde, så er der uden tvivl en grund til det, - og den behøver du overhovedet ikke fortælle os , men forsøg i stedet at få det bedste ud af det, - og nyd at du ikke skal rende og varte gæster op, lave mad, vaske tøj, handle ind osv. men kan koncentrere dig om din lille baby.

Jeg er helt enig og mener det på den bedst mulig måde
Undrer mig dog over at du kan være førtidspensioneret uden at fejle noget?!
Men jeg kender heller ikke noget til kriterierne for førtidspension.

Tag det som et tegn på at kommunen vil hjælpe dig og ikke mindst dit barn. Det koster en formue at fjerne et barn. Og er bestemt ikke noget kommunen vælger at gøre fordi de svømmer i penge Måske bliver der slet ikke tale om at fjerne barnet, men måske kunne du bare have brug for et par ekstra sundhedsplejerske besøg. De ved kommunen jo reelt ikke før de får set dig med barnet.

Selv om det er surt, må du acceptere at de har en vis magt og så bare bevise overfor kommunen at du magter rollen som mor og at de ikke har noget at bekymre sig om.

Anmeld

28. august 2009

Harfeletten

bondepigen skriver:

Det var da godt du fik lov at komme hjem så, ellers havde du været der endnu....

Haha, ja det havde jeg sgu nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.