Mor&prins skriver:
Jo jeg kan godt lave om. Men jeg bliver udkørt til sidst når han græder så får jeg ondt i hjerte, og så prøver jeg at lade være med at få tåre 
jeg prøver stille og rolig, synes også han sover sent om eftermiddag , han falder selv i søvn i gulvet eller på sofa når jeg stå i køkken og laver mad. Prøver at vække ham, men der så ud som han helt er færdig. Skal nok lave alt om.
For det første skal du pakke den dårlige samvittighed og følelse af utilstrækkelighed væk. :-)
Mht til søvnen så tror jeg, man må indstille sig på, at det bliver en hård kamp i op til nogle måneder, men det bliver det værd. Jeg synes, du skal vende ham til, at 'nu skal vi sove', når du lægger ham i sengen.. Inkl eftermiddagslur.. Hvis han falder i søvn på gulvet/sofaen, så er det langt over hans puttetid. Rådfør dig evt hos din læge eller gamle sundhedsplejerske og find ud af, hvornår ville være en god puttetid, og så hold ham til den. Fx kl 13 og så giv ham en "advarsel" hhv 15 og 5 min før, at 'snart skal vi ind og putte'. Indfør evt andre faste putteritualer, såsom en historie, en bestemt sang el.l.
i starten bliver det garanteret rigtig hårdt, og han vil måske græde, skrige, blive sur etc, men på lang sigt tror jeg det vil virke hvis du holder ved.
Anmeld