Hey alle sammen
Min søn på 2 år, har altid været nem at putte. Men nu tager det oftest 2 timer at putte ham.
Vi har haft et fast putte ritual siden han var 11 mdr. Det varer bare 15 hvor han får ren ble, nattøj på, børstet tænder og så en kort bog. Så bliver han lagt i seng inde på sit eget værelse og der synes en godnat sang. Han bliver puttet kl 18.30
Nu her hvor det er svært at putte, følger vi stadig samme rytme, men har på hans egen opfordring om lys, givet ham en lampe inde på værelset som er tændt mens han sover.
Her kommer så det med hvilket ben jeg skal stå på. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det her skyldes. Er han blevet mørkerad, eller er det et udviklings trin som forstyrrer hjerne og søvn.
Jeg har prøvet (den ene ben) at være tålmodig, siddet med ham til han sover, sovet ved siden af ham, rendt frem og tilbage for at hente mælk, puder, bamser osv. Oftest har det ikke været en succes får netop flere timer efter.
Så har jeg prøvet (det andet ben) at putte ham synge sang, sige at nu skal han sove og kan han ikke det, må han lægge sig ned og hvile, men jeg er inde i stuen. og så godnat. Når jeg virkelig er ved at eksplodere, har jeg skåret i gennem på en bestemt måde og sagt nu er det nok, du skal sove og det er i din egen seng. og så godnat. Det har oftest været det der virker bedst, men også oftest det jeg sidst gør, fordi jeg som sagt har fået nok at alt det andet roderi.
Håber i har nogle gode råd og tak fordi i gad læse med.
Anmeld