Hovedepinde !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

M &.I

A&F skriver:

Hvordan ser hans dag ud ?

Altså hans hverdag, vi står op om morgen desværre ikke tidligt om morgen, han gider bare ikke at vågn.

vi tage hele uge til stor legeplads så han leger med børne . Han sover lidt i eftermiddag . Men problemer er han er alt for frisk aften hele natten  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

M &.I

Bshizzle skriver:

Jeg har virkelig lyst til at skrive en masse grimme ting til dig.. 

Men jeg HÅBER virkelig ikke du mente din kommentar, men bare er så træt og burde ha gået i seng for længst.. 

TS? Der er tider hvor det er hårdt at ha børn 

Min dreng på 3 år snakker osse rigtig meget.. Og typisk altid når vi sidder og spiser hvor vi voksne gerne ville se nyhederne 

Nu lider jeg af kronisk hovedpine.. så lidt til.. 

Har dage hvor jeg bare ville ønske mine børn kunne være musse stille.. 

Men tænker at din dreng skal stimuleres noget mere løbet af dagen og hen af aften ikke lave for vilde lege. 

For så plejer (gjorde mine da de var helt små) de at få mere energi og ikke vil falde til ro i sengen 

Så hyggelæsning, sange (måske de samme sange så det blir den samme rytme hver aften) eller bare sidde og putte i sofaen med en dyne. 

Op med humøret.. Husk selv og slappe af når muligheden er der, så du ikke selv stresser 

Jeg har prøvet mange ting , vi er hverdag ude til legeplads så han leger han elsker fodbold og hopper meget, om aften vil han slet ikke sove selv om han noglegang ikke fået sove i eftermiddag. 

Han hopper hvilken jeg skal tage hensyn til nabo. Hans øjne er helt frisk og snakker meget. Jeg kan ikke gøre så meget end jeg taler stille og rolig med ham, og fortæller at det er aften folk sover. 

Jeg håber børnehave vil ændre ham,  så han kan blive træt. 

Jeg har aldrig fået lidt tid til mig selv, ikke engang alene tid med min mand. 

Anmeld

18. januar 2015

AnonymMor

IT-nørd skriver:

Måske er du slet ikke egnet som mor? Børn på 2-3 år er aktive og helt ærligt, har jeg ondt af dit barn fordi du mener han giver dig hovedpine

Ej en gang lort at lukke ud !!!! 

Det er sådan nogen som dig der gør at man ikke har lyst til at spørge folk herinde til råds.. Fordi man bliver stemplet som dårlig mor hvis man synes en periode er hård !  

Håber da du er lidt mere empatisk overfor dine egne børn 

Anmeld

18. januar 2015

M &.I

3 gang om uge tage vi bondegården som ligger på Amager, den er så fedt der er legeplads dyr , og legestuen som vi var der da han var lille. Det meget lang væk fra os. Men vi tage der tre gang om uge og søndag . 

Så han har masser at lave , og andre dage bare alm legeplads, Han bliver bare ikke træt. 

Anmeld

18. januar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mor&prins skriver:

3 gang om uge tage vi bondegården som ligger på Amager, den er så fedt der er legeplads dyr , og legestuen som vi var der da han var lille. Det meget lang væk fra os. Men vi tage der tre gang om uge og søndag . 

Så han har masser at lave , og andre dage bare alm legeplads, Han bliver bare ikke træt. 

For det første ville jeg prøve at få ham til at stå tidligere op. Ryk hans døgnrytme med 15 min om ugen fx. Så du vækker ham 15 min tidligere om morgenen, indtil han kan falde i søvn 15 min tidligere om aftenen. Dette gælder også hans lur.. Eftermiddagslur lyder også lidt sent? Tror du ikke du kunne prøve at rykke den? Hvis du ikke får vænnet ham til ovenstående langsomt, så tror jeg, dekan blive en meget hård opstart i børnehaven, for der skal de jo passe ind i den kollektive døgnrytme.

derudover tror jeg også, han vil blive kørt mere træt i en børnehave, hvor han alt andet lige nok kommer til at lege mere med børn end nu.. :-)

Anmeld

18. januar 2015

M &.I

PUHK skriver:

For det første ville jeg prøve at få ham til at stå tidligere op. Ryk hans døgnrytme med 15 min om ugen fx. Så du vækker ham 15 min tidligere om morgenen, indtil han kan falde i søvn 15 min tidligere om aftenen. Dette gælder også hans lur.. Eftermiddagslur lyder også lidt sent? Tror du ikke du kunne prøve at rykke den? Hvis du ikke får vænnet ham til ovenstående langsomt, så tror jeg, dekan blive en meget hård opstart i børnehaven, for der skal de jo passe ind i den kollektive døgnrytme.

derudover tror jeg også, han vil blive kørt mere træt i en børnehave, hvor han alt andet lige nok kommer til at lege mere med børn end nu.. :-)

Jo jeg kan godt lave om. Men jeg bliver udkørt til sidst når han græder så får jeg ondt i hjerte, og så prøver jeg at lade være med at få tåre

jeg prøver stille og rolig, synes også han sover sent om eftermiddag , han falder selv i søvn i gulvet eller på sofa når jeg stå i køkken og laver mad. Prøver at vække ham, men der så ud som han helt er færdig. Skal nok lave alt om. 

Anmeld

18. januar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mor&prins skriver:

Jo jeg kan godt lave om. Men jeg bliver udkørt til sidst når han græder så får jeg ondt i hjerte, og så prøver jeg at lade være med at få tåre

jeg prøver stille og rolig, synes også han sover sent om eftermiddag , han falder selv i søvn i gulvet eller på sofa når jeg stå i køkken og laver mad. Prøver at vække ham, men der så ud som han helt er færdig. Skal nok lave alt om. 

For det første skal du pakke den dårlige samvittighed og følelse af utilstrækkelighed væk. :-)

Mht til søvnen så tror jeg, man må indstille sig på, at det bliver en hård kamp i op til nogle måneder, men det bliver det værd. Jeg synes, du skal vende ham til, at 'nu skal vi sove', når du lægger ham i sengen.. Inkl eftermiddagslur.. Hvis han falder i søvn på gulvet/sofaen, så er det langt over hans puttetid. Rådfør dig evt hos din læge eller gamle sundhedsplejerske og find ud af, hvornår ville være en god puttetid, og så hold ham til den. Fx kl 13 og så giv ham en "advarsel" hhv 15 og 5 min før, at 'snart skal vi ind og putte'. Indfør evt andre faste putteritualer, såsom en historie, en bestemt sang el.l.

i starten bliver det garanteret rigtig hårdt, og han vil måske græde, skrige, blive sur etc, men på lang sigt tror jeg det vil virke hvis du holder ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.