Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
15 svar
4 synes godt om
14. januar 2015

Enirt

Hey alle sammen

Min søn på 2 år, har altid været nem at putte. Men nu tager det oftest 2 timer at putte ham.

Vi har haft et fast putte ritual siden han var 11 mdr. Det varer bare 15 hvor han får ren ble, nattøj på, børstet tænder og så en kort bog. Så bliver han lagt i seng inde på sit eget værelse og der synes en godnat sang. Han bliver puttet kl 18.30

Nu her hvor det er svært at putte, følger vi stadig samme rytme, men har på hans egen opfordring om lys, givet ham en lampe inde på værelset som er tændt mens han sover.

Her kommer så det med hvilket ben jeg skal stå på. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det her skyldes. Er han blevet mørkerad, eller er det et udviklings trin som forstyrrer hjerne og søvn.

Jeg har prøvet (den ene ben) at være tålmodig, siddet med ham til han sover, sovet ved siden af ham, rendt frem og tilbage for at hente mælk, puder, bamser osv. Oftest har det ikke været en succes får netop flere timer efter.

Så har jeg prøvet (det andet ben) at putte ham synge sang, sige at nu skal han sove og kan han ikke det, må han lægge sig ned og hvile, men jeg er inde i stuen. og så godnat. Når jeg virkelig er ved at eksplodere, har jeg skåret i gennem på en bestemt måde og sagt nu er det nok, du skal sove og det er i din egen seng. og så godnat. Det har oftest været det der virker bedst, men også oftest det jeg sidst gør, fordi jeg som sagt har fået nok at alt det andet roderi.

Håber i har nogle gode råd og tak fordi i gad læse med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Missy_B

Enirt skriver:

Hey alle sammen

Min søn på 2 år, har altid været nem at putte. Men nu tager det oftest 2 timer at putte ham.

Vi har haft et fast putte ritual siden han var 11 mdr. Det varer bare 15 hvor han får ren ble, nattøj på, børstet tænder og så en kort bog. Så bliver han lagt i seng inde på sit eget værelse og der synes en godnat sang. Han bliver puttet kl 18.30

Nu her hvor det er svært at putte, følger vi stadig samme rytme, men har på hans egen opfordring om lys, givet ham en lampe inde på værelset som er tændt mens han sover.

Her kommer så det med hvilket ben jeg skal stå på. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det her skyldes. Er han blevet mørkerad, eller er det et udviklings trin som forstyrrer hjerne og søvn.

Jeg har prøvet (den ene ben) at være tålmodig, siddet med ham til han sover, sovet ved siden af ham, rendt frem og tilbage for at hente mælk, puder, bamser osv. Oftest har det ikke været en succes får netop flere timer efter.

Så har jeg prøvet (det andet ben) at putte ham synge sang, sige at nu skal han sove og kan han ikke det, må han lægge sig ned og hvile, men jeg er inde i stuen. og så godnat. Når jeg virkelig er ved at eksplodere, har jeg skåret i gennem på en bestemt måde og sagt nu er det nok, du skal sove og det er i din egen seng. og så godnat. Det har oftest været det der virker bedst, men også oftest det jeg sidst gør, fordi jeg som sagt har fået nok at alt det andet roderi.

Hvad med at rykke hans sengetid så han først puttes 19:15-19:30?

Har ikke selv erfaring med det, da mit barn bare falder i søvn, men det er et forsøg værd tænker jeg

Anmeld

14. januar 2015

AlberteSophie

Enirt skriver:

Hey alle sammen

Det er vigtigt at du holder fast i den putte rutine i altid har haft. Din søn kan sagtens være bange for mørke i den alder.

vores datter blev lagt kl 19 faldt hurtigt i søvn, men vågnede konsekvens kl 04 hverdag! Vi bed os selv i læben og kæmpede for at få hende til at sove bare 1 time mere, UDEN held.  

Tilsidst valgte vi at trække hendes sove tid en halv time, til trods for at hun faktisk var dødtræt kl 19.00. Vi besluttede os for at prøve at holde hende oppe en halv time mere, ihvertfald to uger, så hendes krop kunne vende sig til det. Fra første dag af, sov hun til minimum 06.00 (7 9 13) hun er også 2år

min første tanke er at dit barn muligvis bare ikke er træt nok, og har brug for mere vågn tid. Giver det mening?

Anmeld

14. januar 2015

Gabriel

Jeg tænker også om ikk du muligvis skal rykke sengetiden lidt så han kan nå at brænde lidt mere krudt af før sengetid.

Sover han lur i vuggestuen og bliver han evt vækket dernede? Ofte kan børn der bliver vækket fra deres lur om dagen have svært ved at sove om aftenen fordi de bliver for overtrætte.

Anmeld

14. januar 2015

EnGodMor

Prøv at Google to årige pludselig bange for mørke. 

Der dukker en masse op med andre børn i den alder der os har brug for lys om natten. 

Det er meget normalt

Anmeld

14. januar 2015

Enirt

Missy_B skriver:

Hvad med at rykke hans sengetid så han først puttes 19:15-19:30?

Har ikke selv erfaring med det, da mit barn bare falder i søvn, men det er et forsøg værd tænker jeg

Det har jeg godt tænkt på at vi skulle gøre, men han virker bare så træt for tiden.

Men det kunne være vi skulle give det et forsøg

Anmeld

14. januar 2015

Enirt

AlberteSophie skriver:

Det er vigtigt at du holder fast i den putte rutine i altid har haft. Din søn kan sagtens være bange for mørke i den alder.

vores datter blev lagt kl 19 faldt hurtigt i søvn, men vågnede konsekvens kl 04 hverdag! Vi bed os selv i læben og kæmpede for at få hende til at sove bare 1 time mere, UDEN held.  

Tilsidst valgte vi at trække hendes sove tid en halv time, til trods for at hun faktisk var dødtræt kl 19.00. Vi besluttede os for at prøve at holde hende oppe en halv time mere, ihvertfald to uger, så hendes krop kunne vende sig til det. Fra første dag af, sov hun til minimum 06.00 (7 9 13) hun er også 2år

min første tanke er at dit barn muligvis bare ikke er træt nok, og har brug for mere vågn tid. Giver det mening?

Altså han sover sådan set længe nok, vågner godt nok flere gange om natten lige pt. men sover til kl 6.30-7 om morgenen.

Men det kan godt være han skal prøve at komme senere i seng. Kan jo også spørge hvad de synes i vuggestuen , hvordan han er om formiddagen.

Anmeld

14. januar 2015

Enirt

Gabriel skriver:

Jeg tænker også om ikk du muligvis skal rykke sengetiden lidt så han kan nå at brænde lidt mere krudt af før sengetid.

Sover han lur i vuggestuen og bliver han evt vækket dernede? Ofte kan børn der bliver vækket fra deres lur om dagen have svært ved at sove om aftenen fordi de bliver for overtrætte.

Han sover lur i vuggestuen og de har en politik om ikke at vække børnene de får lov at sove til de vågner.

Han sover ca. 2 timer til lur.

Men det kan godt være vi skal prøve at rykke senge tiden lidt

Anmeld

14. januar 2015

Enirt

EnGodMor skriver:

Prøv at Google to årige pludselig bange for mørke. 

Der dukker en masse op med andre børn i den alder der os har brug for lys om natten. 

Det er meget normalt

Det har jeg prøvet, og det var der jeg fandt ud af det med mørkerad og derfor jeg gav ham en lampe da han snakkede om lys. Men han vil stadig ikke lægge sig til at sove trods lys på værelset og døren på klem

Anmeld

14. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg mener at vi rykkede min den stores sengetid netop da han var omkring de to år af de samme årsager. Han virkede egentlig heller ikke træt så det klart at det var svært at putte ham. Kan det være hans sengetid skal rykkes? 

Ellers har vi også haft en periode hvor sengetiden allerede var rykket og her hjalp det at give et lille stykke legetøj/en lille bog med i sengen, som han måtte lege med/kigge i - men kun i sengen. Det gjorde han til han faldt i søvn af kedsomhed/træthed. Der gik typisk 20minutter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.